• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44720
+
-

... و باز هم یک پیرمرد!

... و باز هم یک پیرمرد!

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور در ادامه تصمیمات ناگهانی‌اش، یکشنبه‌شب از سرمربی جدید این تیم رونمایی کرد و در سایت‌های خبری عکس زنوزی در کنار جورج لیکنز سرمربی حدودا 70ساله بلژیکی منتشر شد. تراکتور در حالی این مربی بلژیکی را انتخاب کرد که هواداران این تیم، زمانی که جان توشاک به تبریز آمد، نسبت به شرایط سنی این مربی ولزی معترض بودند. آنها در یکی دو روز اخیر هم در صفحات مجازی به این موضوع اشاره کردند که چرا زنوزی گزینه بهتری را برای هدایت تراکتور انتخاب نکرده است. لیکنز از سال 1984فعالیت رسمی در مربیگری را با باشگاه کریر براگ آغاز کرد و بعد از آن به نیمکت آندرلخت رسید. لیکنز بعد از چند سال حضور در تیم‌های دیگر فوتبال بلژیک و کارکردن کوتاه‌مدت در ترابوزان اسپور ترکیه در سال 1997 هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و 2 سال در راس کادرفنی بلژیک بود. لیکنز در حدفاصل سال‌های 1999تا 2010در تیم‌های باشگاهی بلژیک به مربیگری پرداخت و در یک مقطع هم به حاشیه خلیج‌فارس رفت و به‌عنوان سرمربی الهلال عربستان کار کرد. سال 2010 اما مسئولان فدراسیون فوتبال بلژیک بار دیگر لیکنز را به‌عنوان سرمربی تیم ملی این کشور برگزیدند و 2سال دیگر هدایت این تیم به او سپرده شد. در این سال‌ها لیکنز بازیکنان جوان زیادی را در تیم ملی بلژیک بازی داد و توانست نفرات زیادی را به فوتبال جهان معرفی کند. به همین‌خاطر از او در برخی رسانه‌های بلژیکی به‌عنوان معمار نسل طلایی فوتبال این کشور یاد می‌شود.
لیکنز بعد از سال 2012 نیز به تیم براگ بلژیک رفت و سپس هدایت تیم ملی تونس را برعهده گرفت. در یک مقطع نیز سرمربیگری تیم الجزایر به او سپرده شد. جالب اینجاست که این مربی در 4‌ماه گذشته هدایت یک تیم فوتبال ساحلی در تونس را برعهده داشت و حالا به تراکتور آمده تا بتواند این تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند. باشگاه تراکتورسازی هنوز جزئیاتی از مفاد قرارداد با جورج لیکنز اعلام نکرده، اما چیزی که مشخص است این مربی 69ساله کار سختی پیش‌رو خواهد داشت. حالا هواداران تراکتور از او قهرمانی می‌خواهند و او باید در مدت زمان کمی که تا پایان تعطیلات نیم‌فصل در اختیار دارد بازیکنان را بشناسد و بتواند بهترین تصمیمات را در مسیر موفقیت بگیرد.
  لیکنز: چالش سختی داریم
لیکنز دوشنبه شب در میان استقبال هواداران تراکتور وارد فرودگاه شهید مدنی شهر تبریز شد. او خطاب به خبرنگاران گفت: « ازاینکه هم‌اکنون در شهر تبریز حضور دارم بسیار خوشحال هستم. در لیگ بلژیک بازیکنان ایرانی حضور دارند و من به‌واسطه آنها با بازیکنان ایرانی آشنایی دارم. در شرایطی هستیم که با یک چالش بزرگ روبه‌رو هستیم. همه باهم باید تلاش کنیم و دست به‌دست هم دهیم تا بتوانیم تراکتورسازی را در ادامه لیگ به موفقیت برسانیم».
لیکنز یک‌ماه فرصت دارد تا تیم جدید خود را بشناسد، او از شرایط فوتبال ایران و خصوصیات تیم‌های لیگ برتری هم به‌صورت کامل آشنا نیست و همین موضوع کار این مربی را سخت‌تر  می‌کند. طبیعتا زنوزی با جذب ستاره‌های گران‌قیمت و آوردن لیکنز به چیزی جز قهرمانی راضی نیست و حالا باید دید پیرمرد بلژیکی رؤیای هواداران تراکتور را تبدیل به واقعیت خواهد کرد یا اینکه در این راه ناکام خواهد ماند. زنوزی اطلاعاتی درخصوص مبلغ قرارداد این مربی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، ولی گفته می‌شود لیکنز تا پایان فصل 400هزار دلار خواهد گرفت و البته پاداش قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا هم برای این مربی درنظر گرفته شده است. قرار است نخستین جلسه تمرینی تراکتور با سرمربی جدید امروز برگزار شود.
 گوچی در هتل مورد علاقه زنوزی!
در شرایطی که هنوز هیچ منبع رسمی خبری از جدی‌شدن مذاکرات باشگاه تراکتورسازی با رضا قوچان نژاد نداده اما سفر این مهاجم به استانبول به همراه خانواده شایعات درباره تراکتوری‌شدنش را قوت بخشیده است. مسئله‌ای که به موضوع دامن می‌زند، اقامت قوچان نژاد به همراه همسر و فرزندش در هتل ریتز کارلتون استانبول است. این هتل دقیقا هتلی است که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی همه قراردادهای باشگاه که در ترکیه امضا شده را در آنجا به ثبت رسانده است. حالا با اقامت قوچان‌نژاد و خانواده‌اش در این هتل شایعه شده که او با مالک تراکتورسازی پای میز مذاکره نشسته و هیچ بعید نیست بمب نقل و انتقالات بعدی تیم تبریزی، گوچی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید