• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46412
+
-

تهدید به قتل شدم

مجمع تشخیص
تهدید به قتل شدم

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از پیامک‌های تهدید‌آمیزی که اخیرا به تلفن همراه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال ‌شده و از آنها خواسته می‌شود به پالرمو رأی ندهند، گفت: من پیامک‌هایی را دریافت کرده‌ام که محتوای ‌تهدید به قتل و «برخورد خونین» داشت.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در 2جلسه اخیر خود لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی یا همان پالرمو را بررسی کرد. اعضای مجمع تصمیم نهایی درباره این لایحه را که یکی از لوایح مرتبط با FATF است، به جلسه بعدی یعنی 2هفته بعد موکول کرده‌اند، با این حال، مجید انصاری در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا گفته است: جریانی، افرادی را بسیج کرده که در شبانه‌روز صدها پیامک بعضا تهدید‌آمیز برای اعضای مجمع بفرستند.
وی با تشریح دلایل تعویق در تصمیم‌گیری مجمع گفته که 18نفر از اعضای مجمع وقت گرفته بودند که درباره پالرمو صحبت کارشناسی کنند و چون فرصت نشد، تصمیم‌گیری درباره پالرمو به جلسه بعدی موکول شد. او گفته است: شورای نگهبان این لایحه را تصویب کرده و فقط ایرادهای هیأت نظارت مجمع بر این لایحه باقی مانده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط حساس کنونی ابدا ظرفیت وارد‌کردن این مباحث کارشناسی و تخصصی به حوزه سیاست‌بازی و فضاسازی رسانه‌ای وجود ندارد، اما با کمال تأسف یک جریان- از دید من مشکوک - با سوء‌استفاده از احساس پاک و دغدغه‌های جوانان و بعضی از طلاب سعی کردند این موضوع را از مسیر واقعی خودش منحرف کنند. انصاری گفت: دولت مستقر و منتخب مردم تشخیص داده که مصحلت مردم در تصویب پالرمو و پیوستن به این کنوانسیون است، مجلس که امام فرمود در رأس امور است، در 3 نوبت این مسئله را بررسی کرده و تشخیص داده که پیوستن به این کنوانسیون مصلحت مردم است. در مجمع در یک فضای کاملا آزاد و به دور از تنش موضوع در حال بررسی است و در این شرایط معنا ندارد یک جریانی، افرادی را بسیج کند و در شبانه‌روز صدها پیامک بعضا تهدید‌آمیز برای اعضای مجمع بفرستند.
انصاری با اشاره به اینکه قبل از جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامک‌هایی با مضمون تهدید به قتل دریافت کرده است، گفت: ما بیدی نیستیم که از این بادها بترسیم، ولی باید از دستگاه قضایی و اطلاعاتی و امنیتی کشور خواهش کنم به این موضوع ورود کرده و بررسی کنند چه جریانی عده‌ای را تحریک می‌کند تا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و قبل از آن نمایندگان مجلس را تهدید کنند اگر رأی دهید، فلان می‌شوید. این در واقع تهدید نظام و تهدید ساختارهاست. وی گفت: این بالاترین قانون‌شکنی است که عده‌ای چون فکر می‌کنند پیوستن به پالرمو خلاف مصلحت است، نمایندگان را خائن بنامند، دولت را خائن بنامند و به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هشدار بدهند وارد این خیانت نشوید. اینها کدام صلاحیت حقوقی، اخلاقی و قانونی را دارند که اینگونه حرف بزنند؟ انصاری افزود: این اوج استبداد است که گروهی فکر کنند اگر دیگران برخلاف آنها فهمیده‌اند، دچار خیانت شده‌اند و به تعبیرشان به جزای خیانتشان برسند.
انصاری در بخشی از این مصاحبه با اشاره به تاریخچه بررسی لوایح چهارگانه در کشور، خاطرنشان کرد: بحث پیوستن به FATF اصلا به دولت‌های یازدهم و دوازدهم مربوط نیست؛ در زمان احمدی‌نژاد مطرح بود. حتی زمانی که آقای جلیلی در شورای‌عالی امنیت ملی بود با دستخط ایشان توصیه شده تا این کار صورت بگیرد. وی ابراز عقیده کرد: الان در کش مکش‌های داخلی و جبهه‌گیری‌های سیاسی موضوع از حوزه کارشناسی خارج شده است. عده‌ای جبهه‌گیری‌هایی مثل زمان برجام می‌کنند و فضا را مشوش می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید