• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 6 بهمن 1397
کد مطلب : 45994
+
-

جاده‌های خاتم ایمن می‌شود

فرماندار خاتم: با اتمام طرح‌های راه‌سازی فعلی،80 درصد از جاده‌های شهرستان دوبانده می‌شود

عمران
جاده‌های خاتم ایمن می‌شود

سارا گلابگیریان|   یزد- خبرنگار:


یکی از مشکلاتی که همیشه شهرستان خاتم با آن مواجه است جاده‌های ناایمنی است که بارها قربانی گرفته. این جاده‌ها با دربرداشتن نقاط حادثه‌خیز بسیار، باعث نگرانی شهروندان خاتم شده است. آنها برای هر تردد به مرکز استان و برعکس باید نگران سلامتی خود باشند.

فرماندار خاتم با هماهنگی دفتر امور عمرانی استانداری یزد در صدد ایمن‌سازی این جاده‌ها برای آسایش خاطر مسافران هستند و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.یکی از این طرح‌ها تکمیل دوبانده کردن برخی از راه‌ها، تکمیل کمربندی‌ها و اصلاحات هندسی برای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است، اما شهروندان خاتم انتظار دارند این طرح‌ها با سرعت عمل بیشتری دنبال شود.


نگرانی مردم

یکی از شهروندان خاتم می‌گوید: کمربندی چاهک سال‌ها در حال ساخت است و انتظار می‌رفت که مسئولان برای اتمام آن زودتر آستین همت بالا بزنند. مردم انتظار دارند که طرح زودتر به سرانجام برسد.

«رضا رستگاری» می‌افزاید: با ایجاد این کمربندی، حجم ترافیک عبوری خودروهای سنگین از داخل چاهک به مراتب کاهش خواهد یافت که این موضوع ایمنی معابر داخل شهر را افزایش می‌دهد و خطر بروز تصادف را به حداقل می‌رساند.
وی ادامه می‌دهد: روزانه حجم بالای ترافیک از داخل دهک به سمت کرمان در حرکت هستند، در حالی که این جاده تقریبا روستایی است و تحمل این ترافیک سنگین را ندارد. از این رو تکمیل کمربندی بسیاری از نگرانی اهالی چاهک را برطرف خواهد کرد.

یکی دیگر از شهروندان خاتم به ضرورت اجرای کمربندی هرات برای کاهش ترافیک داخل شهر و هدایت خودروهای سنگین به خارج از شهر تاکید می‌کند و می‌افزاید: کمربندی یکی از ملزومات هر شهر برای جداسازی ترافیک عبوری از داخل شهر است و این یکی از نیازهای اصلی شهرستان خاتم است که باید با سرعت عمل بیشتری دنبال شود.
«حمید مظفری» ادامه می‌دهد: مردم انتظار دارند که پروژه‌های راه‌سازی با شتاب بیشتری دنبال شود تا مردم زودتر از آثار آن بهره‌‌مند شوند، اما همواره کمبود اعتبار و مشکلات در زمان اجرا، این پروژه‌ها را زمان‌بر کرده است.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان خاتم به حادثه‌خیز بودن جاده یزد به مروست اشاره می‌کند و می‌افزاید: این جاده بارها و بارها محل بروز تصادفات و جان باختن مسافران بوده است. از این رو بهسازی و دوبانده کردن آن باید با شتاب بیشتری اجرا شود.«نسرین رجبی» ادامه می‌دهد: جاده قبل از مروست تا سه‌راهی ابرکوه و از سه‌راهی ابرکوه تا هرابرجان بسیار حادثه‌خیز است و لازم است که عملیات دوبانده کردن مسیر با تاکید مسئولان با سرعت عمل بیشتری انجام شود.


پروژه‌های راه‌سازی در خاتم

فرماندار خاتم با بیان این‌که 540 کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در این شهرستان وجود دارد می‌گوید: چندین پروژه بزرگ راه‌سازی در این شهرستان در حال اجراست که با اتمام آنها 80 درصد از راه‌های شهرستان دوبانده می‌شود و ایمنی آن افزایش می‌یابد.«فرجام فاضلی» می‌افزاید: اتمام این پروژه‌ها نقش موثری در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دارد، چراکه حجم ترافیک عبوری را کاهش می‌دهد.

وی با بیان این‌که اجرای این پروژه‌ها مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز شهرستان را پوشش داده است اظهار می‌کند: پروژه کمربندی شرق هرات و کمربندی چاهک از پروژه‌های مهم راه‌سازی در شهرستان خاتم است.

فاضلی ادامه می‌دهد: کمربندی شرق هرات 6 کیلومتر طول دارد که 5/2 کیلومتر آن زیرسازی و تسطیح شده و آماده آسفالت است و از پیمانکار خواسته شده که تا دهه فجر عملیات آسفالت را انجام دهد.
وی با بیان این‌که کمربندی چاهک هم 5/5 کیلومتر طول دارد که 2 کیلومتر آن زیرسازی شده و آماده آسفالت است می‌افزاید: کارگاه‌های هر دو پروژه و شرکت‌ پیمانکار فعال است، اما شرایط اقلیمی ‌باعث شده که روند اجرا کند شود.

فرماندار خاتم می‌گوید: محور هرات به سمت شهر بابک نیز نزدیک به 17 کیلومتر طول دارد که 5/14 کیلومتر از باند دوم این محور آسفالت شده و 2 کیلومتر باقی مانده و در حوزه سرزمینی شهرستان خاتم است که زیرسازی شده و آماده آسفالت است. وی توضیح می‌دهد: اگر آسفالت این پروژه تا پایان سال تمام شود، ترافیک به بانک دوم منتقل می‌شود تا مشکلات تردد کامیون‌هادر این جاده حل شود.به گفته فاضلی، این جاده مسیر دسترسی به استان کرمان است و مسئولان استان کرمان مدعی هستند که این جاده تحمل بار ترافیک بالا را ندارد. از این رو کامیون‌داران در زمان تردد جریمه می‌شدند. اگر عملیات دوبانده کردن این جاده به پایان برسد، معضل ترافیکی آن نیز حل خواهد شد.


دیگر پروژه‌های راه‌سازی خاتم

فرماندار خاتم درباره دیگر پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان می‌گوید: پروژه تعریض و بهسازی آسفالت مسیر هرات به سمت هرابرجان از دیگر پروژه‌های راه‌سازی است که 5/12 کیلومتر آن بهسازی و تعریض شده و 14 کیلومتر تا هرابرجان باقی مانده است. 

«فرجام فاضلی» ادامه می‌دهد: 5 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده و مناقصه انجام گرفته و شرکت پیمانکار مشخص شده است که با گرم‌تر شدن هوا عملیات اجرایی آن آغاز و عملیات تعریض و بازسازی راه هرات تا هرابرجان انجام می‌شود.

فاضلی به اجرای پروژه دوبانده کردن جاده یزد- مروست به سمت سه‌راهی ابرکوه اشاره می‌کند و می‌گوید: 10 کیلومتر از دوبانده کردن این مسیر باقی مانده و 5 میلیارد تومان برای اجرای آن اعتبار جذب شده و مناقصه در حال برگزاری است تا این 10 کیلومتر هم قبل از مروست دوبانده شود. باند دوم از سه‌راهی ابرکوه به سمت هرابرجان هم 4 کیلومترش زیرسازی شده و آماده آسفالت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید