• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44347
+
-

اردن معادلات را به‌هم‌ریخت

دور دوم مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا پنجشنبه و جمعه با انجام چند بازی پیگیری شد. در این بازی‌ها اردن در عین ناباوری نخستین تیم صعود‌کننده لقب گرفت و امارات میزبان هم 90درصد راه صعود را طی کرده است. بحرین و سوریه با کیفیت پایین بازی‌هایشان برای صعود منتظر معجزه در روز آخر مانده‌اند.

    تایلند ورق را برگرداند
تیم‌های بحرین و تایلند در دومین دیدار خود در گروه A مسابقات جام‌ملت‌های آسیا روز جمعه به مصاف هم رفتند. این دو تیم در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که تایلندی‌ها در نخستین بازی خود با 4گل شکست سنگینی برابر هند خورده بودند و بحرین در بازی افتتاحیه توانسته بود امارات را با تساوی متوقف کند. در این دیدار 2تیم با وجود تلاش زیاد در نیمه اول نتوانستند به گل دست پیدا کنند اما در نیمه دوم این تیم تایلند بود که توسط کراسین در دقیقه59 به گل رسید تا نخستین 3امتیاز خود را در این رقابت‌ها دشت کند.
    شکست هند بدشانس برابر میزبان
هندی‌ها بعد از پیروزی پر گل برابر تایلند نشان دادند که در این دوره جام‌ملت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. این تیم در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر میزبان جام‌ملت‌ها حضور پیدا کرد. بازیکنان هند در این بازی یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشتند اما با وجود موقعیت‌های زیادی که خلق کردند نتوانستند به گل برسند. اما در مقابل تیم امارات از اندک موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کرد و توانست در هر دو نیمه یک گل بزند تا در نهایت با 2گل به پیروزی برسد. جالب اینکه تیم هند در این بازی 2بار توپ را به تیرک دروازه زد تا با بدشانسی شکست بخورد.

    این اردن شگفت‌انگیز
تیم اردن بعد از پیروزی فوق‌العاده برابر استرالیا مدعی قهرمانی در دومین دیدار خود مقابل سوریه‌ قرار گرفت،‌سوریه‌ای که با توجه به 2مهاجم زهردار خود یعنی سوما و خربین امید زیادی به درخشش در این جام داشتند اما در دیدار برابر فلسطین با تساوی متوقف شدند. در این دیدار اردنی‌ها با نمایشی کاملا برتر توانستند با 2گل سوریه را شکست دهند و به‌عنوان نخستین تیم صعود خودشان را به دور بعدی از جام‌ملت‌های آسیا قطعی کنند.

     استرالیا دوم شد
مدعی قهرمانی دوره قبل جام ملت‌ها در نخستین بازی خود برابر اردن با شکست روبه‌رو شد تا این جام را با ناکامی آغاز کند. استرالیا اما در دومین بازی خود برابر فلسطینی قرار گرفت که در بازی اول خود توانسته بود سوریه را متوقف کند. در این مسابقه کاملا یک طرفه بازیکنان استرالیا حاکم میدان بودند و بازیکنان فلسطین به جز دفاع کردن کار دیگری نمی‌توانستند انجام دهند. استرالیایی‌ها برخلاف سوریه اجازه ندادند کار برای آنها گره بخورد و با 3گل این تیم را شکست دادند تا با 3امتیاز در رده دوم گروه B جام ملت‌ها 
قرار بگیرد.
    گام دوم عربستان و عراق 
امروز علاوه بر مسابقه تیم ملی با ویتنام از گروه D، عراق و یمن با هم بازی می‌کنند. عراق بعد از پیروزی سخت مقابل ویتنام به‌دنبال برد پرگل و زنده نگه‌داشتن شانس صدرنشینی است و یمن هم برای اعاده حیثیت به میدان می‌آید. در گروه E هم عربستان و لبنان با هم بازی می‌کنند. عربستان به‌دنبال پیروزی قاطع و تثبیت صدرنشینی است و لبنان برای زنده نگه داشتن شانس صعود به حداقل یک امتیاز این بازی چشم دوخته است. برنامه بازی‌های امروز:

گروه D
ایران ................................. ویتنام / 14:30
عراق ..................................... یمن/ 17:00

گروه E
عربستان .......................... لبنان/ 19:30

این خبر را به اشتراک بگذارید