• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44797
+
-

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری برلین منوط به تأمین اعتبار است

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری برلین منوط به تأمین اعتبار است

حدود 2‌ ماه تا آغاز کار بورس بین‌المللی گردشگری در آلمان باقی مانده و ایران هنوز با چالش مالی برای شرکت در این رویداد مواجه است.
ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران که زمین ایران در نمایشگاه آلمان را پیگیری می‌کند در این رابطه به ایسنا گفت: تکلیف زمین ایران را در این نمایشگاه مشخص کرده‌ایم و وضعیت حضور شرکت‌کنندگان ایرانی نیز تا حدی معلوم است.
او گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی در جلسه‌ای قول داده بود در تامین اعتبار مورد نیاز نمایشگاه‌های مهم گردشگری همچون آلمان کمک کند که ما همچنان منتظریم این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: ما نمی‌خواهیم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آژانس‌ها کمک مالی کند تا در این نمایشگاه شرکت کنند؛ آنها هزینه‌های خود را می‌پردازند. مسئله این است که این نمایشگاه اهمیت زیادی دارد. چهره‌ها و شخصیت‌های مطرح گردشگری در سطح وزیر در آن حضور می‌یابند و دیدارهای اثرگذاری بین خبرنگاران و مقامات صورت می‌گیرد. ما انتظار داریم سازمان متبوع در ایران نیز برای این بخش برنامه‌ای داشته باشد و پاویون دولت را در این نمایشگاه ایجاد کند.
نمایشگاه ITB آلمان که به بورس بین‌المللی گردشگری معروف است یکی از مهم‌ترین رویدادهای اثرگذار در برنامه‌ریزی سفر گردشگران غربی است. ایران با وجود تحریم‌ها و بحران‌های سیاسی بیشتر از 2 دهه حضور مستمر در این نمایشگاه داشته و بخشی از برنامه جذب گردشگران اروپا را در این بورس بین‌المللی رقم زده است.
گزارش‌های پلیس مهاجرت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با آنکه از رشد آمار سفر اتباع خارجی به ایران حکایت دارد، اما کاهش سفر گردشگران اروپای غربی به ایران را نیز نشان می‌دهد. سازمان میراث فرهنگی در مهر‌ماه اعلام کرد که سفر گردشگران اروپایی به ایران ١٧ درصد کمتر از سال قبل شده و تحریم‌ها، تهدیدهای آمریکا و تبلیغات منفی عامل اصلی آن بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید