• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46574
+
-

15هزار نفر در باشگاه کتابخوانان

15هزار نفر در سومین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی به مرحله پایانی رقابت‌ها در مرحله استانی رسیدند و از دهم بهمن‌ماه رقابت این باشگاه‌ها در سطح ملی دنبال می‌شود.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی، ابراهیم حیدری دبیر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: «جام باشگاه‌های کتابخوانی در سومین دوره فعالیتش در بیش از 1746شهر و روستا برگزار شده و نزدیک به 15هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند. اقبال از مجموعه فعالیت‌های کتابخوانی اعم از جام باشگاه‌های کتابخوانی،  انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، ما را بر اجرا و دنبال کردن این برنامه دلگرم و امیدوار می‌کند.» 

به گفته حیدری، «رقابت باشگاه‌های کتابخوانی در استان‌ها،  در مرحله داوری استانی است و با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان استانی فعالیت باشگاه متوقف نمی‌شود و به واقع این رویداد‌ها تعطیل‌بردار نیست و علاوه بر اینکه باشگاه‌های برگزیده استانی برای رقابت ملی فعالیت‌شان را دنبال می‌کنند دیگر باشگاه‌ها هم برای کسب عنوان‌های برتر برای سال‌های بعد به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. در بخش استانی نیز مانند مرحله کشوری این رقابت در 4 بخش«بهترین باشگاه کتابخوانی»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین کتاب به انتخاب بچه‌ها»، «بهترین نامه به نویسندگان» برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی در سراسر کشور تا سقف 50 درصد از تسهیلات یارانه کتاب برخوردار می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :