• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 9 بهمن 1397
کد مطلب : 46326
+
-

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درپاسخ به همشهری:

همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به 12هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


همســان‌سـازی‌ حـقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و توجه به معیشت این قشر ازجامعه، مهم‌ترین خواسته و مطالبه بازنشستگان است که چندسالی است در پی آن هستند ولی هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و هربار مسئولان سازمان تامین اجتماعی بر نبود اعتبار برای این کار اشاره کرده و عدم‌پرداخت مطالباتشان از سوی دولت را گره اصلی ماجرا اعلام می‌کنند. موضوعی که سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی در نخستین نشست خبری خود باردیگر بر آن تأکید کرد. او می‌گوید: تأمین اجتماعی برای همسان‌سازی، ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمدحسن زدا در پاسخ به سؤال همشهری درباره اجرای همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی‌ مدل‌های متفاوتی دارد. به‌طورمثال برخی معتقدند باید درصدی را برای همه افراد افزایش دهیم. اما گروهی دیگر معتقدند که ما حداقل‌بگیرها را افزایش دهیم اما سایر سطوح را افزایش ندهیم، گروهی نیز معتقدند باید میانگین 5 تا ۱۰سال آخر حقوق محاسبه شود و آن میانگین مادام العمر برای افراد احراز شود و درسال‌های بعد همان مقدار را دریافت کند و پیشنهاداتی از این دست؛ اما از آنجایی که ما برای شرکای اجتماعی اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم و درمعاونت‌های فرهنگی دبیرخانه‌های دائمی در سازمان داریم، از آنها دعوت کرده‌ایم و به مدل خاصی رسیده‌ایم که بسته آن آماده شده است تا در این زمینه بتواند ما را یاری کند.البته می‌دانید که همه این اقدامات و مدل‌ها بارمالی خاص خودش را هم دارد اما در قانون برنامه ششم همسان‌سازی‌ تکلیف شده است که سازمان تامین اجتماعی باید آن را اجرایی کند. هم‌اکنون بحث‌های مقدماتی انجام شده و باید درباره آن تصمیم‌گیری شود. ضمن اینکه بار مالی برای سال اول حدود 12هزار میلیارد تومان برآورد شده است که باید دولت محترم این موضوع را تدارک ببیند.

تأکید می‌کنم که بحث‌های فنی و مقدماتی را انجام داده‌ایم، ارائه کرده‌ایم و به محض اینکه بار مالی تامین شود بلافاصله پرداخت صورت خواهد گرفت.پرداخت عیدی به بازنشسته‌ها با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال هستیم ازجمله موضوعاتی بود که زدا درباره آن صحبت کرد. او گفت: دولت باید درباره میزان عیدی تصمیم بگیرد. به‌خصوص اینکه تمهیدات از سوی تامین اجتماعی اندیشیده شده و به محض آنکه تصمیم بگیرند تمام توان خود را می‌گذاریم تا عیدی در بهمن‌ماه پرداخت شود. اما موضوع این است که هم‌اکنون زمان آن در دست ما نیست.

زدا همچنین با اشاره به ایجاد کدهای دستوری و پاسخگویی از طریق مرکز ارتباطات مردمی به بیمه شدگانی که بسته‌های حمایتی را دریافت نکرده‌اند گفت: ما جمعاً به حدود ۱۰میلیون خانوار بسته حمایتی دادیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید