• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44680
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

محصوران هفته‌ای یک‌بار از حصر بیرون می‌روند

فرزند مهدی کروبی یکی از محصوران، درباره آخرین وضعیت او گفت:‌حدود 2 ‌ماه پیش مسئولان امنیتی به آقای کروبی و موسوی گفتند به انتخاب خودتان هفته‌ای یک‌بار می‌توانیم شما را بیرون ببریم ولی تعیین آن محل باید هماهنگ شده باشد. حسین کروبی در گفت‌و‌گو با ایلنا گفته است: ابوی هم گفتند دوست دارند این دیدارها را با خانواده شهدا شروع کنند، در همین راستا با خانواده شهید شاه‌حسینی در شمیران و خانواده شهید پناهی در کرج و تعدادی از خانواده شهدا دیدار کردند. حسین کروبی تأکید کرد: این ملاقات‌ها از ۶ هفته پیش آغاز شده و پدر ۶‌هفته است که دیدارهایی داشته و به جز یک مورد که به دیدار یکی از دوستانشان رفتند مابقی موارد دیدار خانواده شهدا بود. ایلنا مدعی شده که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم تاکنون به منزل دو برادر و اقوام خود  رفته‌اند. درحالی‌که فرزند مهدی کروبی می‌گوید از 2‌ماه پیش تغییراتی در وضعیت محصورین به‌وجود آمده، اما میرمحمود موسوی، برادر میرحسین موسوی تأکید دارد تغییری در وضعیت برادرش و زهرا رهنورد حاصل نشده است و حصر آنان مانند قبل ادامه دارد.

تحلیل غفوری فرد از عملکرد دولت‌های بعد از انقلاب

حسن غفوری فرد، رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفته است: برجام را کاری بسیار ارزشمند می‌دانم. وی در گفت‌وگو با شفقنا، به محورهای مختلفی از سیاست اشاره و تأکید کرده است: آیت‌الله هاشمی و آقای خاتمی همچنان از پشتوانه مردمی برخوردارند. با تئوری‌های آقای احمدی‌نژاد به هیچ‌وجه موافق نبودیم. مهندس موسوی عملکرد موفقی در جنگ داشت. وعده‌های دکتر روحانی عملی نشد. شفقنا نوشته که غفوری فرد نگاهی معتدل به عملکرد رؤسای جمهور دولت‌های بعد از انقلاب دارد و معتقد است باید منصفانه صحبت کنیم و تلاش‌های هیچ‌یک از رؤسای جمهور را نادیده نگیریم.

امام جمعه لواسان: زورمان به اصحاب قدرت و ثروت نمی‌رسد

یک برنامه تلویزیونی با پیگیری موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در لواسان به سراغ نماینده‌ای که ادعا می‌شود او و برخی از نزدیکانش در بخشی از این ساخت‌وساز‌ها نقش دارند و امام جمعه این شهر رفت. با وجود اینکه این نماینده حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشد، حجت‌الاسلام سیدسعید لواسانی، امام جمعه لواسان تأیید کرد که این ساخت‌وساز‌ها مربوط به آدم‌های معمولی نیست و صاحبان قدرت و ثروت برای دور زدن قانون و یا کوه خواری و زمین‌خواری فشار می‌آورند. او گفته است ما زورمان به اینها نمی‌رسد و عزم جدی در قوه قضاییه و دولت برای مقابله با این افراد وجود ندارد. حجت‌الاسلام لواسانی گفت: این موارد زمین‌خواری و کوه‌خواری، منطقه لواسان را به خطر انداخته است. وی افزود: ما البته می‌توانیم این موارد را خبر بدهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید