• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44356
+
-

نمی‌خواهیم‌ اسپانیا شویم!

تیتر یک
نمی‌خواهیم‌ اسپانیا شویم!

 روزنامه کلمبیایی «ال‌تی‌یمپو» 2 روز پیش خبر داد انتظار می‌رود کارلوس کی‌روش تا چند روز آینده بعد از نشست بعدی اعضای کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال کلمبیا به‌طور رسمی به‌عنوان سرمربی جدید «تری‌کالر» معرفی شود و کارش را با این تیم در اوایل‌ماه فوریه آغاز کند. شبکه رادیویی «کاراکل» کلمبیا هم ضمن انتشار این خبر که کارلوس کی‌روش سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال کلمبیا خواهد بود، خبر داد کی‌روش با پایان مأموریتش با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا 2019، در اوایل‌ ماه فوریه کارش را با تیم ملی کلمبیا آغاز خواهد کرد. طبق این گزارش، قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا 5/3 ساله است و این سرمربی 65 ساله تا جام جهانی 2022 هدایت کلمبیا را برعهده خواهد داشت.
سرمربی تیم ملی دیروز در کنفرانس خبری پیش از بازی با ویتنام، در پاسخ به سؤالی درباره پیشنهاد کلمبیا برای قبول سرمربیگری تیم ملی این کشور گفت: «الان زمان مناسبی برای مطرح کردن اینگونه صحبت‌ها نیست، چون من وظیفه‌ای دارم و باید تا بی‌نهایت تمرکز و انگیزه‌مان را در بازی مقابل عراق و ویتنام نشان دهیم. الان زمانی نیست که بخواهم در مورد مسئله‌ای فکر کنم یا تمرکزم را برای مسائل دیگر بگذارم. تنها مطلبی که از آن مطمئن هستیم اینکه مسئولان فوتبال ایران با نظارت وزارت ورزش از‌ ماه جولای به بعد نخواستند ماندن من طولانی‌تر شود ولی در حال حاضر وظیفه دشوار و بی‌نهایت را پیش‌رو داریم آن هم بازی‌هایی است که باید انجام دهیم. با تمرکز بالا هم روی این مسئله فکر و تأکید می‌کنم یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی هستیم. مسعود شجاعی هم اینجاست و با سابقه‌ای که دارد و از لحاظ اتحاد و همدلی که بین اعضای کادر و بازیکنان است، شرایط فوق‌العاده‌ای در تیم وجود دارد. در عین حال تنها مطلبی که مهم است بازی ما برابر ویتنام است.»
شنیده‌ها حاکی از آن است که با وجود اخبار به ظاهر موثق درباره توافق با فدراسیون فوتبال کلمبیا، فینالیست شدن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، قرارداد کی‌روش را تا جام‌جهانی 2020 تمدید خواهد کرد. از طرفی برخی نگران این هستند که ادامه بحث درباره پیشنهادهای احتمالی کی‌روش تمرکز  را  از او و شاگردانش بگیرد؛ اتفاقی شبیه به آنچه که در جام‌جهانی 2018 برای تیم‌ملی اسپانیا و لوپتگی افتاد.
کی‌روش در بخشی دیگر از حرف‌هایش درباره بازی با ویتنام گفت: «بازی دوم‌مان را مقابل تیم بسیار خوب ویتنام انجام خواهیم داد که کادر فنی بسیار خوبی در اختیار دارد. برای این تیم تلاش‌های گسترده‌ای شده و خوشبختانه تیم ما هم کاملا برای این مسابقه آماده است و تک تک بازیکنان آمادگی حضور داخل زمین را دارند. بازیکنان در حال جنگیدن برای تصاحب یکی از جایگاه‌های داخل زمین هستند و امیدوارم فردا تیم برتر زمین باشیم و فوتبال بهتری انجام دهیم.»
او درخصوص اینکه با توجه به پیروزی پرگل در بازی نخست انتظار دارند در دیدار دوم برابر ویتنام هم شاهد یک برد پرگل دیگر از تیم ایران باشیم، گفت: «تفاوتی که بین ورزش فوتبال و صحنه تئاتر وجود دارد این است که شما باید در فوتبال رقابت و تلاش کنید. در فوتبال شما حریفی دارید همانطور که شما آرزو و رؤیاهایی دارید آنها هم آرزو دارند و تلاش می‌کنند تا به برد برسند. آنها خانواده‌ها و دوستان و هوادارانی دارند که حمایت‌شان می‌کنند. در بازی‌های هفته نخست هم دیدید که بازی‌های سختی وجود دارد و تمام تیم‌ها به یکدیگر نزدیک هستند. ویتنام هم کادر فنی بسیار خوبی دارد، بازیکنان متعهد و صادقی دارد که در چند‌ ماه گذشته 13بازی دوستانه داشته و در یک ‌ماه گذشته هم 6 بازی دوستانه انجام داده‌اند و بازیکنانش صادقانه در زمین می‌جنگند. ما هم تلاش می‌کنیم فردا تیم برتر زمین باشیم.»
سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا تیم ملی در بازی با ویتنام برای صدرنشینی گروه به بالابردن تفاضل گلش فکر می‌کند، گفت: «ما به این صورت فکر نمی‌کنیم. تیمی هستیم که از افراد فروتن شکل گرفته است. همیشه به‌عنوان رهبر تیم سعی می‌کنم یکسری مسائل اصولی را با بازیکنانم در میان بگذارم. همیشه سعی‌ کرد‌ه‌ام که مسائل پایه‌ای مخصوصاً از لحاظ شخصیتی را به بازیکنانم بیاموزم. مهم‌ترین مسئله این است که همیشه باید به حریف احترام گذاشته شود، اگر ما این موضوع را درنظر نگیریم تبدیل به افرادی می‌شویم که غرور آنها را گرفته است. ما همیشه اینطور فکر می‌کنیم که حریف‌مان نیز می‌خواهد فوتبال بازی کند و برای همه حریفان احترام کامل قائل هستیم.»
کی‌روش درباره حضور نلو وینگادا در اردوی تیم ملی گفت: «همیشه در دوران مربیگری‌ام سعی کرده‌ام از افراد لایقی در کنار تیم استفاده کنم تا تیم همیشه موفق و پیروز باشد. خوشبختانه در طول دوران مربیگری‌ام دوستانی در سراسر دنیا داشته‌ام که همیشه به من کمک کرده‌اند. این دوستان در 8 سال گذشته بدون هیچ چشمداشتی در کنار من بوده‌اند و این بار نیز نلو وینگادا مطمئناً به ما کمک خواهد کرد؛ البته در این چند سال از طریق همین دوستانم بارها بازی‌های دوستانه‌، ارد‌وهای مختلف و استادیوم‌ها و گاهی اوقات هتل‌هایی را توانسته‌ام برای تیم ملی هماهنگ کنم؛ برای تیم ملی ایران که همه می‌دانند با مشکلاتی در زمینه مالی مواجه است. دوستانی دیگر مانند دکتر کریگ هم‌اکنون در تیم ملی حضور دارند. کریگ در دوره پیش با استرالیا قهرمانی آسیا را به‌دست آورده و همینطور وینگادا که بدون هیچ چشمداشتی به‌طور کاملاً رایگان به ما کمک خواهد کرد. من بسیار خوشبختم دوستانی دارم که می‌توانند به من کمک کنند.»
سرمربی تیم ملی در ادامه توضیح داد: «خوشبختانه دستیاران و کادر بسیار متعهدی دارم که همه اعضای آن وظایف‌شان را به نحو احسن انجام داده‌اند. بازیکنانم هم با رهبری 2 بازیکن فوق‌العاده که همیشه الگو بوده‌اند کار را ادامه داده‌اند. پیش از این جواد نکونام تیم را به خوبی رهبری می‌کرد و حالا مسعود شجاعی که مسئولیت رهبری تیم درون زمین با اوست و یک الگوی خوب برای بازیکنان به‌حساب می‌آید.»
کی‌روش درباره پیشرفت فوتبال ویتنام و فوتبالی که این تیم در بازی اول مقابل عراق ارائه کرد، گفت: «بازی‌های ویتنام را از قبل هم پیگیری می‌کردم؛ به‌ویژه در سوزوکی کاپ و بازی فوق‌العاده‌ای که مقابل کره‌شمالی داشت. در گروه ما یکی از مدعیان اصلی یعنی عراق حضور دارد که ویتنام با تمرکز بالا و دیسیپلین و سازماندهی بسیار خوب مقابل عراق یک فوتبال بسیار مثبت انجام داد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید