• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 27 دی 1397
کد مطلب : 44977
+
-

نیاز تاکتیکی یا روحی؟

نیاز تاکتیکی یا روحی؟

استقلال این روزها تمرینات نیم‌فصل خود را در کشور ترکیه برگزار می‌کند. اوضاع در اردوی آبی‌ها اما شبیه نیم فصل اول است. هواداران در شبکه‌های اجتماعی نگران وضعیت تیم هستند و هر روز فریاد اعتراض‌شان بلند است؛اینکه چرا با گذشت یک‌ماه از تعطیلی لیگ هنوز هیچ بازیکن مطرحی به ترکیب تیم اضافه نشده است. رفتن تیام و جپاروف ضربه کاری بزرگی به روحیه استقلال وارد کرده و هنوز هواداران این تیم در شوک خلع سلاح تیم پرامید‌شان در ابتدای فصل جدید هستند. خریدهای جانشین ستاره‌های کوچ کرده هیچ‌کدام نتوانستند جای آنها را پر کنند. خریدگرو، نیومایر و تبریزی که به‌نظر می‌رسد بیشتر در جهت خاموش‌کردن اعتراض هواداران صورت گرفت تا اینکه نگاه فنی و کارشناسی پشت ماجرا باشد و خب هر سه پروژه شکست خورده است.
در ابتدای تعطیلات نیم فصل نیومایر و الحاجی گرو با توافق جدا شدند و تبریزی هم حالا یک ستاره افول کرده است. به همین‌خاطر باز هم انتظار و اعتراض هواداران آبی‌ها بالا گرفته است. در این بین انگار بازگشت محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان که مدت زیادی است در تمرینات گروهی تیم حاضرند و شواهد می‌گویند آمادگی خوبی هم دارند کاملا فراموش شده است. درست است که برای نبردهای سخت در آسیا و رقابت فشرده بالای جدول مهره‌های کارآمدتری لازم است اما واقعا اوضاع آبی‌ها بحرانی است؟ آیا ترکیب فعلی استقلال درصورت هماهنگی نمی‌تواند بهتر از نیم‌فصل اول عمل کند؟ با پیشکسوتان استقلال در همین باره گفت‌وگو کرد‌ه‌ایم و نظرشان را جویا شده‌ایم.
  نامجومطلق: جذب مهاجم و پلی‌میکر باید اولویت استقلال باشد
مجید نامجو مطلق درباره اینکه با بازگشت محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان آیا این تیم بازهم به بازیکن جدیدی نیاز دارد، گفت: «قطعا نیاز دارد. استقلال به یک فوروارد خوب تمام‌کننده نیاز دارد. بعد از آن یک پلی میکر هم می‌خواهد. در این دو پست نیاز مبرم دارد 2بازیکن خوب بگیرد. البته سوای این دو پست استقلال بازهم نیاز به بازیکن دارد اما اولویت این دو پست هستند تا شرایطشان بهتر شود. به‌طور نمونه در پست دفاع هم بازیکن نیاز دارد. باشگاه و شفر باید اولویت‌بندی و براساس نیاز بازیکن جذب کنند. البته بازیکنانی نگیرند که مثل نیومایر و الحاجی گرو باشند! بلکه باید بازیکنانی جذب شوند که به‌کار استقلال بیایند و مثل تیام و جپاروف تأثیر‌گذار باشند. هرچند جپاروف هم هنوز نیامده و معلوم هم نیست بیاید. ولی ای‌کاش اول فصل این دوبازیکن را حفظ می‌کردند. این خیلی می‌توانست به استقلال کمک کند».
 ورمزیار: استقلال حداقل یک مهاجم می‌خواهد
صادق ورمزیار گوش چپ سال‌های دور آبی‌ها درباره شرایط نقل و انتقالات این تیم در نیم‌فصل گفت: «قطعا بازگشت محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد؛ چراکه آنها می‌توانند برای استقلال مثمرثمر باشند به‌خصوص شجاعیان که به تنهایی بار تیم را برمی‌داشت و کار یک پلی‌میکر را انجام می‌داد. همان کاری که قبل از مصدومیت انجام می‌داد اما برای حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیاز به یک مهاجم تمام‌کننده کاملا احساس می‌شود. این بازیکنانی که هستند برای رقابت‌های داخلی خیلی خوب هستند ولی اگر می‌خواهیم در آسیا موفق شویم باید بازیکنانی اضافه شوند».
وی ادامه داد: «حداقل یک مهاجم باید جذب شود. الان تیم‌های رقیب ما در لیگ قهرمانان آسیا تا دندان مسلح هستند؛ از دفاع تا خط حمله. بازیکنان تاپ اروپایی را می‌آورند تا آن آرامش لازم را در بازی داشته باشند. ما هم حداقل یک مهاجم نیاز داریم البته من حداقل را گفتم وگرنه در پست‌های دیگر هم می‌شود تیم را تقویت کرد. اما با این وضعیت مالی که استقلال دارد و من شنیده‌ام حتی حواله‌هایی که به بازیکنان داده‌اند نقد نشده، کاش حداقل یک مهاجم بگیرند که گلزن باشد. این موضوع خیلی به تیم کمک می‌کند».
  مرفاوی: مهاجم و هافبک باید جذب شود 
صمد مرفاوی، مهاجم سابق تیم استقلال با اشاره به شرایط آبی‌پوشان در جذب بازیکنان جدید گفت: «استقلال نیاز دارد بازیکنان جدیدی را جذب کند؛ چراکه قرار است در کنار مسابقات لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کند.2بازیکن خارجی (نیومایر و الحاجی گرو) از تیم جدا شدند تا بازیکنان بهتری جذب کنند. این سه بازیکن (کریمی، شجاعیان و آقا خان) که به تیم اضافه شدند مدت‌ها مصدوم بودند و زمان می‌برد تا به شرایط آرمانی برگردند».مرفاوی اضافه کرد: «به‌نظر من استقلال در هر سه خطوط دفاع، هافبک و حمله  بازیکن می‌خواهد اما در خط هافبک و حمله بیشتر این نیاز احساس می‌شود. جذب بازیکن در این اوضاع و احوال قیمت‌ها واقعا سخت است. البته این مشکلات برای همه تیم‌هاست اما باشگاه باید این ماجرا را مدیریت کند. در مورد بازیکنان جدید هم نباید به گذشته برگردیم که مثلا چرا جپاروف یا تیام اول فصل رفتند و اگر رفتند باید یکی بهترا از آنها را بیاوریم. جپاروف و تیام تنها بازیکنان فوتبال در دنیا نیستند؛ هزاران فوتبالیست دیگر هم وجود دارد و می‌شود بازیکن باکیفیت در همین وضعیت هم جذب کرد».

این خبر را به اشتراک بگذارید