• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43345
+
-

در جست‌وجوی آرامش

کارلوس کی‌روش در آخرین گفت وگو پیش از پرواز به امارات، از مهدی تاج خواست کمک کند که تمرکز تیم ملی به هم نخورد

تیتر یک
در جست‌وجوی آرامش

 «به شخصه هر شب که می‌خوابم یا بیدار می‌شوم آرزو یا هدفم این است که جام را می‌بریم. تمام بازیکنان سر میز صبحانه، نهار و یا شام یا زمان‌های دیگر ثانیه‌ای نیست که به این موضوع فکر نکنند.» این جملات بخشی از حرف‌های کریم انصاری‌فرد در گفت‌وگو با فارس است.  کارلوس کی‌روش هم قطعا مثل کریم و بقیه بازیکنان تیم ملی احتمالا هر روز صبح با رویای قهرمانی در جام ملت‌ها از خواب بیدار می‌شود، با این وجود او می‌گوید در حال حاضر نمی‌خواهد به چیزی غیر از بازی روز دوشنبه فکر کند؛ اولین بازی در مرحله گروهی، مقابل تیم یمن. ایسنا گزارش داده که در پرواز کیش به ابوظبی، کی‌روش فیلم بازی یمن را با دستیارانش نگاه می‌کرده است. تاکتیک او همیشه همین است؛ تمرکز روی هر بازی بدون توجه به قدرت و ضعف حریف، طوری که انگار قرار است فینال را بازی کند. آخرین حرف‌های کارلوس کی‌روش پیش از پرواز به ابوظبی را بخوانید. او این حرف‌ها را در جمع خبرنگاران زده است:
  حمایت واقعی و آرامش
الان 5روز به جام ملت‌های آسیا مانده و زمان آن است که حمایت‌های دوستان خودمان را از تیم ملی داشته باشیم. حمایت‌های واقعی‌ای که باعث حفظ آرامش تیم ملی شود؛ چراکه مهم‌ترین مطلب هم‌اکنون پیش از نخستین بازی با یمن حفظ آرامش تیم ملی است.
  فروتنی تیم
پیام اولی که می‌خواهم منتقل کنم این است که بسیار فروتنانه پا به مسابقات می‌گذاریم. روحمان، قلبمان و تمرکزمان برای بازی اول با یمن است. نقاط قوت خود را می‌دانیم. روی همه مسائل کار کردیم و باید با کمال فروتنی و تمرکز، انرژی خودمان را برای بازی با یمن بگذاریم.
  خطر نزدیکی کروکودیل‌
توقع من این است که بازیکنانم با تمرکز بالا و هزار درصد از تمرکزشان پا به مسابقات بگذارند. اگر این کار را بخواهیم انجام دهیم باید جناب آقای تاج رئیس فدراسیون از اتفاقاتی که در گذشته افتاده درس گرفته باشد و بداند دوستان تیم ملی چه کسانی هستند؛ کسانی که حمایت واقعی از تیم ملی می‌کنند، چه کسانی‌اند. ما می‌دانیم بعضی به‌دنبال این هستند که آرامش و تمرکز تیم ملی به هم بخورد. الان اما زمان آن نیست که کروکودیل‌ها بخواهند نزدیک شوند و آقای تاج با توجه به اختیاراتی که دارد نباید اجازه دهد این اتفاق بیفتد.
  قهرمانی آسیا
قهرمانی آسیا یک خواسته بجا و بحق است. تک‌تک 24تیمی که به مسابقات می‌آیند‌ رؤیا و آرزوهایی دارند. ایران هم رؤیای خودش را دارد. البته شما هم باید متوجه شوید که تمرکزمان روی بازی اول با یمن است که بعد از آن روی 2بازی دیگر وظایف دیگری را انجام می‌دهیم. احتیاجی نیست که من بخواهم یادآوری کنم، اما در 40سال گذشته ایران نتوانسته به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد. شاید در15سال گذشته بدترین نتایج برای ایران به‌دست آمده است. در رده باشگاهی نیز فوتبال ایران با مشکل مواجه بوده و دلیل هم این است که مشکلاتی پیش‌رو بوده است. تیم ملی ایران در این 40سال گذشته با مسائلی روبه‌رو بوده و باید با فروتنی پابه مسابقات بگذاریم.
  ترس از بحرین
در صحبت‌های قبلی تأکید کردم، شاید برخی فراموش کرده‌اند وقتی من 7سال پیش پا به ایران گذاشتم، 70درصد مردم کشور وقتی یک بازی مقابل بحرین داشتیم به ‌لرزه و واهمه می‌افتادند؛ به‌خاطر ترسی که از رویارویی داشتند. ولی الان ما اینجا قرار داریم و باید با فروتنی پا به مسابقات بگذاریم. واقعیت این است که استرالیا، کره‌جنوبی و ژاپن شانس‌های اصلی برای حضور در نیمه‌نهایی هستند. این تیم‌ها یک کارت اعتباری برای حضور در نیمه‌نهایی دارند. البته ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به آنجا برسیم.
  دروغ به فوتبال
اگر 3کشوری که اشاره کردیم شانس اصلی برای قهرمانی هستند به‌خاطر این است که در 40سال گذشته تلاش‌های زیادی در فوتبال پایه، ساخت استادیوم‌ها و ایجاد امکانات کرده‌اند. آنها کلاس‌ها و دوره‌های مربیگری را گذاشتند و به همین‌خاطر مدعیان اصلی قهرمانی هستند. اگر این مطلب را زیر پا بگذاریم به این معنی است که ما نسبت به فوتبال صادق نیستیم. اگر این مطلب را نادیده بگیریم یعنی شما دارید به فوتبال دروغ می‌گویید و ما اینجا به فوتبال دروغ نمی‌گوییم. پس تنها یک جایگاه برای بقیه تیم‌ها باقی می‌ماند که بتوانند خودشان را به نیمه نهایی برسانند. مطمئنا ما هم این تلاش را می‌کنیم. البته تیم‌هایی مثل عربستان سعودی، قطر، ازبکستان و امارات هم خواهند جنگید تا یکی از 4تیم حاضر در نیمه‌نهایی باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید