• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 27 دی 1397
کد مطلب : 44982
+
-

زمستان زنوزی

به‌نظر می‌رسد جدایی رضا قوچان‌نژاد از آپوئل قبرس قطعی شده است و او دنبال تیم جدیدی می‌گردد. از 2روز پیش شایعه شد گوچی و خانواده‌اش در ترکیه در همان هتل مورد علاقه محمدرضا زنوزی مستقر شده‌اند؛ جایی که مالک تراکتورسازی با شکارهای مشهورش قرار می‌گذارد. به این ترتیب گویا مذاکرات با گوچی به جاهای حساس رسیده و شاید الان که شما دارید این مطلب را می‌خوانید، خبر قطعی هم در این مورد منتشر شده باشد. قوچان‌نژاد در 2 بازی آخر آپوئل حتی جزو لیست 18نفره تیمش هم قرار نگرفته و جدایی او از باشگاه قبرسی قطعی است. به این ترتیب گویا فاصله‌ای بین گوچی و تراکتور نیست و زنوزی تیمش را کهکشانی‌تر از قبل خواهد کرد.حتی اگر شایعه حضورگوچی در ترکیه هم صحت نداشته باشد.
  دستمزد سرسام‌آور
بدون هیچ تردیدی باید گفت نقش اول را در انتقال احتمالی قوچان‌نژاد به تراکتورسازی «پول» ایفا می‌کند. ابتدای زمستان، گوچی مدنظر پرسپولیس بود اما مدیرعامل این باشگاه به صراحت اعلام کرد رقم درخواستی رضا طوری است که با پذیرش آن، همه اصول اقتصادی تیم زیر سؤال می‌رود. پس از آن برانکو هم همین حرف‌ها را تأیید کرد. حالا اگر قوچان‌نژاد سر از تراکتورسازی دربیاورد، روشن خواهد شد تیم تبریزی انتظارات مالی او را برآورده کرده است. زنوزی ظاهرا در این مورد هیچ مرزی ندارد. یک هفته پیش از جذب دژاگه و مسعود شجاعی، زنوزی گفته بود:«هر رقمی به این دو بازیکن پیشنهاد دادیم آنها نپذیرفتند.» با این حال چند روز بعد هواپیمای حامل دو کاپیتان تیم ملی در تبریز به زمین نشست تا روشن شود پیشنهاد تراکتور از «هر رقمی» هم بالاتر بوده است! البته که این سناریو می‌تواند در مورد گوچی هم تکرار شود.
 قهرمانی لیگ با تیم اول رنکینگ؟
در صورت حضور رضا قوچان‌نژاد در تراکتورسازی، جمع ستاره‌های مهم تیم ملی در این تیم تبریزی تکمیل‌تر خواهد شد. هم‌اکنون اشکان دژاگه، احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی در تراکتورسازی عضویت دارند و البته زنوزی خیلی تلاش کرد رامین رضاییان را هم به این جمع اضافه کند که موفق نبود. به این ترتیب کم‌کم اسکلت تیمی در تبریز شکل خواهد گرفت که طی سال‌های گذشته توانسته رنکینگ اول آسیا در فیفا را به‌خودش اختصاص بدهد. حالا باید دید تیمی با این پتانسیل سرانجام می‌تواند تراکتورسازی را به نخستین قهرمانی تاریخش در مسابقات لیگ برساند یا نه.
 توشاک- دژاگه تکرار نشود
به‌نظر می‌رسد یارگیری در تراکتورسازی بیشتر براساس سلیقه مالک باشگاه صورت می‌گیرد و او حتی به کادرفنی‌اش هم کاری ندارد. در گذشته دیدیم که جان توشاک چطور با اشکان دژاگه به مشکل خورد و حالا ممکن است لیکنز بلژیکی هم همین زاویه را با برخی ستاره‌های سرشناس جذب‌شده توسط زنوزی پیدا کند. به هر حال همه جای دنیا سلیقه مربی مبنای یارگیری است و ناپرهیزی در این موارد می‌تواند در بلندمدت تیم را دچار مشکل کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید