• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 29 دی 1397
کد مطلب : 45150
+
-

هفته شلوغ کتاب‌های تصویری

راهنما
هفته شلوغ کتاب‌های تصویری

هفته‌ جاری هفته‌ای شلوغ برای عکس و هنرهای تصویری است. دیروز از 2مجموعه عکس‌ رونمایی شد و فردا از یک مجموعه کارتون رونمایی خواهد شد.
مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «گذار» نصرالله کسراییان عصر دیروز در شهرکتاب آرین برگزار شد.‌ گذار گزیده عکس‌هایی است که کسراییان از سال 1346تا 1359 از روستاهای ایران برداشته است. کسراییان در طول این سال‌ها همه همت خود را صرف عکاسی از منطقه‌های مختلف ایران کرده است. «سرزمین ما ایران»، «کردهای ایران»، «ترکمن‌های ایران»، «بلوچستان»، «عشایر ایران»، «تهران»، «تخت جمشید»، «اصفهان»، «دماوند»، «درنگ و زندگی»، «ماسوله»، «ابیانه»، «اصفهان» از مجموعه عکس‌های اوست که در سال‌های گذشته منتشر شده است.
کتاب عکس دیگری که دیروز رونمایی شده مجموعه عکس‌های حمید جبلی با عنوان «ماسوله 67» است و چنانکه از نامش پیداست عکس‌های حمید جبلی در سال 67  از شهر ماسوله است. همزمان با رونمایی از کتاب، نمایشگاه گزیده‌ای از عکس‌های حمید جبلی نیز در گالری آتبین آغاز شده است. عکس‌های جبلی از ماسوله محصول دوره‌ای است که او به همراه ناصر تقوایی و گروه بازیگران و سازندگان فیلم «ای ایران» به ماسوله رفته بودند و به‌دلیل طولانی شدن فیلمبرداری نزدیک به یک سال در ماسوله ماندند. سال گذشته نیز نمایشگاه عکسی از او با عنوان «کابوس‌های شیرین» در همین گالری برپا شده بود.
کتاب دیگری که در این هفته برگزار می‌شود گزیده کارتون‌های جواد علیزاده کارتونیست بین‌المللی ایرانی است. گروه پرشین کارتون که پیش‌تر گزیده آثار کامبیز درم‌بخش را منتشر کرده بود ناشر کتاب کارتونیست پیشکسوت ایران است. رونمایی از کتاب کارتون‌های علیزاده فردا در مرکز بین‌المللی همایش‌های رازی دانشکده‌ علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید