• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46350
+
-

بررسی موضوع طرح ترافیک و نرخ غرفه‌های میادین

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران لایحه تعیین تکلیف عوارض وسایل نقلیه باری و اعطای تخفیف به عوارض طرح ترافیک سال98 به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. این لایحه در راستای تصویب یک‌فوریت تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک سال آینده در جلسه پیشین شورا ارائه می‌شود. دیگر دستور جلسه120 شورای شهر تهران، اصلاح مصوبه تعیین حق بهره‌برداری غرفه به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار پایتخت است. به گزارش همشهری، در 2روز گذشته کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی شورا تشکیل جلسه دادند که آنچه روسای آنها از ماحصل جلسات بیان کرده‌اند را  به‌طور خلاصه در ادامه می‌خوانید.

  زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران: شرایط زیستی پایتخت، هم‌قدوقواره تهران نیست. محیط‌زیست استان تهران به‌عنوان نماینده دولت و حاکمیت باید به موضوع ساماندهی صنوف و مشاغل و تدوین طرح جامع پسماند شهر تهران کمک کند. پیشنهاد می‌دهم این نهاد، نماینده‌ای را در جلسات مرتبط با این حوزه‌ها به شهرداری و شورای شهر معرفی کند. (همشهری)

  محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران: یک بخش از مطالبات شهرداری از دولت در حوزه حمل‌ونقل مربوط به یارانه بلیت اتوبوس و مترو است و بخش دیگر مربوط به قانون صرفه‌جویی در مصرف سوخت که به ازای هر سفر یا افزایش هر سفر در شهر تهران، دولت می‌بایست 10سنت به شهرداری تهران پرداخت کند که این مهم باید از سوی وزارت نفت انجام شود. از سوی دیگر 30درصد جرایم اخذشده راهنمایی و رانندگی در شهر تهران می‌بایست به شهرداری تهران اختصاص یابد که بنا بر بررسی‌های کمیسیون عمران و آنچه از سال90 احصا شده تاکنون بالغ بر 1720میلیارد تومان باید به شهرداری تهران پرداخت می‌شده که این مهم محقق نشده است. در بحث پرداخت یارانه بلیت اتوبوس و مترو نیز اخیرا 10میلیارد تومان در هر قسمت پرداخت شده که رقم بسیار ناچیزی است؛ آن هم در ایام اربعین پرداخت شده که بر حسب نیازی بود که به سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری داشتند، لذا می‌بینیم تاکنون اراده‌ای برای پرداخت این مطالبات نبوده است. البته آنچه اکنون به انجام رسیده ایجاد کارگروهی برای شناسایی این مطالبات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است که امیدواریم هرچه زودتر این مطالبات شناسایی و تعیین تکلیف شوند. (روابط عمومی شورا)
  زهرا نژادبهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران: شهرداری تهران جایگاهی ویژه در کشور، منطقه و جهان دارد که می‌تواند براساس این ظرفیت، نقش مؤثری را در دیپلماسی عمومی ایفا کند. کار دیپلماسی عمومی این است که نهادهای فرهنگی و عمومی درون جوامع را وارد گفت‌وگو و تعامل کند. وجود نهادها و انجمن‌هایی همچون انجمن شهرداران آسیایی، خواهرخواندگی بین شهرها و مجمع شهرداران خواهرخوانده مؤید این است که دیپلماسی رفتار عمومی می‌تواند فرصت تعامل، گفت‌وگو و تبادل تجارب را در شهرها فراهم کند. ما در احکام برنامه پنج ساله سوم توسعه خواسته‌ایم که شهرداری اعلام کند تا 5سال آینده چه کاری در این حوزه انجام می‌شود و چه استفاده‌ای از فرصت خواهرخواندگی‌هایی که دارد می‌کند و شهردار باید مشخص کند که در این رویکرد، چارچوب‌هایش چیست، چه انتظاراتی دارد و براساس آن هدف‌گذاری لازم را انجام بدهد و ساختار مورد نیاز را تقویت کند.
  سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران: طرح تجمیع و تدوین طرح جامع مدیریت خدمات پسماند 2اقدام در حال پیگیری در رابطه با مسئله پسماند در شهر تهران به‌حساب می‌آید. متأسفانه با وجود تخصیص اعتبارات فراوان در امر فرهنگسازی برای تفکیک از مبدأ در سال‌های گذشته، شاهد تغییر روند و اصلاحات جدی نیستیم که لازم است اقدامات لازم و جدی‌تری در این رابطه با همکاری و هماهنگی دیگر بخش‌ها انجام شود. البته برداشت غیرمجاز کتفی‌ها از پسماندها براساس طرح تجمیع کاهش یافته است.

  محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران: مقرر شده تا مجموعه اقدامات ستاد هماهنگی کمیسیون‌های ماده100 در راستای کاهش تخلفات ساختمانی در شهر تهران در 5حوزه دسته‌بندی شود و مورد پیگیری قرار گیرد. نخستین حوزه شامل مجموعه اقداماتی است که باید درخصوص پیشگیری از تخلفات ساختمانی انجام شود. حوزه دوم مربوط به ارسال پرونده‌های دارای تخلف ساختمانی به کمیسیون‌های ماده100 برای صدور رأی و طی فرایند صدور رأی در کمیسیون‌های دهگانه ماده100 است. حوزه سوم مربوط به فرایند اجرای آرای صادره از کمیسیون‌های ماده100 است که به مناطق 22گانه ابلاغ می‌شود. حوزه چهارم به تعاملات درون‌بخشی شهرداری تهران مربوط می‌شود، به این مفهوم که در شهرداری تهران مجموعه‌ای از دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل شامل اداره کل معماری و ساختمان زیرمجموعه معاونت شهرسازی و معماری، اداره کل امور اجرایی کمیسیون‌های ماده100، شرکت شهربان و حریم‌بان، شهرسازی‌های مناطق 22گانه و نواحی 123گانه که به‌صورت موازی موضوعات مربوط به تخلفات ساختمانی را پیگیری می‌کنند. حوزه پنجم نیز درخصوص تعاملات بین بخشی است که باید بین شهرداری، شورا و دستگاه‌هایی مانند وزارت کشور، دیوان عدالت اداری، قوه قضاییه، نظام مهندسی، ‌ناجا و... صورت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید