• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43727
+
-

40 مصدوم در زلزله‌گیلانغرب

حوادث
40 مصدوم در زلزله‌گیلانغرب

وقوع زلزله‌ای نسبتا شدید در حوالی گیلانغرب، موجب ترس و وحشت ساکنان آنجا و مناطق اطراف ازجمله سرپل ذهاب و سومار شد و بنا بر گزارش‌های اولیه 40مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش همشهری، ساعت17:11 دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.9ریشتر و در عمق 10کیلومتری منطقه‌ای در نزدیکی گیلانغرب واقع در استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در شهرهای اطراف حس شد و مردم را با وجود سردی هوا از ترس به خیابان‌ها کشاند. زلزله در گیلانغرب، سرپل ذهاب و سومار و حتی شهر کرمانشاه هم حس شد و از همان زمان تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند. این زلزله نسبتا شدید اما پایان کار نبود، چراکه در ادامه چند پس‌لرزه دیگر که بزرگ‌ترین آنها 4.8ریشتر قدرت داشت در گیلانغرب، سومار و منطقه‌ای در مرز عراق رخ داد.

هرچند دقایق اولیه از مناطق زلزله‌زده خبر رسید که زمین‌لرزه هیچ مصدوم و جان‌باخته‌ای به‌دنبال نداشته و فقط موجب ترک‌برداشتن منازل روستایی و ریزش کوه در برخی مناطق شده است اما در ادامه معلوم شد در این حادثه چند نفر مصدوم شده‌اند. در گیلانغرب 10نفر به‌دلیل مصدومیت‌های سطحی هنگام فرار به بیمارستان الزهرای این شهر مراجعه کردند و بیشتر آنها که دچار مصدومیت‌های سطحی شده بودند به شکل سرپایی مداوا شدند.

در همین حال دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور شامگاه یکشنبه گفت تا این لحظه 40نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که ۲۹نفر ترخیص شده‌اند و از ۲نفر دیگر یکی به‌دلیل سقوط از ارتفاع هنگام فرار در اتاق عمل تحت عمل جراحی قرار گرفته و دیگری نیز تحت نظر پزشکان قرار دارد. وی ادامه داد: ۱۰تیم عملیاتی به محل اعزام شده‌اند و اورژانس و بیمارستان‌های استان کرمانشاه در آماده‌باش هستند و آب، برق و گاز روستاهای مناطق وصل است.
از سویی کورش محمودیان، فرماندار این شهر نیز به ایسنا گفت: بعد از انجام بررسی‌ها توسط 2تیم ارزیاب مشخص شد زلزله هیچ خانه‌ای را تخریب نکرده و فقط تعدادی از واحدهای مسکونی شهرستان دچار خسارت شده‌اند که هیچ‌کدام از آنها واحدهای بازسازی‌شده پس از زلزله بزرگ سال گذشته نیستند.

زلزله عصر دیروز بار دیگر موجب مطرح شدن مباحث علمی درخصوص زلزله‌های کرمانشاه شد. فرهاد فروزی، مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در این‌باره به ایسنا گفت: زمین‌لرزه 5.9ریشتری عصر یکشنبه که در منطقه‌ای خالی از سکنه رخ داد، پس‌لرزه زمین‌لرزه بزرگ 7.3ریشتری آبان سال گذشته است و همه زمین‌لرزه‌هایی که پس از آن در حال وقوع است، پس‌لرزه‌های زلزله بزرگ سال گذشته و همگی مربوط به همان گسل هستند. وی همچنین با رد این موضوع از نظر علمی که اکثر زمین‌لرزه‌های بزرگ روزهای یکشنبه رخ می‌دهد گفت: وقوع این زمین‌لرزه‌ها در روزهای یکشنبه تصادفی است و هیچ دلیل علمی ندارد.
براساس آخرین اخبار از مناطق زلزله‌زده بیشتر مردم از ترس ادامه زمین‌لرزه‌ها ترجیح دادند با وجود سرما شب را بیرون از خانه‌هایشان سر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید