• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 بهمن 1397
کد مطلب : 46688
+
-

جشن فوتبال ‌در خاک دشمن

قطر با پیروزی 3بر یک مقابل ژاپن بر بام آسیا ایستاد


گزارشگر رادیو ورزش بعد از گل سوم قطر می‌گوید: «مربی قطر باز هم خوشحالی خاصی نمی‌کند و خیلی باشخصیت سر جایش می‌ایستد.»

تاکیدش روی کلمه باشخصیت احتمالا طعنه به کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران باشد. گزارشگر رادیو حتی از شیوه اعتراض بازیکنان ژاپن هم تمجید می‌کند که بدون جنجال و بدون خشونت است؛ باز هم طعنه به تیم کی‌روش که بازیکنانش نیمه‌نهایی و کل جام را به خاطر اعتراض به داور از دست دادند.

ژاپن که ایران را 3 بر صفر برده بود، دیروز فینال را 1بر 3(با گل‌های المعزعلی دقیقه۱۲، عبدالعزیز حاتم دقیقه ۲۷، علی عفیف‌دقیقه ۸۲ (از روی نقطه پنالتی) برای قطر و تاکومی مینامینو دقیقه ۶۹ برای ژاپن)به قطر باخت، به تیمی که شایسته بود؛ از بازی اول تا فینال.  

قهرمانی قطر را ژاوی هرناندز، ستاره اسپانیایی باشگاه السد پیش‌بینی کرده بود. او حتی گفته بود که ژاپن بعد از پیروزی بر ایران به فینال می‌رسد!  

قطر در ۷ بازی ۱۹ گل زد و فقط یک گل خورد. بهترین خط دفاع و بهترین خط‌حمله. آنها برای اولین بار در تاریخ، قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند. معز علی، با ۹ گل بهترین گلزن تاریخ در یک دوره جام. حتی یک گل بالاتر از بهترین رکورد که پیش از این در اختیار علی دایی بود. همه این دستاورد زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم میزبان بازی‌ها کشور امارات متحده عربی بود؛ یکی از چند دشمن قسم خورده قطر در خاورمیانه.  قطر در نیمه‌نهایی دشمن قسم خورده‌اش را مقابل چشمان تماشاگرانش ۴ به صفر برد. قبل از آن در مرحله گروهی هم به عربستان، دیگر دشمن قسم‌خورده‌اش 2گل زده بود.

قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است. این قهرمانی می‌تواند نگاه جهان فوتبال را به این کشور کوچک تغییر دهد، به کشوری که دیگر به سختی می‌توان شایستگی‌اش برای میزبانی جام جهانی را زیر سوال برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید