• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 8 بهمن 1397
کد مطلب : 46181
+
-

مبعلی : برابر ژاپن اشتباه کنیم، تنبیه می‌شویم

کارکردن با قطبی سخت است/ هدف ما گرفتن سهمیه آسیاست

مبعلی : برابر ژاپن اشتباه کنیم، تنبیه می‌شویم

ایمان مبعلی حالا دوران تازه‌ای را در فوتبال تجربه می‌کند. او با جدایی از استقلال خوزستان به فولاد، تیم سابقش برگشت تا مربیگری را در کنار افشین قطبی شروع کند. مبعلی احتمالا دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد، هر چند که هنوزدر این خصوص تصمیم نهایی را نگرفته است. با مبعلی درخصوص حضور در فولاد، آینده این تیم، شرایط تیم ملی در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.
   چرا تصمیم گرفتی به فولاد بروی؟
فولاد تیم سابق من است که با این تیم قهرمان شدم، با این تیم مشهور شدم، با این تیم لژیونر شدم و با این تیم به تیم ملی رسیدم. حتی زمانی هم که در فولاد نبودم این تیم برایم قابل‌احترام بود، از طرفی حضور افشین قطبی در فولاد هم عامل مهمی بود تا اینجا را انتخاب کنم. به هر حال قطبی یک مربی بین‌المللی است که تجربیات زیادی در فوتبال دارد. من می‌توانم از کار کردن با ایشان چیزهای زیادی یاد بگیرم.
   مثل اینکه استقلال خوزستان هم برای جدایی‌ات مانع‌تراشی نکرد؟
جا دارد از مسئولان استقلال خوزستان و همچنین مهندس غفوری رئیس گروه ملی تشکر کنم که در نهایت توانستم از استقلال خوزستان جدا شوم. شرایط واقعا سخت بود و امیدوارم که آنها در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی بگیرند.
   کار کردن با افشین قطبی چطور است؟
کار کردن با این مربی سخت است. سخت از این لحاظ که نمی‌توانی بی‌تفاوت باشی و باید همیشه تلاش کنی و روی کارت وقت بگذاری. شاید اگر یک مربی معمولی در فولاد بود شرایط فرق می‌کرد ولی من خوشحالم که می‌توانم در کنار قطبی تجربیات زیادی را کسب کنم. در ضمن می‌دانم که باید تلاش کنم و روی کارم وقت بگذارم.
   هدف فولاد در نیم‌فصل دوم چیست؟
هدف ما این است که به بالای جدول برسیم یعنی جزو 4تیم بالایی باشیم و در نهایت سهمیه آسیا را کسب کنیم. می‌دانیم که با بالایی‌ها 13امتیاز اختلاف داریم ولی هر بازی برایمان حکم فینال را دارد. ما باید خوب امتیاز بگیریم تا در نهایت به هدفمان برسیم.
   آیا قرار است در فولاد بازی کنی یا اینکه فقط برای مربیگری به این تیم آمده‌ای؟
من هنوز قراردادم را ثبت نکرده‌ام ولی الان به‌عنوان مربی در فولاد فعالیت می‌کنم.
   پس احتمالا دیگر فوتبال بازی نمی‌کنی؟
تا چندروز دیگر تصمیم می‌گیرم.
   درخصوص شرایط تیم ملی و بازی نیمه‌نهایی برابر ژاپن چه صحبتی داری؟
هر قدر که بالاتر می‌رویم طبیعتا کار سخت می‌شود. برای اینکه به فینال برویم باید کمترین اشتباه را داشته باشیم. شانس ما برای برد بیشتر از ژاپن است ولی نباید تصور کنیم که ژاپن حریف آسانی است. ژاپن شاید برای هر بازی رویکردی متفاوت داشته باشد و نمی‌توان بازی‌های قبلی را ملاک قرار داد و در مورد نتیجه این بازی قضاوت کرد. هر بازی داستان خودش را دارد و بازی با ژاپن هم یک داستان جداگانه است. روی کاغذ شانس برد ما بیشتر است ولی اگر برابر این تیم اشتباه کنیم تنبیه می‌‌شویم.
   اگر به فینال برویم، امارات نسبت به قطر برای ما حریف آسان‌تری نیست؟
فرقی ندارد با کدام تیم روبه‌رو شویم و هر تیمی شرایط خاص خودش را دارد. قطر تیم خوبی است و فراموش نکنیم که امارات هم میزبان است.
   غیبت طارمی در بازی با ژاپن تأثیرگذار نخواهد بود؟
ما تیمی هستیم که سازماندهی خوبی داریم و مطمئنا کی‌روش می‌داند که چگونه این مسئله را حل کند. شما می‌بینید که در همین 5بازی هم تغییراتی در ترکیب ایجاد شد و کی‌روش مقابل ژاپن هم بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید