• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44263
+
-

باید سرزندگی را در مدارس ارتقا دهیم


وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اینکه تاب‌آوری دانش‌آموزان را در شرایط سخت بالا ببریم، باید سرزندگی و نشاط را که عامل مهمی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی در نظام آموزش عمومی است، ارتقا دهیم.

به گزارش مهر، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: مدرسه مکانی است که در آن باید امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی در این راستا شکل بگیرد تا دانش‌آموزان زندگی‌کردن را تمرین کنند و البته هم‌اکنون مدارس با وضعیت مطلوب فاصله‌ دارند و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مدرسه، بحث نشاط و سرزندگی و امید به آینده است و خستگی و کسالت، اصلی‌ترین دشمن نشاط در دانش‌آموزان است.

بطحایی تصریح کرد: برای اینکه تاب‌آوری دانش‌آموزان را در شرایط سخت بالا ببریم، باید سرزندگی و نشاط را که عامل مهمی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی در نظام آموزش عمومی است، ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مؤلفه نشاط و سرزندگی در مدارس تربیت‌بدنی است، گفت: جای تأسف است که در اخبار می‌خوانیم و مشاهده می‌کنیم که نوجوانی درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود و برای پیشگیری از این حوادث باید در مدارس توجه زیادی به مؤلفه‌های نشاط که ورزش است، بشود و البته اینها در آموزه‌های تربیت اسلامی ما وجود دارد اما به‌طور مطلوب به آن پرداخته نمی‌شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه افزود: رنگ لباس‌های دانش‌آموزان باید در مدارس به‌گونه‌ای تعبیه شود که نشاط را به مدارس بیاورد چراکه روانشناسی رنگ‌ها بر یادگیری تأثیر می‌گذارد و اینها حلقه‌های مفقوده‌ای است که به‌دلیل غفلت از آنها اثر‌بخشی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی کم شده است. بطحایی عنوان کرد: رویکرد آموزش‌ و پرورش، توسعه و ترویج مؤلفه‌های مؤثر نشاط و شادابی ازجمله ورزش است و خوشبختانه با تلاش همکاران در سال‌های اخیر، فرصت تربیت‌بدنی در مدارس فراهم‌ شده است و با وجود همراهی وزارت ورزش باز هم نیاز است همکاری‌ها با آموزش‌ و پرورش بیشتر باشد تا ورزش دانش‌آموزی
 توسعه پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :