• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46798
+
-

8 روز با فیلم‌های فجر

مدیر سینما انقلاب: فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در اردبیل با آخرین تکنولوژی اکران می‌شود

جشنواره
8 روز با فیلم‌های فجر

پوپک قاسمی|  اردبیل- خبرنگار:

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با تهران، در سینما انقلاب اردبیل برگزار می‌شود که نویدبخش روزهای پرشور برای سینمای اردبیل در روزهای پیش‌رو است. اردبیلی‌ها در سال 92 اولین بار شاهد اکران فیلم‌های جشنواره فجر بودند و امسال هم چهارمین تجربه اکران همزمان فیلم‌های فجر را تجربه می‌کنند. این در حالی است که در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، به تاکید صاحبنظران حوزه فرهنگی، حال سینماهای اردبیل خوب است و مردم استقبال بهتری از هنر هفتم دارند.


اکران 12 فیلم فجر در اردبیل

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت رعایت عدالت در توسعه فرهنگی- هنری، اکران فیلم‌های فجر در استان‌ها را یکی از راهبردهای این توسعه متوازن ذکر می‌کند و می‌گوید: بر این اساس در داخل استان اردبیل هم تلاش کردیم که علاوه بر اکران فیلم‌های جشنواره در مرکز استان در شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد هم اکران همزمان داشته باشیم که در لحظه آخر توافق با تهیه‌کنندگان حاصل نشد.

«سیدناصر اسحاقی» با بیان این‌که 12 فیلم جشنواره فیلم فجر در اردبیل اکران خواهد شد، اظهار می‌کند: قسم، سمفونی نهم، سرخپوست، دیدن این فیلم جرم است، شبی که ماه کامل شد و طلاق در سینما انقلاب اردبیل روی پرده خواهند کرد. 

این مسئول می‌افزاید: امیدواریم با برگزاری این برنامه نقش و اهمیت سینما بین اقشار مختلف مردمی نهادینه و برای هنرمندان نیز فرصت تماشا و نقد آخرین تولیدات سینمایی فراهم شود.


اکران رایگان 5 فیلم برای دانش‌آموزان

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان این‌که هدف اول در اجرای این برنامه‌ها تربیت نسلی سینمارو است، عنوان می‌کند: برای بخش کودک و نوجوان تعداد 5 حلقه فیلم در اردبیل اکران می‌شود که تماشای این فیلم‌ها برای دانش‌آموزان رایگان است.
اسحاقی می‌افزاید: دیدن فیلم یکی از راه‌هایی است که کودکان و نوجوانان از چهاردیواری‌های کلاس و خانه در محیطی متفاوت، شادی و نشاط اجتماعی را تجربه کنند و این تجربه مطمئنا در نگرش آتی آنها به سینما تاثیر خواهد داشت. 
وی تاکید می‌کند: در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با اکران فیلم‌ها، برنامه‌هایی چون ورکشاپ، جلسه نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم و ارائه محصولات فرهنگی انتشارات نیز اجرا می‌شود.


جشن سیمرغ و پروانه‌ها

اسحاقی با اشاره برگزاری جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» می‌گوید: با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور هر چه بیشتر دانش‌آموزان در سینما‌ها و آشنایی و آشتی قشر جوان و نوجوان با سینما، 5 فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در اردبیل اکران خواهند شد. 
این مسئول درباره برنامه زمانی نمایش این فیلم‌ها عنوان می‌کند: فیلم شب آفتابی به کارگردانی «علی مدنی»، پاستاریونی به کارگردانی «سهیل موفق»، بنیامین به کارگردانی «محسن عنایتی»، ضربه فنی به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» و آخرین داستان به کارگردانی «اشکان رهگذر» از تاریخ ١٣ تا ١٧ بهمن‌ماه در سینما انقلاب اردبیل اکران خواهد شد.


بلیت‌های 10 هزارتومانی برای فیلم‌های جشنواره 

معاون فرهنگی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در مورد نحوه انتخاب فیلم‌ها برای استان‌ها می‌گوید: انتخاب فیلم‌ها بر عهده سازمان سینمایی کشور بوده است و این سازمان بنا به ملاحظات خود فیلم‌ها را در بین استان‌ها برای اکران انتخاب می‌کند. ممکن است فیلمی برای اکران در چند استان ارسال شود.

«منوچهر غریب» با بیان این‌که شاید برخی فیلم‌ها در بیش از یک سئانس اکران شوند، می‌گوید: فیلم‌های جشنواره در سئانس‌های 14:30، 19:30 و 22:30 قرار بود اکران شوند، اما ما با رایزنی‌ها سئانس آخر را از ساعت 22 به 21 منتقل کردیم، چراکه با توجه به اقلیم اردبیل ساعت 10 شب زمان مناسبی برای اکران نبود. غریب قیمت بلیت‌ها را 10 هزار تومان برای خرید انفرادی و 7 هزار تومان برای خرید گروهی عنوان می‌کند و می‌افزاید: برای تعیین قیمت بلیت با تهران مذاکره‌های زیادی کردیم تا تفاوت توسعه اقتصادی و سرانه درآمد مردم استان‌های مختلف را در نظر بگیرند و در نهایت قیمت‌های فوق برای اردبیل مصوب شد.


اکران با تکنولوژی روز

مدیر سینما انقلاب هم که این روزها آماده برگزاری اکران فیلم‌های جشنواره فجر می‌شود، می‌گوید: تلاش کرده‌ایم با آخرین تکنولوژی فیلم‌ها را اکران کنیم تا علاقه‌مندان به سینما از حضور در سینما و کیفیت اکران لذت کافی ببرند. 


«بهنام شهبازی» با اشاره به این‌که برای اولین بار فیلم‌های فجر در اردبیل با پروژکتور لیزر در سینما انقلاب اکران می‌شود، عنوان می‌کند: در طول سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که تجهیز سالن‌ها تاثیر مثبتی در جذب مخاطبان به سینما داشته است و ما از این نکته مهم غفلت نخواهیم کرد. 

وی عنوان می‌کند: اکران فیلم‌های فجر در استان‌ها فرصتی است تا علاقه‌مندانی که قادر به حضور در تهران نیستند بتوانند در استان خود تماشاگر فیلم‌های جشنواره فجر باشند و بی‌شک اردبیلی‌ها با حضور خود اشتیاقشان را برای رونق اکران فیلم‌ها نشان خواهند داد. 
مدیر سینما انقلاب هدف از میزبانی جشنواره فیلم فجر را تلاش برای ارتقای فرهنگ اردبیل و توجه به نیاز هنرمندان و اهالی هنر هفتم در اردبیل عنوان می‌کند و می‌گوید: ما به دنبال درآمد و منفعت شخصی نیستیم و برای رونق سینما تلاش می‌‌کنیم. 

شهبازی ادامه می‌دهد: برای بازسازی سینما بیش از 100 میلیون تومان از هزینه شخصی پرداخت کردم و پس از بازسازی، استقبال فوق‌العاده همشهریان و افزایش 50 درصدی تماشاگران سینما نشان داد مردم اگر زمینه‌ها فراهم شوند، از سینما استقبال می‌کنند.  وی با دعوت از تمام علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر برای حضور در سالن سینما اظهار می‌کند: استقبال مناسب مردم از برنامه‌های جشنواره، زمینه دلگرمی و تداوم برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.


تخفیف ویژه برای کارمندان و دانش‌آموزان

اکران فیلم‌های جشنواره فجر 12 تا 22 بهمن به‌جز روزهای 19 و 20 برای علاقه‌مندان در محل سینما انقلاب اردبیل دایر است و طبق اعلام ستاد جشنواره برای سازما‌ن‌های مردم‌نهاد و کارمندان ادارات دولتی تماشای فیلم‌های فجر با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود. مسئولان اعلام کرده‌اند با هماهنگی آموزش و پرورش استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور دانش‌آموزان در سالن‌های سینما رنگ و بوی خاصی به این جشنواره خواهد داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید