• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 بهمن 1397
کد مطلب : 45662
+
-

طارمی «شش‌گیر» شد

یک بار عادل فردوسی‌پور روی آنتن نود به مکالمه‌ای که با کارلوس کی‌روش داشت استناد کرد و گفت سرمربی تیم ملی عقیده دارد طارمی بهترین بازیکن فعلی ایران است. بنابراین عجیب نیست که طارمی در تیم کی‌روش از چنین جایگاهی برخوردار باشد و حتی ترافیک نیروهای تهاجمی هم او را نترساند. طارمی که 6ماه گذشته را با موجی از انتقادها به خاطر نمایش‌های ضعیفش در الغرافه پشت سر گذاشته بود، حالا به مهره ثابت کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا تبدیل شده است؛ هرچند کیفیت عملکرد او همچنان موافقان و مخالفان زیادی دارد.
  وقتی شش، سه را قطع کرد
از آغاز اردوی آماده‌سازی تیم ملی در قطر، سریال گلزنی‌های طارمی هم شروع شد. او در 2 بازی تدارکاتی متوالی توانست دروازه فلسطین و قطر را باز کند و بعد از آن در دیدار نخست مرحله گروهی 
جام ملت‌ها برابر یمن هم «دبل» کرد. بعد از گل دوم در همان بازی بود که طارمی با انگشتانش عدد «6» را نشان داد و سوءتفاهم ایجاد کرد. استقلالی‌ها معتقد بودند او برای آنها کری خوانده، اما خودش می‌گفت فقط خواسته گل‌هایش را به سعید عزت‌اللهی مصدوم هدیه کند. به هر حال هر چه بود چشمه گل‌های طارمی هم بعد از آن شادی مرموز خشکید و این بازیکن پس از گلزنی در 3بازی پیاپی، حالا 3 مسابقه متوالی است که گل نمی‌زند.
  فرصت‌ساز و فرصت‌سوز
بعد از بازی با عمان که طارمی در آن حداقل 3موقعیت عالی گلزنی را از دست داد، بار دیگر انتقادها از این بازیکن بالا گرفته و حتی رسانه‌های بین‌المللی مثل فاکس‌اسپورت و ساکرنت هم به او طعنه زده‌اند. با این وجود موافقان طارمی همچنان اصرار دارند که خصلت فرصت‌سازی او مهم‌تر از آفت فرصت‌سوزی است. طارمی همانقدر که خوب موقعیت درست می‌کند، همان اندازه هم در از دست دادن توپ‌ها تبحر دارد. موافقان و مخالفان می‌توانند از هر زاویه‌ای که دوست دارند به موضوع نگاه کنند اما در کل به نظر می‌رسد برآیند حضور طارمی در زمین مثبت است. مصطفی دنیزلی جمله معروفی دارد که می‌گوید: «موقعیت‌ها را بشمارید، نه گل‌ها را. موقعیت‌سازی مهم‌تر از گلزنی است.»  
  وقتی فشار «پرسپولیس» حذف شد
شاید یکی از مسائلی که باعث شد طراوت به بازی مهدی طارمی برگردد، منتفی شدن شایعه بازگشت او به پرسپولیس بود. از 2ماه پیش حرف وحدیث‌های زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه طارمی در پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستان به پرسپولیس برمی‌گردد. این مساله تمرکز مهدی را از بین برده بود، مخصوصا که بخش زیادی از هواداران پرسپولیس هم از این موضوع راضی نبودند و مستقیما به وی اعتراض و حتی اهانت می‌کردند.  به این ترتیب مهاجم بوشهری هم توانست با تمرکز بیشتری به میدان برود.
  در آستانه محرومیت
مهدی طارمی با کارت زرد نسبتا ناشیانه‌‎ای که در بازی با ویتنام دریافت کرد، تک‌اخطاره است و اگر در دیدار با چین کارت بگیرد، نیمه‌نهایی احتمالی را از دست خواهد داد. واقعا دلیلی نداشت که طارمی در مسابقه با تیمی همچون ویتنام کارت بگیرد اما این اتفاق رخ داد. البته او اگر بتواند بازی با چین را به سلامت از سر بگذراند، کارت زردش برای دیدار نیمه‌نهایی پاک خواهد شد، وگرنه تاوان سنگینی باید بپردازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید