• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 دی 1397
کد مطلب : 45201
+
-

تراژدی اشک و اتهام

بعد از مصاحبه توفانی کارلوس کی‌روش در امارات که دوست و دشمن را غافلگیر کرد، جواد خیابانی به تکمیل شگفت‌زدگی مخاطبان کمر بست و با یک مونولوگ حزن‌آمیز و تکان‌دهنده، سرمربی پرتغالی تیم ملی را گوشه رینگ برد. حتما ویدئوی حرف‌های آقا جواد را دیده‌اید یا مهم‌ترین نکات سخنان او را شنیده‌اید. اظهارات آقای مجری که با یکی از همان بغض‌های همیشگی‌اش روی آنتن زنده همراه بود، موافقان و مخالفان زیادی داشته است. با وجود این واکنش محمد مایلی‌کهن به موضوع بسیار مهم و عجیب بود. او که به‌عنوان سنتی‌ترین و تندترین منتقد کی‌روش در تمام این سال‌ها شناخته می‌شود، طبعا باید از موضع جدید خیابانی حمایت می‌کرد اما حاجی مایلی در کمال شگفتی به بهانه اظهارات این مجری تلویزیونی اتهامی مهم را به وی نسبت داد.
پیغام داد مرا مشاور تیم ملی کنید!
محمد مایلی‌کهن در واکنش به فضای تندی که علیه کی‌روش ایجاد شده، گفته خودش از چند سال پیش به‌عنوان نخستین نفر متوجه روحیات مربی پرتغالی شد و علیه او موضع گرفت اما رسانه‌ها وی را مورد هجوم قرار دادند. مایلی که با فارس مصاحبه می‌کرد، در ادامه به جواد خیابانی اشاره کرده و گفته: «من هم خدایی دارم. آقای جواد خیابانی اکنون گریه می‌کند اما آن زمان که تیم ملی با سرمربیگری من ۶ گل به کره‌جنوبی زده بود می‌گفت تیم ۶گل به کره زده اما ایرادهای بسیاری دارد! البته از طرف خیابانی برایم پیام آورده بودند که او را مشاور تیم ملی کنم». این اتهام بسیار بزرگی است. باورکردنی نیست یک مجری و گزارشگر ساده تلویزیونی که حتما در آن زمان بسیار جوان و تازه‌کار هم بوده، بعد از یکی از درخشان‌ترین پیروزی‌های تاریخ فوتبال ایران تیم ملی را تحت فشار قرار داده باشد، با این هدف که پست مشاور سرمربی را به‌دست بیاورد. این ادعای دیروز مایلی‌کهن است که به‌نظر می‌رسد چیزی کم از اهمیت دعوای کی‌روش با مخالفانش ندارد.
ماجرای جیووا
اتفاقات اخیر اما موجب بازگشایی پرونده یک اتهام قدیمی علیه خیابانی هم شده است. این روزها که آقا جواد به لیدر تغییر موضع صداوسیما در قبال کارلوس کی‌روش تبدیل شده و سرمربی تیم ملی را تندتر از دیگران نقد می‌کند، هواداران کارلوس هم ماجرای نزدیکی او به تولیدی پوشاک جیووا را یادآوری می‌کنند؛ شرکتی که در سال 95 اسپانسر البسه تیم ملی شد، اما انتقادات تند کی‌روش و ملی‌پوشان از کیفیت لباس‌های این برند، قرارداد آن را روی هوا برد. تابستان همان سال بود که بحث مشارکت خیابانی در عقد قرارداد بین فدراسیون فوتبال و جیووا وسط آمد و برخی او را به دلالی متهم کردند. جواد اما در دفاع از خودش گفت:«اگر جذب 6میلیون یورو برای تیم ملی دلالی است، من دلال هستم.» هرچند او مدتی بعد حرفش را پس گرفت و ادعا کرد:«من ماه‌هاست که استعفا داده‌ام. حرمت کشورم و تیم ملی ایران و مردم آن بسیار با ارزش‌تر از این لباس و تفکر ایتالیایی‌هاست. من نتوانستم عدم‌توانایی جیووا برای تأمین لباسی در حد و شایستگی نام ایران را تحمل کنم.» آیا انتقادات اخیر آقای مجری با آن داستان‌ها در ارتباط است؟
می‌خواست رهبری‌فرد را به استقلال ببرد!
حالا که بحث به اینجا کشید، بد نیست یادی هم کنیم از اظهارات جنجالی بهروز رهبری‌فرد در مورد اینکه جواد خیابانی اصرار داشته او هم مثل هاشمی‌نسب به استقلال برود! مدافع پیشین پرسپولیس اخیرا هنگام بحث در مورد کوچ جنجالی هاشمی‌نسب به اردوگاه آبی‌ها گفته بود:«جواد خیابانی خیلی با من تماس گرفت که با استقلالی‌ها صحبت کرده‌ام به آنجا بروی. شما 2 تا حسابی هماهنگ هستید و حیف است کنار هم نباشید.» معلوم نیست خیابانی چرا باید برای اتصال بازیکن پرسپولیس به استقلال تلاش می‌کرده، اما در هر صورت اگر ادعای رهبری‌فرد درست باشد، این موضوع مربوط به سال 79 می‌شود، یعنی حوالی همان زمانی که مایلی‌کهن می‌گوید خیابانی پیغام داده بود مشاور تیم ملی شود!

این خبر را به اشتراک بگذارید