• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45208
+
-

رکاب‌زنی تهرانی‌ها در هوای‌پاک

رکاب‌زنی تهرانی‌ها در هوای‌پاک

سیدمحمد فخار | خبرنگار

تهران در روز هوای پاک هم مانند سه‌شنبه‌های بدون خودرو، میزبان دوچرخه‌سوارانی بود که به امید هوای بهتر رکاب زدند. نقاط مختلف تهران دیروز میزبان دوچرخه‌سوارانی بود که برای همراهی با مدیران شهری در ایده دوچرخه‌سواری همراه شده بودند.

در خیابان کارگر در ضلع غربی پارک لاله از ساعت 7صبح حدود 150دوچرخه‌سوار همزمان با روز ملی هوای پاک روی زین دوچرخه‌ها نشستند و مسیر 5کیلومتری این بوستان تا پارک شهر را رکاب زدند.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز که به توصیه پزشکان از انجام فعالیت‌های ورزشی منع شده بود، دیروز به مناسبت ٢٩دی ماه روز ملی هوای پاک با موتورسیکلت پاک برقی در جمع دوچرخه‌سواران پارک لاله حضور یافت و سپس راهی خیابان بهشت شد. اما حناچی تنها چهره این روز نبود که با تردد خود، هوای آسمان تهران را داشت. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات نیز پس از متروسواری در روز هوای پاک، در توییتر نوشت: «امروز با مترو به وزارت آمدم. بی‌نظیر بود! از این پس بیشتر باید بیایم. خوبه سایر مسئولان هم در غیر روز هوای پاک، از تردد عمومی استفاده کنند. مسئول اگر وقتش را با سیاسی‌کاری و حسادت تلف نکند، برای هر کاری وقت دارد. این فرصت طلایی شنیدن نظر مردم مهم‌تر است یا داشتن محافظ و راننده؟»



مرتضی الویری، رئیس شورای ‌عالی استان‌ها نیز در توییتر خود نوشت: بهبود کیفیت هوای پایتخت یکی از بزرگ‌ترین مطالبات شهروندان است. در برنامه توسعه سوم شهرداری تهران بر ارتقای سامانه‌های ریلی، افزایش ناوگان، کاهش سرفاصله قطارها، تکمیل خطوط اتوبوس تندرو و بهنگام‌سازی‌ مطالعات حمل‌ونقل تأکید شده است. اما در روز هوای پاک، کارکنان شهرداری منطقه ٣ نیز صبح با دوچرخه به محل کارشان رفتند. همزمان شهردار و مدیران منطقه ١٦ نیز در همایش دوچرخه‌سواری بوستان ترافیک شرکت کردند. همچنین در منطقه 6همایش دوچرخه‌سواری روز هوای پاک با حضور پرشور دوچرخه‌سواران تهرانی در مسیر بلوار کشاورز تا میدان هفتم تیر برگزار شد. در منطقه 11نیز مدیران شهرداری با دوچرخه از بوستان رازی تا میدان منیریه رکاب زدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید