• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43950
+
-

پشیمان نیستم

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با همشهری ورزشی از وضعیت دشوار تیم ملی کشتی آزاد می‌‌گوید

پشیمان نیستم

محسن محمود صفری | تیم ملی کشتی آزاد ایران طی 2سال اخیر در مسابقات جهانی با کسب عنوان‌های نهمی و ششمی بسیاری از امیدها را ناامید کرده است. حتی سهمیه‌ حضور کشتی‌گیران برای شرکت در المپیک توکیو کاهش یافته است و همین مسئله بر سختی کار غلامرضا محمدی و کادرش که کار را تازه به‌دست گرفته‌اند اضافه خواهد کرد. دومین مرحله اردوی آماده‌سازی‌ آزادکاران در خانه کشتی در حال برگزاری است و سرمربی تیم ملی پس از گذشت حدود 2ماه مسئولیت سرمربیگری‌ تیم ملی، در گفت‌وگو با همشهری از شرایط آزادکاران و رقابت‌های پیش‌رو صحبت کرده است.
 
 می‌دانستم کار سخت است 
غلامرضا محمدی -سرمربی تیم ملی- در پاسخ به این سؤال که با دیدن شرایط آزادکاران پس از 2مرحله اردو از پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی پشیمان است یا خیر؟ به همشهری ورزشی گفت: «از اول می‌دانستم کار سختی در پیش داریم ولی برای بازگشت کشتی به روزهای خوب قبول مسئولیت کردم. واقعیت این است که کار خیلی دشوار است. زمانی که روی نفرات هدفگذاری ‌کنید، تازه متوجه سختی کار می‌شوید. به هرحال این شرایط را از روز اول می‌دانستم و نگاه کادر فنی رو به جلو است و به عقب باز نخواهیم گشت. سعی‌مان این است مسئولیتی که قبول کردیم را به نحو احسن انجام دهیم». محمدی درباره اینکه ملی‌پوشان اوزان مختلف را چطور انتخاب خواهد کرد؟ به همشهری ورزشی گفت: «مسابقات جام‌تختی را درپیش داریم که بسیاری از کشتی‌گیران در این مسابقات روی تشک خواهند رفت. در ادامه درخواست کردیم به جام دانلکوف و ساساری اعزام شویم تا کشتی‌گیران را محک بزنیم. مسیری طی خواهد شد تا یک کشتی‌‌گیر صاحب دوبنده تیم ملی شود و مطمئنا کادر فنی سعی خواهد کرد بهترین کشتی‌گیر به مسابقات اعزام شود تا برای کشتی ایران افتخار آفرینی کند.» 
 
 توقع معجزه نباید داشت
غلامرضا محمدی در نخستین اردوی تیم ملی کشتی، رضا یزدانی، کمیل قاسمی، سیداحمد محمدی، حسن رحیمی و مهدی تقوی که سال‌ها از تیم ملی دور بودند را به اردو دعوت کرد. محمدی درباره حضور این قهرمانان جهان و المپیک در خانه کشتی گفت:« سعی داریم از تمام سرمایه‌های کشتی کشور برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم. پیش‌تر هم گفتم حضور باتجربه‌ها در کنار جوان‌ترها سطح کیفی اردو را افزایش خواهد داد. رضا یزدانی، کمیل قاسمی، سیداحمد محمدی و حسن رحیمی شرایط خوبی دارند و پابه‌پای سایر کشتی‌گیران تمرین می‌کنند و من به بازگشت موفق آنها بسیار امیدوارم. تصمیم با خودشان است که بخواهند ادامه دهند یا خیر، تا اینجای کار عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و کادر فنی از حرکت رو به جلوی آنها راضی است». سرمربی تیم ملی درباره عدم‌حضور مهدی تقوی در اردوی دوم تیم ملی گفت: «تقوی از سرمایه‌های کشتی ایران است و ما همانند اردوی اول در اردوی دوم از او دعوت کردیم تا حضور داشته باشد ولی انگار تصمیم گرفته که دیگر ادامه ندهد». سرمربی تیم ملی درباره 6وزن المپیکی که به‌نظر کشتی ایران دقیقا در همین اوزان با خلأ روبه‌رو است، گفت:«مسابقات جهانی در 10وزن برگزار می‌شود و رقابت‌های المپیک در 6وزن برگزار خواهد شد که همین مسئله سختی کار را دوچندان خواهد کرد. در مسابقات جهانی بوداپست در 2وزن از این 6وزن 2مدال برنز برای ایران به‌دست آمد. ما تلاشمان را خواهیم کرد ولی می‌خواهم مردم بدانند که شرایط چقدر سخت است و در این مدت کوتاه واقعا نمی‌توان معجزه کرد».

این خبر را به اشتراک بگذارید