• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 1 بهمن 1397
کد مطلب : 45337
+
-

علی حسینی در راه کیانوش

علی حسینی در راه کیانوش

محسن محمود صفری 

اردوی تیم ملی وزنه برداری برای حضور در جام فجر و قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ از شنبه در مجموعه آزادی آغاز شده است. مربیان تیم ملی از 17ورزشکار برای حضور در این اردو دعوت کردند که برخی از ورزشکاران در اردو حاضر نشدند. یکی از غایبان کیانوش رستمی است که به‌نظر می‌رسید با اتفاقات افتاده و ناکامی‌های اخیرش در مسابقات در قالب تیم قرار گیرد که این اتفاق نیفتاد. غایب بعدی اردوی وزنه‌برداری، سعید علی‌حسینی است که مربی تیم ملی غیبت او را غیرموجه دانسته است.

   همان همیشگی؛ کیانوش رستمی به اردو نیامد
کیانوش رستمی پس از مدال نقره المپیک لندن ساز ناسازگاری با مربیان تیم ملی را کوک کرد به‌طوری که ترجیح داد تمریناتش را به‌صورت انفرادی پیش ببرد و در اردوهای تیم ملی حاضر نشود. رستمی با همین روال در المپیک ریو شرکت کرد و توانست مدال طلای دسته 85کیلوگرم را کسب کند. پس از آن دوران افت رستمی شروع شد. او در مسابقات جهانی آناهیم 2017 در یک ضرب با بالا بردن وزنه 174کیلوگرم مدال نقره گرفت اما در حرکت دو ضرب در هر سه باری که روی تخته آمد ناکام بود تا دستش به مدال دوضرب و مجموع نرسد. رستمی را در آناهیم برادرش همراهی می‌کرد که همین مسئله انتقادات بسیاری را به همراه داشت ولی فدراسیون وزنه‌برداری خواسته‌های رستمی را تمکین کرد تا اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 از راه رسید. رستمی برای شرکت در بازی‌های آسیایی به یک وزن بالاتر یعنی وزن 94کیلوگرم آمد؛ جایی که سهراب مرادی در دنیا یکه‌تازی می‌کند. در جاکارتا رستمی همانند جهانی آناهیم در هر سه حرکت دوضرب ناکام بود و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. جالب اینکه در جاکارتا ماساژور تیم هدایت رستمی را برعهده داشت. پس از آن با تصمیم کادر فنی و البته رضایت کیانوش رستمی تیم وزنه‌برداری بدون رستمی راهی مسابقات جهانی عشق‌آباد شد. اختلافات به اوج خود رسیده بود که صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک جلسه‌ای را با حضور کیانوش رستمی و علی مرادی، رئیس فدراسیون برگزار کرد تا شاید اختلافات حل شود. این جلسه بدون حضور سرمربی تیم ملی برگزار شد! باتوجه به ناکامی‌های اخیر رستمی و جلسه با رئیس فدراسیون و رئیس کمیته ملی المپیک به‌نظر می‌رسید اختلافات حل شده است که رستمی تصمیم گرفت بار دیگر در اردو تیم ملی حاضر نشود و به تمرینات انفرادی‌اش ادامه دهد تا در عمل اتفاقی رخ نداده باشد.

   سعید علی‌حسینی غیبتش غیرموجه است 
سعید علی‌حسینی، دارنده مدال نقره جهان و بازی‌های آسیایی دیگر غایب اردوی تیم ملی است که به دلایل نامعلومی حاضر به شرکت در اردوی تیم ملی نشده است. علی جباری، مربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره آغاز تمرینات ملی‌پوشان در کمپ تیم‌های ملی و غیبت برخی از وزنه‌برداران گفت: «این مرحله از اردوی تیم ملی بزرگسالان برای حضور در جام بین‌المللی فجر و قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا برگزار می‌شود که ۱۷ وزنه بردار به اردو دعوت شدند که فقط سعید علی‌حسینی غیبتش در تمرینات غیرموجه است. کیانوش رستمی شخصا تمریناتش را دنبال می‌کند. علیرضا سلیمانی و نیما آقایی، دو ملی‌پوش گیلانی با اجازه آقای برخواه در این مرحله اردو حضور ندارند که البته سلیمانی از دوم بهمن‌ماه در اردو حاضر خواهد شد و با سایر نفرات تمرین می‌کند. علی هاشمی روز گذشته به‌دلیل نامساعد بودن آب و هوای ایلام با کنسلی پرواز به تهران مواجه شد. وی با تأخیر توانست به تهران برسد. سیدایوب موسوی نیز به‌دلیل شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و با صلاحدید سرمربی تیم، بعد از این رقابت‌ها در اردو حاضر می‌شود». از صحبت‌های مربی تیم ملی اینطور مشخص است که رستمی به روال گذشته به رفتارش ادامه خواهد داد و هیچ تغییری در مورد رفتار او با تیم ملی رخ نداده است. در مورد غیبت سعید علی‌حسینی باید منتظر ماند و دید این وزنه‌بردار چه دلیلی برای غیبتش دارد و آیا او می‌خواهد راه کیانوش رستمی را برود؟

این خبر را به اشتراک بگذارید