• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43756
+
-

عوارض خروج بازگردانده می‌شود

عوارض خروج بازگردانده می‌شود


معاون سازمان امور مالیاتی گفت: عوارض خروج از کشور مسافرانی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند، به‌صورت سیستمی به آنها بازگردانده می‌شود.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، «محمد مسیحی» توضیح داد: استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور برای اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند از طریق سامانه عملیات الکترونیک نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir  امکان‌پذیر است.

او افزود: برای رفاه حال مسافران و سهولت پرداخت عوارض خروج از کشور، امکان پرداخت وجوه مزبور از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک ملی ایران به نشانی اینترنتی www.bmi.ir و سامانه عملیات الکترونیک نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir فراهم شده است. او گفت: علاوه بر این دو سامانه، پرداخت عوارض از طریق کانال‌های پرداخت همچون دستگاه‌های خودپرداز، دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی، دستگاه‌های کیوسک، نرم‌افزار موبایل «بله» و «آیوام» نیز به‌صورت سیستمی ایجاد شده است.

او با تأکید بر اینکه پرداخت عوارض خروج از کشور باید به نام و با شماره ملی شخص مسافر صورت پذیرد، گفت: در صورت درج اشتباه شماره ملی امکان خروج مسافر از کشور با رسید مزبور امکان‌پذیر نیست. مسیحی اضافه کرد: استرداد عوارض خروج از کشور به‌حساب شخصی که شماره ملی وی در رسید پرداخت درج شده است، واریز می‌شود. او تأکید کرد: با توجه به نبود محدودیت زمانی در استفاده از وجوه واریزی در هر سال، چنانچه امکان استفاده از وجوه واریزی به‌دلیل خارج نشدن از کشور میسر نشود، می‌توان از پرداختی مزبور در سفرهای بعدی استفاده کرد. بنابراین نگهداری رسید شماره پیگیری وجوه پرداختی الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید