• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 2 بهمن 1397
کد مطلب : 45479
+
-

شعاری که نتیجه نداد

شعاری که نتیجه نداد

پدرو سالگادو - مربی کوبایی بوکس- که قرار بود هدایت تیم جوانان را برعهده بگیرد از حضور در ایران صرف‌نظر کرد. این مربی کوبایی پیش‌تر با فدراسیون بوکس ایران به توافق رسیده بود ولی به گفته مسئولان فدراسیون به‌دلیل مشکلات خانوادگی نتوانسته به ایران بیاید.
   مربی ایرانی جایگزین مربی کوبایی 
علیرضا کلانتری -دبیر فدراسیون- درباره عدم‌حضور این مربی کوبایی در ایران و اینکه گفته می‌شود این مربی به‌دلیل مشکلات اداری و عدم‌صدور ویزا نتوانسته به ایران بیاید گفت: «ما همه اقدامات لازم اعم از صدور ویزا و هماهنگی لازم با سفارت را در خارج و داخل کشور انجام داده بودیم ولی متأسفانه در ایمیلی که از سالگادو دریافت کردیم با خبر شدیم که او از حضور در ایران منصرف شده است». کلانتری در پاسخ به این سؤال که دلیل انصراف سالگادو چه بوده است؟ گفت: «او در ایمیلی که ارسال کرده دلیل این تصمیمش را مشکلات خانوادگی اعلام کرده است. ولی با این اتفاق متوجه شدیم که باید در انتخاب‌های بعدی دقت بیشتری کنیم تا اینگونه وقت خود را تلف نکنیم. باید جلسه شورای فنی را تشکیل دهیم و یک مربی را برای پیش بردن برنامه‌ها انتخاب کنیم اما فعلا زمان لازم را نداریم که مربی خارجی انتخاب کنیم. فعلا از یک مربی داخلی استفاده می‌کنیم تا زمان را بیشتر از این از دست ندهیم و ان‌شاءالله برای آینده تصمیمات دقیق‌تری را در این خصوص می‌گیریم». همچنین حسین ثوری- رئیس فدراسیون بوکس- با توجه به اتفاقات رخ داده به استفاده از مربی داخلی در رده جوانان تأکید کرد و گفت: «قرار بود این مربی 10بهمن‌ماه به ایران بیاید که به‌دلیل مشکلات خانوادگی عذرخواهی کرده و گفته نمی‌تواند به ایران بیاید به همین دلیل ما هم نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم و مجددا درگیر مربی خارجی شویم».
   مربی تیم جوانان از کلاس آدام کوشیر می‌آید
طبق گفته‌های رئیس فدراسیون بوکس قرار است هدایت تیم ملی جوانان به یک مربی داخلی سپرده شود به این ترتیب در هر سه مقطع سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مربیان داخلی هدایت تیم ملی را برعهده دارند. این مسئله در حالی است که ثوری بارها به استفاده از یک مربی خارجی در رده‌های پایه تأکید کرده بود و به نوعی یکی از شعارهای انتخاباتی ثوری محسوب می‌شد. چندی پیش آدام کوشیر، مدرس فدراسیون جهانی بوکس به ایران آمد و مربیان داخلی زیرنظر او کلاس آموزشی را گذراندند حالا شایعه شده که یکی از این مربیان هدایت تیم جوانان را برعهده خواهد گرفت. علی مظاهری درباره برگزاری دوره فنی آدام کوشیر، گفت: «کوشیر یکی از بزرگ‌ترین مدرسین دنیاست و کلاس‌های سه ستاره و دو ستاره را در دنیا برگزار می‌کند و از علم بالایی برخوردار است. از این دوره استقبال خوبی شد و مدرس فدراسیون جهانی از پایه تا سطح حرفه‌ای را تدریس کرد. امیدوارم مربیان ما از این کلاس بهره‌برداری کنند و فدراسیون نیز فیلم این کلاس‌ها را در اختیار هیأت‌های بوکس قرار بدهد تا با یک هماهنگی و برنامه منسجم بوکس پایه را آموزش بدهیم و در آینده مشکلی در تیم ملی بزرگسالان نداشته باشیم. بزرگ‌ترین مشکل ما در اردوی تیم‌ ملی مشکلات پایه‌ای است که با یک برنامه‌ریزی درست برای آینده قابل برطرف شدن است». مربی تیم ملی بوکس درباره اینکه شخصا از این کلاس‌ها نکته‌ای را یادگرفته است، گفت: «صد درصد نکات زیادی از این کلاس‌ها یاد گرفتم. حتی خود کوشیر نیز در ابتدا این دوره عنوان کرد، در ایران حاضر شده است تا شاید از مربیان جوان چیزی یاد بگیرد. علم روز بوکس دنیا لحظه به لحظه تغییر می‌کند و هر کسی در این کلاس‌ها حضور داشت نکات زیادی گرفت».

این خبر را به اشتراک بگذارید