• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 25 دی 1397
کد مطلب : 44657
+
-

اخبار

 «کوهسار» و «بهشت» خاموش است
منطقه 5



دو مجتمع مسکونی بهشت و کوهسار در شمالی‌ترین نقطه منطقه 5 جا خوش کرده است. ساکنان این دو مجتمع مسکونی 12 ساله از ابتدای سکونت‌شان در خیابان جنت محله حصارک با مشکل تاریکی خیابان‌های اطراف خود دست به گریبانند. «حسن خمسه» مدیر ساختمان کوهسار در این‌باره می‌گوید: «دو مجتمع کوهسار و بهشت جزء محله حصارک است اما به دلیل دورافتادگی امکاناتی ندارد. از خیابان سیمون بولیوار تا خیابان جنت فقط دو تیر برق دارد که در سال 92 با تلاش زیاد موفق به نصب آنها شدیم. اما خیابان کوهستان که در ضلع شرقی مجتمع‌ها واقع شده به‌طور کامل خاموش است و تیر برق ندارد. ساکنان این دو مجتمع در این خیابان‌ تردد می‌کنند و حتی بسیاری از ساکنان حصارک نیز از خیابان کوهستان عبور می‌کنند. تاریکی این خیابان باعث شده تا هر ماه چندین سرقت خودرو و زورگیری اتفاق بیفتد و امنیت 700 نفر از ساکنان این مجتمع مختل شود.» «نصرالله حصارکی» دبیر شورایاری محله حصارک هم می‌گوید: «این مسئله بارها در جلسات شهرداری و اداره برق مطرح شده ولی پاسخ مشخصی دریافت نکرده‌ایم. چند بار مشاهده شده با تاریکی هوا خودروهایی به این خیابان آمده‌اند و موادمخدر استعمال کرده‌اند.» «علیرضا غفارخانی» شهرداری ناحیه 3 منطقه 5 می‌گوید: «خیابان جنت معارض شخصی دارد و نمی‌توان تیر برق در آن نصب کرد. اما تأمین روشنایی خیابان کوهستان به عهده اداره برق است و وظیفه شهرداری نیست.» «علیرضا رنجبر» رئیس اداره برق منطقه قدس نیز در مورد این مسئله می‌گوید: «این خیابان تیر برق داشت که در طرح تعریض، شهرداری آنها را جمع‌آوری کرده است. اداره برق نمی‌تواند دوبار برای نصب تیر برق در یک خیابان هزینه کند. اگر شهرداری هزینه‌های تیر برق را به عهده بگیرد، اداره برق اجرا می‌کند. برای تعیین تکلیف این خیابان چندین بار به شهرداری منطقه 5 نامه دادیم ولی پاسخی دریافت نشد.»

بهسازی نیمی از اتوبوس‌های فرسوده
منطقه 21



بیش از 50‌درصد اتوبوس‌های فرسوده منطقه 21 به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بازگشتند.  مدیر اتوبوسرانی منطقه با اعلام این خبر گفت: «طبق آمار بیشترین شکایت شهروندان از ناوگان اتوبوسرانی منطقه، مربوط به فرسودگی اتوبوس‌ها در خطوط مختلف بود. از طرفی امکان تزریق اتوبوس صفرکیلومتر به ناوگان اتوبوسرانی منطقه وجود نداشت، بنابراین تعمیر و بهسازی اتوبوس‌ها در دستور کار قرار گرفت تا شاهد رضایتمندی ساکنان منطقه و تشویق آنها به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی باشیم.» «حسن تیموری» افزود: «از ابتدای سال تاکنون از 131 اتوبوس فعال در خطوط منطقه، 68 دستگاه اتوبوس بازسازی شده‌اند. این بازسازی‌ها شامل تعویض صندلی، کف فلزی، بدنه و شیشه‌ها، بهسازی سقف، رنگ‌کاری و... می‌شود.» به گفته تیموری 63 اتوبوس باقی مانده نیز به مرور در چرخه بازسازی قرار خواهند گرفت.

​​​​​​​ راه‌اندازی مرکزی برای حفظ محیط‌زیست 

برگ درختان توت در نخستین مرکز ذخیره‌سازی عوامل بیولوژیک منطقه 9 کود می‌شود. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه 9 با بیان این خبر گفت: «این مرکز در ساختمانی واقع در جنوب‌شرقی میدان فتح قرار دارد که در آن برگ درختان توت و بقایای حشرات بعد از جمع‌آوری به توری‌های ویژه منتقل می‌شود.» «رضا مددی» با اشاره به اینکه به این شیوه از رهاسازی آفات در محیط‌زیست جلوگیری می‌شود گفت: «بخش دیگری از خدمات این مرکز تولید کودهای طبیعی از پسماندهای‌تر است که در واقع به کاهش هزینه‌های نگهداشت فضاهای سبز خرد و آسیب‌های احتمالی استفاده از انواع کودهای شیمیایی کمک می‌کند.»

​​​​​​​ میدان‌های میوه وتره‌بار نونوار می‌شود



میدان های میوه و‌ تره‌بار نسیم محله کوهک و شهید باقری شهرک شهید باقری منطقه 22 بهسازی می‌شود. مدیر میدان میوه و‌تره‌بار منطقه 22 در این‌باره گفت: «در میدان‌تره‌بار شهید باقری غرفه‌های مخصوص برای عرضه محصولات گوشتی فله‌ای و آبزیان پیش‌بینی شده است. همچنین فضایی برای فروش مواد غذایی و لبنی در حال ساخت است.» «جلال واحدی» افزود: «در میدان میوه و‌ تره‌بار نسیم هم غرفه‌هایی برای فروش آبزیان، حبوبات و خشکبار و ترشی در نظر گرفته شده که مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند. این طرح با توجه به نیازسنجی محله به اجرا در آمده و تا پایان دی ماه به بهره‌برداری می‌رسد.»

  عدد خبر  

1500 مترمربع از فضای سبز بزرگراه شهید ستاری منطقه 5 با گل‌های لاله زیبا شد. عملیات ترمیم و رسیدگی به فضای سبز از دیگر فعالیت‌های اداره فضای سبز شهرداری منطقه 5 برای بازپیرایی محله‌هاست. 

100 بن نان مهربانی به‌صورت هفتگی در سراهای محله منطقه 9 با مشارکت خیّران نیکوکار محلی توزیع می‌شود. افراد نیازمند، کارتن‌خواب و آسیب‌دیده اجتماعی می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند. 

610‌ متر عملیات لوله‌گذاری آب با قطر 300 میلیمتر در چیتگر شمالی منطقه 21 اجرا شد. اجرای این پروژه باعث افزایش فشار آب هزار و 170 فقره از انشعاب‌های مشترکان ساکن در این محدوده شده است. 

1500‌مترمربع از دیوارهای مدرسه‌های شهرک باقری منطقه 22 نقاشی دیواری می‌شود. موضوع این نقاشی دیواری پسماند و مزایای تفکیک زباله است. 


اخبار کوتاه

فراخوان هنرمندان
شهرداری منطقه 9 از علاقه‌مندان به اجرای هنرهای تجسمی دعوت به همکاری می‌کند. هنرمندان می‌توانند برای ارائه ایده‌های مرتبط با دیوارنگاری و ایجاد فضاهای سبز عمودی و خلاقانه به نزدیک‌ترین سرای محله مراجعه کنند.

ایمن‌یاری در پاسداران
دوره‌های رایگان «ایمن‌یاری» با ارائه مدرک آتش‌نشانی در سرای محله پاسداران برگزار می‌شود. برای شرکت در کلاس‌ها به بلوار یاس، خیابان بنفشه شمالی، جنب ‌تره‌بار بنفشه بروید.

روانخوانی قرآن
فرهنگسرای فردوس منطقه 5، دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه خردسالان برگزار می‌کند. این برنامه شنبه و چهارشنبه هر هفته برپا می‌شود. علاقه‌مندان با شماره 44081028 تماس بگیرند. 

فرزندپروری در یاس
سرای محله یاس تهرانسر غربی منطقه 21 کارگاه‌های فرزندپروری با موضوع‌های مختلف برگزار می‌کند. این کارگاه چهارشنبه‌ها از ساعت 11 تا 12 در تقاطع خیابان رجایی جنوبی و بلوار یاس برپا می‌شود. 

جشنواره‌ بچه‌ها
نخستین جشنواره کودک به میزبانی محله جنت‌آباد جنوبی از 24 تا 26 دی ماه در منطقه 5 برپا می‌شود. این جشنواره در دو بخش آثار هنری و دستی کودکان و تئاتر کودک در سالن آمفی‌تئاتر سرای محله برگزار خواهد شد.

خانواده درمانی 
خانه سلامت شهرک اکباتان دوشنبه‌ها کلاس‌های روان‌شناسی خانواده درمانی برای پدرها و مادرها برگزار می‌کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به شهرک اکباتان، میدان بسیج، جنب شهرداری ناحیه 6 مراجعه کنند یا با 44694415 تماس بگیرند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید