• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 بهمن 1397
کد مطلب : 46028
+
-

حس پیری در 25سالگی!

حس پیری در 25سالگی!

فروغ عباسی که 2 المپیک زمستانی را تجربه کرده، امسال برای نخستین بار فرصت پیدا کرده به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود اما شایعه شده که او قبل از حضور در این مسابقات از اسکی و تیم ملی خداحافظی می‌کند.
عباسی، اسکی‌بازی است که از شیراز- شهری که اسکی در آن جایگاهی ندارد- به تیم ملی اسکی رسیده، نخستین اسکی‌باز غیرشمشکی، دیزینی و... که به المپیک رفته و تجربه 2حضور در این بازی‌ها را دارد. عباسی در گفت‌وگو با همشهری خداحافظی‌اش از تیم ملی را نه رد می‌کند و نه تأیید؛«هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.» اما اگر هم تصمیمی برای این کار داشته باشد، فعلا قصد ندارد آن را عملی کند؛ «در تیم ملی هستم. روز هجدهم بهمن‌ماه به سوئد اعزام داریم و باید در مسابقات قهرمانی جهان رقابت کنم.اولین باری است که به مسابقات قهرمانی جهان می‌روم». 
عباسی نخستین بار در بازی‌های 2014سوچی المپیک را تجربه کرد و بعد از آن تصمیم گرفته بود تیم ملی را ترک کند؛«از سوچی که برگشتم می‌خواستم خداحافظی کنم. یک سال این کار را عقب انداختم. سال بعد هم گفتم یک سال دیگر می‌مانم، مسابقات قهرمانی جهان را می‌روم و بعد کنار می‌کشم». عباسی ماند، برای مسابقات قهرمانی جهان آمریکا انتخاب شد ولی در راه فرودگاه که بود خبر بدی رسید؛«گفتند برگردید تیم اعزام نمی‌شود. مسابقات خیلی مهمی بود. همه قهرمانان در آمریکا بودند. من که المپیک را دیده بودم و مزه‌اش را حس کرده بودم، می‌خواستم دوباره قهرمانان جهان را ببینم، نشد و خیلی حالم بد شد». 
اما تجربه حضور در مسابقه جهانی عباسی را وسوسه کرد یک سال دیگر بماند؛«برای مسابقات جهانی 2017هم نفر اول تیم بودم. قرار بود به مسابقات جهانی بروم. اما  یکباره گفتند نفرات اول و دوم به بازی‌های آسیایی می‌روند که شانس مدال دارند و نفرات سوم و چهارم به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. این بازی‌ها برایم خیلی خوب بود. امتیازم 98 شد. نخستین دختر ایرانی بودم که امتیازم زیر 100می‌شد». عباسی این جهانی را هم از دست داد. سال قبل هم که بازی‌های المپیک بود و او در مرز حذف از تیم ملی قرار داشت. نظر مسئولان وزارت ورزش این بود که به جای عباسی ، دختر 17ساله‌ای به المپیک برود اما بعد از بحث‌هایی که پیش آمد، عباسی در 4 انتخابی اول شد و همه را قانع کرد المپیک حق او است.
امسال این فرصت پیش آمده که عباسی مسابقات جهانی را تجربه کند. هنوز نفر اول تیم است اما چرا شایعه شده که او قصد خداحافظی دارد؛ « در یک برنامه تلویزیونی مجری پرسید که المپیک بعد هم هستی، گفتم هنوز تصمیم نگرفته‌ام. خودش(مجری) خطاب به مسئولان گفت که چرا کاری می‌کنید ورزشکاران انگیزه‌شان را از دست بدهند. این شد که بعضی‌ها فکر کردند من می‌خواهم خداحافظی کنم». این شایعه بی‌دلیل هم نیست. فروغ نگران است که داستان المپیک 2018در المپیک 2022هم پیش بیاید؛ «من 25سالم است اما به قدری گفته‌اند که می‌خواهند جوانگرایی کنند احساس پیری می‌کنم. نفر اول جهان که دانهیل کار می‌کند و هم قدرتی است و هم سرعتی، 38سال سن دارد. اما در ایران می‌خواهند جوانان جای ما را بگیرند. می‌ترسم 4 سال دیگر بمانم، از وقت، جوانی و کارم بزنم و بعد بگویند تو پیری و می‌خواهیم جوانان را اعزام کنیم. مردد هستم. برای المپیک بعدی شاید نباشم». جوانان تیم اسکی با بزرگسالان هنوز خیلی فاصله دارند اما به‌نظر می‌رسد بزرگسالان خیلی انگیزه برای ادامه کار ندارند. البته عباسی می‌گوید این نگاه در فدراسیون اسکی وجود ندارد. دیروز هم دبیر فدراسیون- بهرام ساوه‌شمشکی- خداحافظی فروغ عباسی را تکذیب کرده و گفته بود که در اسکی هیچ وقت بحث سن مطرح نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :