• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46787
+
-

افتتاح 709 طرح در دهه ‌فجر

گزارش همشهری را در مورد طرح‌هایی که قرار است در دهه فجر در شهرستان‌های کردستان و کرمانشاه به بهره‌برداری برسند بخوانید

گزارش
افتتاح 709 طرح در دهه ‌فجر


فرحناز چراغی - روح‌الله زرین| ‌ خبرنگار:


امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صدها طرح عمرانی، رفاهی و اشتغال‌زایی در شهرهای مختلف کشور و استان‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید که نشان از رشد کشور پس از ۴ دهه دارد. گزارش همشهری را در مورد طرح‌هایی که قرار است در شهرستان‌های کردستان و کرمانشاه به بهره‌برداری برسند بخوانید.


افتتاح 57 طرح در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از افتتاح 57 طرح اقتصادی، کشاورزی و صنعتی با اعتبار بیش از 700 میلیارد تومان در دهه فجر در شهرستان کرمانشاه خبر داد و افزود: این طرح زمینه اشتغال‌زایی برای 600 نفر را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان کرمانشاه ایجاد می‌کند. «فضل‌الله رنجبر» در گفت‌وگو با همشهری افزود: طرح‌هایی نیز در بخش‌های کشاورزی، عمرانی و گردشگری در شهرستان در دهه فجر افتتاح می‌شود. 

وی به مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: تولید قوطی فلزی دو تکه زمزم در محل همین کارخانه، تولید قطعات بتنی، تولید علمک، لوله تک‌جداره، کیف و کفش، روغن موتور، تولیدی فرش، پوشاک، بسته‌بندی، گلخانه، توسعه هتل و... از جمله این طرح‌هاست. رنجبر اضافه کرد: علاوه بر این طرح‌ها 36 میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی شامل گازرسانی به 93 روستای شهرستان، احداث چند کتابخانه، آب‌رسانی به روستاها، افتتاح 7 واحد آموزشی، افتتاح چند سالن ورزشی روکش آسفالت و... به عنوان بخش‌ دیگری از پروژه‌های درنظرگرفته‌شده برای دهه فجر اختصاص یافته است.

 همچنین در 126 روستا، با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان، طرح‌های بهسازی محیط روستایی شامل جدول‌گذاری، احداث کانال، پارک کودک، شن‌‌ریزی و آسفالت معابر به بهره‌برداری می‌رسد. 


بهره برداری از  74 طرح در پاوه

فرماندار پاوه نیز در گفت‌وگو با همشهری گفت: 74 طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 4میلیارد و 260میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد. 

«پرویز ایده‌پور» افزود: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، عمران شهری و روستایی، خدمات و آموزش و مخابرات است. شاخص‌ترین این طرح‌ها شامل تامین آب شرب شهر پاوه است که از خواسته‌های قدیمی مردم بوده که امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد. تصفیه‌خانه شماره 2 شهر پاوه نیز از جمله دیگر طرح‌های افتتاحی پاوه است. همچنین کتابخانه عمومی شهر جدید «بانی‌رای»، 2 مزرعه پرورش ماهی، 5 طرح تولید پوشاک، 3 طرح آبیاری قطره‌ای و 2 طرح دامداری به بهرداری می‌رسند. 4 طرح نیز در حوزه مخابرات و خدمات در حوزه مخابرات و خدمات با اعتبار 3 میلیارد و 370 میلیون تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.


طرح های ویژه گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب به همشهری گفت: 80 طرح در حوزه‌های کشاورزی، عمرانی، اقتصادی و خدماتی با اعتبار 90 میلیارد تومان در شهرستان گیلانغرب افتتاح می‌شوند و به مرحله بهره‌برداری می‌رسند. «کوروش محمودیان» بیان کرد: این طرح‌ها شامل گازرسانی به 8 روستا، عمران شهری و روستایی، اجرای آبیاری سیستم آب‌رسانی اراضی سد سراب، طرح‌های کشاورزی و دامپروری، احداث و کلنگ‌زنی 8 آموزشگاه، افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی و.. با اشتغال‌زایی 200 نفر خواهد بود. وی افزود: افتتاح و واگذاری هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده که با این تعداد، میزان واحدهای واگذاری‌شده به 3000 واحد می‌رسد.

در زلزله 4700 واحد مسکونی در شهرستان گیلانغرب تخریب شد. هزینه افتتاح و احداث این 1000 واحد 58 میلیارد تومان بوده است. 


 طرح عمرانی جوانرود

فرماندار جوانرود در گفت‌وگو با همشهری با بیان این‌که 31 طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی در دهه فجر در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: اعتبار این پروژه‌ها در مجموع 23 میلیارد تومان خواهد بود. «رستگار یوسفی» افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های شهری، آبرسانی، ورزشی، مخابرات، بهداشت و درمان، گازرسانی، برق‌رسانی، کشاورزی و دامپروری خواهد بود. 


افتتاح 93 طرح در ثلاث باباجانی 

فرماندار ثلاث باباجانی نیز در گفت‌وگو با همشهری افزود: 93 پروژه در حوزه عمرانی، کشاورزی در شهرستان ثلاث با اعتبار 25میلیارد و 880 میلیون تومان در دهه فجر افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد. «صادق خدادادی» گفت: از این تعداد پروژه 64 طرح افتتاح و 29 پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود. برق‌رسانی، گازرسانی، بهداشت و درمان، کلنگ‌زنی شهرک صنعتی و افتتاح 7 مرکز آموزشی بخشی از این پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که طرح‌های خوبی در شهرستان ثلاث‌باباجانی در این دولت در حال تصویب و کلنگ‌زنی است، اضافه کرد: گازرسانی به 48 روستای شهرستان در دست مطالعه است. 30 روستا نیز برای گازرسانی در مرحله پیمان‌سپاری است. گازرسانی
به 11 روستا نیز در ایام دهه فجر کلید می‌خورد. همچنین 37 مدرسه در ازگله و تازه‌آباد در دست احداث است که نوع سازه آن در نوع خود بی‌نظیر است. خدادادی از اعطای رایگان 4 سالن 200متری برای جوانان جویای کار با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان در این ایام خبر داد و گفت: زمین چمن شهرستان ثلاث نیز در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد. وی به احداث کارخانه فرش شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: این کارخانه در حال ساخت است و به‌زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. کارخانه نساجی ثلاث نیز با اعتبار 16 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 130 نفر مصوب شده است. 2 پمپ بنزین نیز در ازگله و میرآباد در حال ساخت است. 


 راه اندازی 37 طرح در قصرشیرین

فرماندار شهرستان قصرشیرین در گفت‌وگو با همشهری از افتتاح 627 میلیارد تومان طرح عمرانی در ایام مبارک دهه فجر امسال در این شهرستان مرزی خبر داد. 

«مراد علی تاتار» افزود: این اعتبار برای 37 طرح عمرانی در زمینه‌های مختلف از جمله خدماتی، کشاورزی، عمران شهری و روستایی، خطوط انتقال آب و اجرای سامانه‌های نوین آب‌رسانی در زمین‌های کشاورزی هزینه شده است. تاتار از طرح‌های شاخص دهه فجر به افتتاح ۳ هزار و 100 هکتار از زمین‌های پایاب سدها با اجرای شبکه‌های انتقال آب و واگذاری به کشاورزان و افتتاح سد شرفشاه و آبگیری این سد در این شهرستان اشاره کرد.

 
بهره برداری از ۷۴ طرح‌ در بیجار

فرماندار بیجار دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه طرح‎های عمرانی، رفاهی، ورزشی و اقتصادی مناسب ارزیابی کرد. «علی‎اکبر ورمقانی» در این زمینه گفت: همزمان با سایر شهرهای استان در دهه فجر طرح‎های مختلفی در بیجار به بهره‎برداری خواهد رسید‌.

فرماندار بیجار ادامه داد: ۷۴ پروژه با ۳۱ میلیارد تومان در دهه فجر در بیجار افتتاح می‌شود. عمده این طرح‎ها در حوزه ورزشی، اقتصادی، فرهنگی، درمانی و... است.
وی افزود: هزینه‎های صرف‌شده در پروژه‌های مورد افتتاح در بیجار در حوزه خصوصی و دولتی است، بر همین اساس در بخش دولتی ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. همچنین بخش خصوصی ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشت‌. ورمقانی تصریح کرد: تمام این ظرفیت‌ها در طول ۴۰ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بیجار ایجاد شده است. مردم این شهرستان نیز به‎عنوان حامیان انقلاب در راهپیمایی‌های جشن ۴۰ سالگی انقلاب همزمان با سراسر کشور حضور دارند. 

 تدارک ویژه در کامیاران 

فرماندار کامیاران نیز با ابراز خرسندی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان گفت: ایجاد طرح‎های مختلف عمرانی، رفاهی، بهداشتی، آموزشی و... تنها بخش کوچکی از برکات انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر بوده است. «مسعود الماسی» ادامه داد: در مناطق روستایی و شهری کامیاران نیز ۶۹ پروژه با بیش از ۲۴ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره‎برداری می‌رسد. 

وی افزود: بهره‎برداری از طرح‌های مختلف در شهرستان کامیاران با هدف اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و رفاه حال مردم است،‌ چراکه انقلاب اسلامی چنین اهدافی داشت و با همت خود مردم و سرمایه‎گذاران به این ظرفیت‎ها دست پیدا کرد.
 الماسی تصریح کرد: در زمینه اشتغال پایدار روستایی ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرایی شدن طرح‎ها هزینه شده است و تا دهه فجر امسال این اعتبارات زمینه اشتغال‌زایی ۴۰۱ نفر را فراهم می‌سازد‌. فرماندار کامیاران ادامه داد: طرح‌هایی در حوزه امنیت جامعه، رفاه معلولان، مدیریت شهری و... نیز جزو برنامه‎هایی است که پس از برگزاری مراسم ۲۲ بهمن اجرا خواهند شد. 


 قروه در مسیر شکوفایی

فرماندار قروه نیز در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ۴ دهه گفت: ۶۹ پروژه عمرانی در بخش‌های کشاورزی، خدماتی، دامداری و... با اعتبار ۸۳۷ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در قروه افتتاح خواهد شد.
«موحد امان‌اللهی» ادامه داد: جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی امسال در قروه با ۲۹۷ برنامه فرهنگی و هنری در قالب ۱۸ کارگروه اجرا می‌شود. وی افزود: سهم اشتغال پایدار روستاییان قروه ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. این ظرفیت نشان از رشد اقتصادی این کشور پس از ۴ دهه پیروزی انقلاب اسلامی دارد. 


افتتاح 125 طرح در مریوان 

سرپرست فرمانداری مریوان نیز گفت: همزمان با سراسر استان شاهد افتتاح طرح‎های مختلف به مناسبت جشن ۴۰ سالگی در این شهرستان هستیم. «یوسف ‌باشی» ادامه داد: ۱۲۵ پروژه با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان دهه فجر امسال در مریوان به بهره‎برداری می‎رسد. وی افزود: این طرح‎ها در حوزه اشتغال روستایی، توسعه شهری و رفاه عمومی اجرا شده است. باشی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه این شهر مرزی در آینده نزدیک خواهیم بود. 


افتتاح 5 پارک در سنندج   

شهردار سنندج گفت: شهرداری مناطق مختلف سنندج در سال‌ جاری ۱۰۳ میلیارد تومان درآمد داشته است که بخشی از این درآمدها در حوزه رفاه عمومی هزینه شده است. «حشمت‌الله صیدی» ادامه داد: به مناسبت دهه فجر ۵ پارک عمومی در مناطق چندگانه سنندج افتتاح می‌شود‌. این فضاها در ۲۷ هزار متر‌ مربع ایجاد شده است. وی افزود: این پارک‎های درون‌محله‎ای در شهرک بهاران، بلوار ۲۲ بهمن، بلوار انتظام، شهرک سعدی، شهرک ۵ آذر، حاجی‌آباد و روبه‌روی پارک کودک احداث شده است. صیدی تصریح کرد: ساختمان ۲ طبقه شهرداری منطقه ۳ نیز با اعتبار ۲ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.


بهره برداری از 11 طرح صنعتی در کردستان   

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی کردستان گفت: همزمان با جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی منطقه ویژه اقتصادی در بانه افتتاح می‌شود. «احمد خسروی» ادامه داد: مرحله اول این منطقه اقتصادی در ۳۵ هکتار ایجاد خواهد شد‌. همچنین در این زمینه ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی افزود: در دهه فجر امسال ۱۰ پروژه دیگر در مناطق مختلف استان افتتاح خواهد شد. این پروژه‌ها شامل تصفیه‌خانه سقز، گاز‌رسانی به ۳ شهرک صنعتی و تامین روشنایی چند شهرک صنعتی دیگر است‌. خسروی تصریح کرد: ۵۳ پروژه در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که اتمام آنها نیازمند اعتبار مالی ۴۹۰ میلیارد تومانی است. وی ادامه داد: بهره‎برداری از طرح‎های شهرک‎های صنعتی استان در دهه فجر امسال با تکیه بر توان داخلی، اشتغال و تولید بومی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید