• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44697
+
-

نمایش جدایی جانشین نمایشی

درباره شایعه تکراری پایان همکاری کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی ایران.

نمایش جدایی جانشین نمایشی

زمزمه‌های انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران، از سوی همان رسانه‌هایی مطرح شده که در روزهای گذشته اخبار انتقال مرد پرتغالی به فوتبال کلمبیا را پوشش داده‌اند. شاید بین کی‌روش و کلمبیا کششی وجود داشته باشد اما بین ایران و فوساتی، هیچ‌چیز وجود ندارد. فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی آماده مذاکره با مربیان مختلف نیست و سرمربی اروگوئه‌ای سابق تیم ملی قطر نیز مذاکره‌ای با مدیران فدراسیون نداشته است. فوساتی 66ساله یک مربی شناخته‌‌شده است اما رزومه چندان درخشانی ندارد. او هیچ‌وقت در اروپا مربیگری نکرده و مستقیما از آمریکای جنوبی به فوتبال آسیا پرتاب شده است. او 2سال سرمربی تیم ملی قطر شد و نتوانست این تیم را به جام‌جهانی 2018 برساند. شکست در هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل ایران، نشان داد که تیم او حرفی برای گفتن در این گروه ندارد. فوساتی بعد از 8مسابقه، نیمکت قطر را ترک کرد و از سال 2017 تا امروز نیز پیشنهاد جدی برای مربیگری نداشته است. او یک مربی تمام‌شده در دنیای فوتبال به‌نظر می‌رسد و حالا تنها اسمش برای پررنگ‌نشان‌دادن احتمال جدایی کی‌روش مورد استفاده قرار گرفته است.
آیا کارلوس کی‌روش بعد از جام ملت‌ها از ایران جدا می‌شود؟ خیلی‌ها ترجیح می‌دهند جو خاصی در مورد این جدایی احتمالی ایجاد کنند اما در حقیقت، ماجرا به همین سادگی نیست. بدون تردید اگر کی‌روش ایران را به فینال جام ملت‌ها ببرد، نیمکت این تیم را ترک نخواهد کرد. او با ایران یک صعود ساده دیگر به جام جهانی را در پیش دارد و شاید این‌بار بتواند در جام جهانی نیز دست به کارهای بزرگ‌تری بزند. کی‌روش در فوتبال ایران یک «امپراتوری» ساخته و حاضر نیست این تحت و تاج را به سادگی از دست بدهد. دستمزد ویژه و اختیارات ویژه‌تر این مربی در فوتبال ایران، در هیچ نقطه دیگری از دنیا به او تعلق نخواهد گرفت. علاوه بر این کارلوس در همه این سال‌ها به شناخت کاملی از فوتبال ایران و بازیکنانش دست پیدا کرده و طبیعتا ترجیح می‌دهد به‌جای شروع یک چالش جدید و سخت در آمریکای جنوبی، به روند فعلی‌اش ادامه دهد. اگر این مربی واقعا قصد جدایی داشت، می‌توانست تا پایان جام صبر کند و سپس درباره این موضوع صحبت‌هایی را به زبان بیاورد اما تأکید چندباره او به نقش «وزارت ورزش» و مدیران فوتبالی در جدایی‌اش، نشان می‌دهد که کی‌روش همچنان قصد دارد با فشار آوردن به نهادهای مختلف، قراردادش را با شرایط دلخواه تمدید کند.
این نخستین‌بار نیست که شائبه‌های مربوط به خروج کی‌روش از تیم ملی داغ می‌شود. او تقریبا در آستانه هر تورنمنت، هواداران فوتبال ایران را به این نتیجه می‌رساند که دیگر در این تیم باقی نخواهد ماند. در آخرین کنفرانس مطبوعاتی پس از جدال با بوسنی در جام جهانی 2014، این مربی عملا از بازیکنان و هواداران فوتبال ایران خداحافظی کرد اما باز هم برگشت و به کارش ادامه داد. پس از جام ملت‌های 2015 نیز به‌نظر می‌رسید دیگر شانس باقیمانده کی‌روش در تیم ملی از بین رفته اما باز هم  خبری از یک جدایی واقعی نبود. کی‌روش اصرار داشت که جام‌جهانی روسیه نقطه پایانی همکاری‌اش با ایران است و دیگر قراردادی را با فدراسیون امضا نمی‌کند اما با وجود همه تهدیدها، دوباره پای میز مذاکره نشست و حتی حاضر به تمدید کوتاه‌مدت قراردادش شد. مرد به‌ظاهر همیشه ناراضی، همچنان دلیلی برای ترک تیم ملی ندارد. این جدایی شاید تنها در صورتی اتفاق بیفتد که ایران در جام ملت‌ها نتایج ضعیفی کسب کند و تصمیم در مورد آینده کادر فنی تیم ملی به فدراسیون فوتبال سپرده شود. در غیراین صورت، کی‌روش دوباره به همان بازی تکراری ادامه خواهد داد. پا پس کشیدن از تمدید در مصاحبه‌ها و پیش‌کشیدن قراردادهای جدید با دست!

این خبر را به اشتراک بگذارید