• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45203
+
-

عمان شکننده است

عمان شکننده است

هادی طباطبایی کارشناس

در بازی با عراق منطق همان چیزی بود که کی‌روش به‌کار برد و سعی کرد تاکتیکی را در زمین پیاده کند تا بازی را کنترل کند تا با یک تساوی به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کنیم.
در آن مسابقه برای رسیدن به هدفمان موفق بودیم و طبیعی بود در این شرایط کیفیت تیم پایین بیاید. وقتی هدف حفظ نتیجه است نمی‌توان کار تاکتیکی خاصی کرد. در این بین عراقی‌ها هم سعی می‌کردند روند تاکتیکی ایران را از کار بیندازند. در اولویت هم هدف‌شان این بود که خط هافبک تیم ملی را از کار بیندازند. شاید در این کار هم موفق بودند اما موفق اصلی بازی ایران بود که صدرنشین شد.
در مرحله بعد به مصاف عمان می‌رویم و در مرحله یک‌چهارم نیز به مصاف برنده تایلند و چین خواهیم رفت که شکست دادن آنها نباید مشکل خاصی برای ما باشد. خوشبختانه تغییرات زیاد در ترکیب تیم ملی باعث شده بازیکنان به لحاظ فیزیکی کمتر تحت فشار قرار گیرند. با این حال همیشه انتقاد از سبک بازی تیم ملی وجود دارد همانطور که برخی‌ها از سبک بازی تیم ملی مقابل عراق انتقاد کردند؛ یعنی درواقع شما هرکاری کنید نظرات متفاوت وجود دارد.
هدف ما قهرمانی در جام ملت‌هاست؛ چه‌بسا ما اگر در بازی با عراق ریسک می‌کردیم و با سبک دیگری از تاکتیک وارد زمین می‌شدیم روی اتفاقات فوتبال بازی را می‌باختیم و در گروه، دوم می‌شدیم و در آن صورت مطمئنا کارمان بسیار سخت‌تر می‌شد. کی‌روش از لحاظ فنی فوق‌العاده است و تأثیرگذاری زیادی هم در فوتبال ما داشته است. حاشیه‌های پیرامونی هم باید جمع شود تا تمرکز او فقط روی مسائل فنی باشد. ما می‌توانیم امسال قهرمان آسیا شویم، هم تیم خوبی داریم و هم مسیرمان تا رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی و فینال راحت‌تر است. به‌نظر در مرحله حذفی شرایط خاصی در مسابقات وجود دارد؛ با این حال من فکر می‌کنم با اختلاف 3-2 گل عمان را می‌بریم. درست است که این تیم چغر است ولی برنده این دیدار ما خواهیم بود چراکه عمان تیم شکننده‌ای است. البته کیفیت بازی‌های مرحله اول خیلی بالا نبود؛ فقط در بازی‌های روز آخر حساس شد و از این مرحله به بعد بهتر هم خواهد شد. حتی تیم‌های مدعی هم از این مرحله به بعد مشخص می‌شوند. قطعا تیم‌هایی مثل ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان و قطر مدعی هستند.
نکته جالبی که از رقابت‌های جام ملت‌های امسال متوجه شدم اینکه کاملا مشخص است تیم‌های ضعیفی که به این رقابت‌ها آمده بودند، دارند روی داشته‌های خود کار می‌کنند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و با این وضعیت در دور بعد جام ملت‌ها بهتر عمل خواهند کرد؛ به‌طور نمونه تیم هند که در سال‌های قبل در فوتبال حرفی برای گفتن نداشت الان فراتر از انتظار ظاهر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید