• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44237
+
-

طراحی سرقت‌های سریالی یک ساعت پس از آزادی

متهمان پس از سرقت با طعمه‌هایشان تماس می‌گرفتند و به بهانه بازگرداندن مدارک اخاذی می‌کردند

داخلی
طراحی سرقت‌های سریالی یک ساعت پس از آزادی


 «یک ساعت پس از آزادی از زندان، بار دیگر نقشه سرقت و اخاذی کشیدم و 42روز بعد به دام افتادم.»

این بخشی از اعترافات سارق سابقه‌داری است که می‌گوید آرزویش این بوده که وکیل شود اما در دام اعتیاد گرفتار شده و سر از دنیای سارقان در‌آورده است.

به گزارش همشهری، تحقیقات برای دستگیری این دزد سابقه‌دار از چند روز قبل با شکایت چند نفر از مالباختگان در اداره پلیس پایتخت شروع شد.

یکی از مالباخته‌ها گفت: غروب بود و به خانه بستگانم در شمال تهران رفته و ماشینم را کنار خیابان پارک کرده بودم. چند ساعت بعد وقتی برگشتم متوجه شدم که خودروی پژویم را سرقت کرده‌اند. همان موقع کلانتری را خبر کردم اما دقایقی بعد مأموران گشت کلانتری ماشینم را در همان محدوده درحالی پیدا کردند که سارقان تمام لوازم باارزش داخل آن از زاپاس گرفته تا ضبط و باند و مانیتورها را همراه مدارکی که داخل داشبورد بود، سرقت کرده بودند. بعد از این ماجرا ماشینم را به خانه بردم اما فردای آن شب فرد ناشناسی به من زنگ زد و گفت مدارکم پیش اوست. فرد تماس گیرنده می‌گفت اگر 5میلیون تومان به حسابش واریز کنم مدارکم را تحویلم می‌دهد.


دستگیری
پرونده این شکایت در شعبه دوم دادیاری دادسرای ویژه سرقت تحت رسیدگی قرار گرفت و با دستور قاضی، گروهی از کارآگاهان برای به دام انداختن سارق باجگیر وارد عمل شدند. آنها از شاکی خواستند به بهانه تحویل پول و پس گرفتن مدارکش با سارقان قرار بگذارد. به این ترتیب سارقان که دو نفر بودند در محل قرار با شاکی حاضر و همان موقع در محاصره پلیس گرفتار شدند.

متهمان که دو دوست هستند برای انجام تحقیقات به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. طراح نقشه جوانی 25ساله به نام کریم است. او پیش از این 13بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مانند سرقت، شرب خمر، ‌درگیری و... دستگیر و زندانی شده است. او آخرین بار 42روز قبل از دستگیری از زندان آزاد شده اما درس عبرت نگرفته و دوباره سرقت‌هایش را از سر گرفته بود. کریم در بازجویی‌ها گفت: تنها یک ساعت پس از آزادی از زندان پیش یکی از دوستانم به نام محمد رفتم. خمار بودم و مواد می‌خواستم اما پولی نداشتم و می‌خواستم با دوستم راهی سرقت شویم. در این مدت در کار سرقت حرفه‌ای شده بودم و به راحتی می‌توانستم در ماشین‌ها را باز کنم. فوت و فن باز کردن در هر ماشینی را می‌دانستم و وقتی محمد قبول کرد، سرقت‌ها را شروع کردیم.

وی ادامه داد: پس از سرقت هر خودرو لوازم و اموال داخل آن را سرقت کرده و ماشین را در نزدیکی کلانتری رها می‌کردیم تا شاکی خیلی دنبال آن نگردد. مرحله بعد این بود که محمد به مالباخته‌ها زنگ می‌زد و به بهانه تحویل مدارک از آنها بین 2تا 5میلیون تومان اخاذی می‌کرد. سرقت‌هایمان را ادامه دادیم تا اینکه درست 42روز پس از آزادی بار دیگر گیر افتادیم. این متهم که نخستین بار در 14سالگی دست به سرقت زده ادامه داد: آرزویم این بود که روزی وکیل حرفه‌ای بشوم اما با افراد خوبی دوست نشدم و آنها باعث شدند به دام اعتیاد گرفتار شوم. همین کار دستم داد و دیگر مجبور بودم به‌خاطر تامین هزینه مواد دزدی کنم.

دو متهم پس از اقرار به سرقت با قرار قانونی برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید