• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 10 بهمن 1397
کد مطلب : 46479
+
-

شهردارپیشین‌تهران درگذشت

خبر
شهردارپیشین‌تهران درگذشت


روز گذشته، محمدنبی حبیبی، شهردار تهران طی سال‌های 1362تا 1367و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درگذشت.

پیروز حناچی، شهردار تهران در پیامی، درگذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و شهردار اسبق تهران را تسلیت گفت. در پیام حناچی آمده‌ است: «شادروان محمدنبی حبیبی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی ایران و از چهره‌های شاخص نظام بودند که در دوران دفاع‌مقدس مسئولیت اداره پایتخت با ایشان بود و با وجود همه مشکلات دوران جنگ، شهر را به‌خوبی اداره کرده و خدمات ماندگار و خاطرات روشنی از خویش به جا گذاشتند. خبر درگذشت ایشان در شرایطی که کمتر از 3هفته پیش در نشست مشترک شهرداران تهران پس از انقلاب، خدمت ایشان بودیم و ضمن بهره بردن از نظرات و راهکارهایشان برای حل معضلات امروزی پایتخت، نماز ظهر و عصر را هم به امامت این شخصیت مومن و انقلابی برگزار کردیم، موجب تأثر و اندوه فراوان شد. اینجانب، درگذشت جناب آقای حبیبی را به خانواده محترم ایشان، شهروندان تهرانی و مردم ایران تسلیت گفته و برای آن عزیز فقید رحمت و مغفرت الهی آرزومندم.»

محمدنبی حبیبی در حاشیه دیدار با پیروز حناچی در دی‌ماه سال‌جاری از دغدغه‌های شهری‌اش سخن گفت. حبیبی گفت که به شهردار تهران توصیه کرده‌است تا حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهد و مشکلات زیست‌محیطی شهر تهران را مورد توجه قرار دهد. در بهمن‌ماه سال 63 و هنگامی که هیأت وزیران با احداث مترو مخالف بودند، محمدنبی حبیبی شهردار تهران بود. پس از خطبه متروئیه توسط آیت‌الله هاشمی او در روزهای دفاع‌مقدس، مقدمات احداث خطوط متروی تهران را فراهم کرد و ازجمله شهردارانی بود که به توسعه حمل‌ونقل عمومی تأکید داشت.

او سال‌ها در قامت سیاستمدار با رویکرد اصولگرایی فعالیت می‌کرد و دیدگاه‌هایش برگرفته از سیاست‌های چهره‌های اصلی حزب موتلفه اسلامی بود. نگاه استکبارستیزی او حتی در سال‌های اخیر نیز تداوم داشت. مخالفت‌های او با دولت تدبیر و امید و برجام، بسیار زیاد بود و مشی متفاوت نسبت به حبیب‌الله عسکراولادی دبیرکل پیش از خود داشت. او منتقد دولت در سیاست‌های خارجی بوده و معتقد بود که دولت براساس دیپلماسی عزت ملی عمل نکرده‌است. او سال‌ها در حزب موتلفه تحت سایه فعالیت‌های حزبی چهره‌های دیگری نظیر اسدالله بادامچیان و مصطفی میرسلیم قرار داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید