• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45216
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

  پیامی از امام(ره) به موسی صدر

علی جنتی در  مصاحبه‌ با «دیده‌بان ایران» گفت: «امام خمینی(ره) به امام موسی‌صدر توصیه کرده بودند که شما سعی کنید ارتباط خودتان را با مردم تقویت کنید. امام(ره) این جمله را هم اضافه کرده بودند که دکتر مصدق با اینکه آخوند نبود اما به‌دلیل ارتباط نزدیک با مردم از محبوبیت برخوردار بودند اما در مقابل مرحوم کاشانی با اینکه آخوند بود اما به‌دلیل ارتباط کمتر با مردم و سیاسی شدن کمتر مورد حمایت عامه بود. این جملات را آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بنا به سفارش امام خمینی(ره) به امام موسی صدر رساندند.»

  برجام، نه ورسای است و نه ویتنام

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییتر خود با اشاره به تشبیه نگاه ترامپ درباره برجام به نگاه هیتلر به پیمان ورسای و جنگ ویتنام برای آمریکایی‌ها نوشت: «برجام، نه ورسای و نه ویتنام است. آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در برجام بدون شلیک گلوله به یک توافق برد - برد تن دادند؛ همین برابری حقوق و دستاوردها در برجام است که از دید ترامپ «وحشتناک» تلقی می‌شود.»

  جمنا ساخته سپاه است؟

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان موسوم به جمنا گفت: در افکار عمومی اینطور برداشت شد که اصلا جمنا ساخته و پرداخته سپاه است.  مثلا در یک منطقه کوچک ۱۰نفر را به‌عنوان عضو شورای جمنا انتخاب می‌کردند که یکی از آنها بازنشسته سپاه بود؛ حال آنکه تعدادشان در بدنه جمنا شاید 2درصد نبودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید