• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46724
+
-

صدای پای مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا

جهان‌نما
صدای پای مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا


خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گزینه دخالت نظامی آمریکا برای تغییر شرایط به نفع خودش را در میانه بحران سیاسی در کشورش رد نکرده است. رئیس مجلس ونزوئلا که مشروعیت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور را به چالش کشیده و ادعایش مورد تایید آمریکا و متحدان اروپایی‌اش قرار گرفته، در گفت‌وگو با کریستین امانپور مجری معروف سی‌ان‌ان در پاسخ به این سؤال که آیا حمایت نظامی آمریکا را قبول خواهد کرد، گفته است که مردم ونزوئلا با «هر فشار لازم» برای پایان دادن به دیکتاتوری مادورو موافق هستند. گوایدو در حالی گزینه دخالت نظامی آمریکا را رد نکرده که مادورو در توییتر ‌شدیدا نسبت به آن هشدار داده و از مردم آمریکا خواسته است تا جلوی دخالت احتمالی دونالد ترامپ را بگیرند چون در این صورت، ونزوئلا به ویتنام دیگری برای آمریکایی‌ها تبدیل خواهد شد.

او همچنین با انتشار ویدیوئی به زبان اسپانیایی، هشدار داد که اگر آمریکا به ونزوئلا حمله کند «با ویتنامی فراتر از آنچه تصور می‌کند» روبه‌رو خواهد شد.

دعوا سر نفت
آمریکا در حالی در ظاهر در مخالفت با دیکتاتوری مادورو از گوایدو حمایت می‌کند که گفته می‌شود منابع عظیم نفتی ونزوئلا در موضع‌گیری دولت ترامپ نقشی تعیین‌کننده دارد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در گفت‌وگو با فاکس از علاقه‌مندی آمریکا برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفتی ونزوئلا صحبت کرده و گفته است که این کار، هم برای مردم آمریکا و هم برای مردم ونزوئلا مفید خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید