• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 6 بهمن 1397
کد مطلب : 45957
+
-

آزاد‌سازی‌ سهام عدالت در انتظار رأی رهبری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درصورت موافقت اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی و پس از آن تأیید مقام معظم رهبری امیدواریم در 2هفته آینده آزادسازی سهام عدالت براساس جدول زمانبندی عملیاتی شود.

به گزارش همشهری، پس از 12سال انتظار برای آزاد‌سازی‌ سهام عدالت، آنطور که رئیس کمیسیون اقتصادی می‌گوید تا 2هفته دیگر زمینه آزادسازی سهام عدالت فراهم می‌شود. آزاد‌سازی‌ سهام عدالت به‌معنای آن است که مردم می‌توانند سهامی که به آنها اختصاص یافته، بخرند یا بفروشند. تاکنون 48میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و براساس طرح جدیدی که رئیس کمیسیون اقتصادی به سران قوا ارسال کرده، این افراد می‌توانند آرام آرام ظرف 3سال مالک سهام خود شوند. در این طرح جدید که هنوز از جزئیات کامل آن اطلاعی در دست نیست، کسانی که قبلا به آنها سهام عدالت اختصاص نیافته هم می‌توانند برای دریافت سهام عدالت نام‌نویسی کنند. به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، درصورت محقق‌شدن شرایط تا 2هفته آینده زمینه آزادسازی سهام عدالت براساس جدول زمانبندی مهیا می‌شود. محمد‌رضا پور‌ابراهیمی تأکید کرده است: در نامه‌ای که به امضای رؤسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس‌جمهور فرستادیم، اعلام شده ارزش فعلی سود سهام به هیچ عنوان به‌صلاح کشور نیست و تأکید ما بر واگذاری مالکیت قطعی سهام است. به گفته او، متوسط ارزش هر برگ سهام عدالت برای هر فرد ایرانی 3میلیون تومان است که اگر یک خانواده 5نفره را درنظر بگیریم، 15میلیون تومان سهام به آنها منتقل می‌شود.
پورابراهیمی گفت: براساس آخرین آمار 48میلیون ایرانی دارای سهام عدالت هستند و ما تمهیداتی را درنظر گرفته‌ایم که اگر افرادی به هر دلیلی از ثبت‌نام در فهرست سهام عدالت جا مانده‌اند، امکان ثبت‌نام آنها وجود داشته باشد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیشنهادی نیز مطرح شده ‌که دارندگان سهام عدالت به‌صورت تدریجی بتوانند خرید و فروش سهام را در یک بازه زمانی سه‌ساله انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید