• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 4 بهمن 1397
کد مطلب : 45825
+
-

آقازاده ننر!

پدیده آقازادگی فقط مختص برخی کشورها نیست. در خیلی جاهای دنیا، به‌ویژه در خاورمیانه و جهان‌سوم این آقازاده‌ها هستند که بدون تخصص و کارآفرینی و حتی کار به‌واسطه نسبت خانوادگی با یک مقام مسئول یا شاه یا وزیر در رفاه کامل به‌سرمی‌برند و سبک زندگی متفاوتی از اقشار عادی جامعه دارند. نمونه یکی از این آقازاده‌ها را همین کنار گوش ما در بخش پایینی خلیج‌فارس می‌توانیم ببینیم. البته ما فقط می‌توانیم عکس‌های مربوط به سبک زندگی این آقازاده اماراتی را ببینیم. او با ستاره‌های فوتبال جهان فالوده می‌خورد. راشد بالحصا در یوتیوب کانالی دارد با نزدیک یک میلیون و 900هزار عضو. در اینستاگرام هم اوضاع او خوب است و این نوجوان 17ساله با لقب Money Kicks یک‌ونیم میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. احتمالا بخشی از این دنبال‌کننده‌ها را پدرش برایش خریده، چون حتی عکس دو نفره او با محمد صلاح یا مسی بیش از 150هزار لایک نمی‌خورد. پدرش سیف احمد‌بالحصا 2میلیارد دلار و به روایت روزنامه سان 4میلیارد پوند ثروت دارد. او مالک هولدینگ بالحصا در دبی است که در ساختمان‌سازی فعالیت می‌کند. او البته ثروتمندترین فرد ساکن دبی نیست و این عنوان به مجید الفطیم با 6/10میلیارد دلار و عبدالله القریر با 7میلیارد دلار ثروت اختصاص دارد. 
راشد نوجوان قصه ما نمونه‌ای از ریچ‌کیدز جهان عرب است. هنر او جدا از اینکه پدرش توانایی مالی هزینه‌های پذیرایی از ستاره‌های فوتبال مثل مسی، مودریچ و محمد صلاح را دارد این است که یک باغ‌وحش اختصاصی برای خودش راه انداخته است با بیش از 500گونه جانور. او با این حربه و البته به پشتوانه ثروت و دست‌ودلبازی پدرش پای ستاره‌ها را به باغ وحش خانگی‌اش باز می‌کند. سیف بالحصا به مسی و دیگران می‌گوید بیا این پول را بگیر بیا به خانه ما تا آن لاک‌پشت‌ها را که گفته بودم در کنار زرافه‌ها زندگی می‌کنند به تو نشان بدهم. نوجوانانی مثل راشد در این مقطع سنی درگیری‌های ذهنی با خود دارند؛ که درسم که تمام شد چه باید بکنم و بعد از دانشگاه و سربازی به چه شغلی مشغول شوم. هم‌سن‌های او و کوچک‌تر از او از سودان برای حضور در جنگ ائتلاف عربی علیه یمن استخدام می‌شوند و راشد و راشدها از 9سالگی با مودریچ و دیگر ستاره‌های فوتبال عکس یادگاری می‌گیرند. در باغ‌وحش اختصاصی این نوجوان حیواناتی مثل شیر، پلنگ، ببر، زرافه و حتی خرس در کنار هم زندگی می‌کنند. حیواناتش را از روی اسم ستاره‌های فوتبال و ورزش و حتی شخصیت‌های کارتونی نامگذاری می‌کند. به‌طور مثال اسم 2زرافه‌اش را از روی شخصیت‌های برت و امی در انیمیشن عروسکی «سسمی استریت» برداشته است. یکی از میمون‌هایش همنام پاریس هیلتون است که او هم یک‌بار به این باغ‌وحش دعوت شده بود. رونالدو، جکی چان، ریحانا و... هم اسم دیگر حیوانات او هستند. جسی لینگارد، داوید لوییس، مودریچ، ویلیان و جان تری از فرصتی که برای علف خوراندن به زرافه یا شیر دادن به توله ببر و توله خرس هیجان‌زده شده بودند؛ برای آنها هم فال بود هم تماشا هم پولی در جیب‌شان گذاشته شد. او یک‌بار آنتونی جاشوا و فلوید میودر- 2 بوکسور سرشناس- را دعوت کرد و به آنها این فرصت را داد تا با خرس پنجه در پنجه بیفکنند. 
شبکه تلویزیونی چنل فور این خانه را در لیست عجیب‌ترین خانه‌های جهان جای داد. خانواده بالحصا از طریق پسرشان که به اینفلوئنسر اینستاگرام و یوتیوب تبدیل شده است بیانیه‌ای داده‌اند که بازدید از باغ وحش آنها برای عموم آزاد نیست و این خانواده از این باغ‌وحش درآمدی کسب نمی‌کنند و با حیوانات هم به‌خوبی رفتار می‌شود. راشد می‌گوید:«وقتی به کنیا رفته بودم دیدم بسیاری از شیرها از گرسنگی در حال تلف شدن هستند چون ماهی یک‌بار غذا می‌خوردند اما اینجا آنها روزی یک‌بار غذا می‌خورند. حالا ستاره‌ها هر وقت به دبی می‌آیند عاشق این هستند که در خانه ما با ببرها وقت بگذرانند. خیلی از آنها دوستان من هستند اما گاهی من به برخی ستاره‌ها که می‌خواهند به مزرعه/ باغ‌وحش ما بیایند می‌گویم وقت ندارم یا خسته‌ام. حیوانات او 800هزار پوند ارزش دارند و مربیان زیادی برای نگهداری از آنها استخدام شده‌اند. یک اتاق به اسنیکرزها و کفش‌های ورزشی راشد اختصاص داده شده. او یک کلکسیونر کفش ورزشی هم هست که خودش ادعا می‌کند 800هزار پوند قیمت آنهاست. همه درآمدش از یوتیوب و اینستا را صرف خرید اسنیکرز می‌کند. کادوی تولد 16سالگی‌اش یک فراری 200هزار پوندی بود و این تنها ماشین او نیست. با اینکه هنوز حق رانندگی ندارد، در باغ شخصی‌شان ماشین‌هایش را می‌راند. اگر سال آینده گواهینامه‌اش را بگیرد طبق قوانین یک سال حق رانندگی در خیابان را نخواهد داشت. او باید برای به رخ کشیدن فراری و دیگر ماشین‌هایش در خیابان‌های دبی تا 19سالگی صبر کند. راشد هر روز صبح می‌تواند از خواب بیدار شود و به شیرها و شامپانزه‌هایش از پشت شیشه خانه نگاهی بیندازد و عکسی از فراری‌اش در اینستاگرام بگذارد و در شرح آن بنویسد: «برای یک زندگی آسان دعا نکنید. دعا کنید توانایی آن را داشته باشید تا از پس یک زندگی دشوار برآیید.» به‌راستی که پول خوشبختی نمی‌آورد!

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :