• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44772
+
-

رئیس‌جمهوری: گلستان بوی برادری می‌دهد

همشهری از سفر دو روزه دکتر روحانی و هیات همراه به استان و پیگیری وعده‌های دولت به گلستانی‌ها گزارش می‌دهد

گزارش ویژه
رئیس‌جمهوری: گلستان بوی برادری می‌دهد

ستاره حجتی|   گرگان-خبرنگار:

دومین سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان در حالی انجام شد که رئیس‌جمهوری برای چهارمین بار طی 5سال گذشته به این استان سفر کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» دیروز برای دیدار با مردم گلستان، بررسی روند توسعه و حل مشکلات از طریق فرودگاه کلاله وارد استان شد.رئیس‌جمهوری در بدو ورود به استان در فرودگاه کلاله گفت: در سفر به گلستان، افتتاح طرح‌ها را در بخش‌های مختلف خواهیم داشت. 

روحانی اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که توانستیم در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، در سفر دو روزه به گلستان مطالب را بشنویم و بررسی کنیم.
وی افزود: در سفر گذشته به استان وعده‌هایی داده شده بود که به بخشی از آنها عمل شد و بخشی هم که هنوز عملی نشده را پیگیری می‌کنیم.

روحانی بیان کرد: طرح و پروژه‌هایی که در این سفر اعلام می‌شود، برای برنامه‌‌ریزی و اجرا در سال‌های پیش رو دنبال خواهیم کرد. همچنین در این سفر برنامه‌هایی برای افتتاح در بخش‌های مختلف داریم که مردم از آنها بهره‌‌مند می‌شوند.
وزیران و اعضای هیات دولت در این سفر دو روزه استانی رئیس‌جمهوری با حضور در هر یک از شهرستان‌های مشخص شده، ضمن شرکت در جلسه شورای اداری، طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی را افتتاح یا عملیات اجرایی آنها را آغاز کردند.

رئیس‌جمهوری بعد از کلاله به گنبدکاووس رفت و در استادیوم ورزشی تختی این شهرستان حاضر شد و سخنرانی کرد.
روحانی گفت: گلستان، استان وحدت اقوام و مذاهب و گلستان ایران است. گلستانی‌ها در تمام صحنه‌ها با شجاعت، مرزدار اسلام و انقلاب و ایران بوده‌اند. سرزمین تاریخی گلستان، میزبان عرفا و حکمای بزرگی همچون مختوم‌قلی، ابوریحان و امیرکبیرها بوده است. مختوم‌قلی با احترام به اهل بیت علیهم‌السلام، همه را به وحدت و اعتدال دعوت می‌کرد.


تحقق 120 درصدی اعتبارات سفر قبلی رئیس‌جمهوری

این سفر در حالی انجام شدکه مصوبات آن به سمع و نظر شهروندان گلستانی رسید. به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان، بخش قابل توجهی از مصوبات سفر گذشته هیات دولت به گلستان به‌ویژه در حوزه اعتبارات محقق شده است. «ولی‌الله روزبهان» گفت: سفر دکتر روحانی به گلستان در بهترین زمان ممکن بوده، زیرا از یک طرف این سفر همزمان با بررسی لایحه بودجه سال 1398 است و از طرف دیگر در 2 سال زمان باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم انجام شده که فرصت مناسبی برای اتمام تعهدات سفر به استان خواهد بود.

وی از تحقق 120 درصدی اعتبارات سفر قبلی روحانی و هیات دولت به گلستان خبر داد و افزود: سفر قبلی دستاوردهای خوبی برای استان به دنبال داشت. در آذر 1393 بیش از 120پروژه با اعتباری بالغ بر 630 میلیارد تومان مورد تصویب هیات دولت در استان قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر توسط مدیریت ارشد استان، سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان برای پروژه‌های مذکور تخصیص یافت که نشان‌دهنده تحقق 120 درصدی اعتبار برای پروژه‌های مذکور است. 

روزبهان بیان کرد: از مجموع پروژه‌های مصوب سفر گذشته رئیس‌جمهوری در استان تاکنون 72 پروژه و طرح به بهره‌برداری صددرصدی رسیده است. از جمله طرح‌های مذکور می‌توان به مرکز پیگیری و درمان سرطان گوارش گرگان، بیمارستان‌های مینودشت، آزادشهر، بندرگز، تاسیسات فاضلاب شهر ترکمن، دادسرای عمومی گرگان، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی گرگان2، دانشکده علوم پایه و دانشکده علوم انسانی دانشگاه گلستان و پروژه 22هزار هکتاری زهکشی اراضی شور شمال آق‌قلا اشاره کرد. بقیه پروژه‌ها دارای پیشرفت 95 درصد بوده‌اند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان ادامه داد: با توجه به برنامه زمان‌بندی شده، امید می‌رود تا پایان امسال تعدادی دیگری از طرح‌های سفر قبلی رئیس‌جمهوری در استان به بهره‌برداری برسد. 
با حضور دکتر روحانی در استان ضمن تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های سفر قبلی، پروژه‌های دیگری که می‌تواند به عنوان محرک توسعه استان باشد، مصوب شد.


دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری

این سفر برای شهروندان گلستانی خالی از دستاورد نبود. به‌صورتی که چندین تفاهم‌نامه امضا شد و چندین پروژه به بهره‌برداری رسید. استاندار گلستان هم در خصوص دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به گلستان گفت: ۲۰ تفاهم‌نامه با حضور رئیس‌جمهوری و هیات وزیران در گلستان منعقد شد. این سفر برای توسعه استان بسیار مناسب بود. «سید مناف هاشمی» ادامه داد: طی 3 ماه گذشته ارزیابی‌ها و مطالعات لازم درباره استان انجام شد و تسهیلات برای توسعه در نظر گرفته شده بود. 

با بانک‌ها برای این تسهیلات مذاکره شده و برنامه‌ریزی‌هایی برای توسعه گلستان انجام شده است.وی با بیان این‌که در این سفر پروژه‌های مهمی در استان به بهره‌برداری رسید یا افتتاح شد، اظهار کرد: در قالب این پروژه‌ها، اشتغال‌زایی شده و شاهد توسعه در گلستان خواهیم بود. همچنین اعتبارات خوبی برای گلستان جذب می‌شود که از سفر قبلی بیشتر خواهد بود.


بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی 

 در این سفر، 4 پروژه عمرانی در حوزه راه و شهرسازی با اعتباری معادل 346 میلیارد ریال آغاز شد یا به بهره‌برداری رسید.
 مدیر کل راه و شهرسازی گستان در این زمینه گفت: این پروژه‌ها شامل تحویل 220 واحد از پروژه 460واحدی مسکن مهر در سایت سعدآباد گرگان به متقاضیان، افتتاح 10 کیلومتر راه برای روستاهای بالای 20خانوار در استان، آسفالت فاز اول بزرگراه گنبد-اینچه‌برون-آق‌قلا به طول 6 کیلومتر ، آغاز عملیات اجرایی ساختمان‌های ادارات ثبت شهرستان‌های رامیان و مینودشت، پزشکی قانونی کردکوی و سرای محله انجیراب گرگان است.
«حسین محبوبی» ادامه داد: بهره‌برداری متمرکز از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در گلستان با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در فرودگاه بین‌المللی گرگان انجام شد. 


گشایش طرح‌های حوزه آب

در ادامه سفر هیات دولت به گلستان با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، سد نرماب و طرح آب‌رسانی مجتمع قرناوه، مجتمع 16 روستایی مراوه‌تپه با 750 خانوار و جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 750 نفر که تاکنون از طریق ناوگان سیار آب‌رسانی می‌شد با تخصیص اعتباری معادل 145 میلیارد ریال افتتاح شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید