• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43200
+
-

کوتاه از سیاست | سیاست

   در جست‌وجوی نام برای تشکیلات اصولگرایان

رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری درباره سازوکار اصولگرایان برای انتخابات مجلس در سال آینده به خبرنگاران گفت: جبهه متحد اصولگرایان، جمنا و جبهه وحدت عناوین مختلفی است که در زمان انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند. این‌بار نیز در حال آماده کردن خود برای انتخابات1398 هستیم. ما ناگزیر از وحدت در بین خودمان هستیم.  به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر با اشاره به برگزاری جلسات راهبردی اصولگرایان برای دستیابی به وحدت در انتخابات سال1398، گفت: این جلسات تقریبا با حضور افراد حقیقی و حقوقی مؤثر برگزار می‌شود و من نیز به این جلسات دعوت می‌شوم؛ هنوز به یک نام تشکیلات قطعی نرسیده‌ایم اما قرار است نتیجه این جلسات شورای وحدت اصولگرایی باشد. او در پاسخ به سؤالی درباره تعهد اصولگرایان بر عدم‌ موج‌سواری روی نارضایتی‌های مردمی برای انتخابات سال1398 و تکرار اتفاقات دی‌ماه سال1396 تأکید کرد: نگران اصولگرایان نباشید؛ آنهایی که در 40سال گذشته دنبال هنجارشکنی بودند خواستگاه‌شان جای دیگری است.

   مرگ پدرم طبیعی نبود!

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سخنانی گفته: «من با شواهدی که در این مدت به دست آوردم، مطمئن هستم که مرگ ایشان، مرگی طبیعی نبوده است.» فاطمه هاشمی با بیان اینکه موضوع رادیواکتیو «ردگم‌کنی» بوده است، به جماران گفت: آبان‌ماه همان سال، 2نفر از آقایانی که ادعا می‌کردند از بچه‌های جبهه و جنگ هستند، به دفتر من در دانشگاه آمدند و گفتند که «قصد ترور پدرتان را دارند و این پیغام را به ایشان برسانید.» من این مسئله را در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح کردم.

   واکنش رئیسی به شایعه انتصابش

تولیت آستان قدس رضوی روز گذشته در حاشیه یک مراسم درباره احتمال انتصابش بر قوه قضاییه به خبرنگار شفقنا گفت: گمانه در مورد انتصاب اینجانب بر ریاست قوه قضاییه بسیار است، اما اگر شما خبری دارید به ما هم بگویید! ابراهیم رئیسی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر ریاست قوه قضاییه به شما پیشنهاد شود، می‌پذیرید؟ گفت: خادمی امام رضا(ع) بزرگ‌ترین افتخاری است که نصیب من شده و اکنون تمام هَمّ من برای آستان قدس است. حسی هم الان جز حس خدمت در آستان قدس رضوی ندارم.

   اندرونی خودشان اشرافی‌تر است

هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) با اشاره به هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دومین سالگرد وی، به سایت جماران گفت: کسانی که به آیت‌الله هاشمی اتهام اشرافیت وارد می‌کنند، اندرونی خودشان به مراتب اشرافی‌تر است. ما اصطلاحا به این می‌گوییم حاکمیت چماق. اینها وقتی منطق نداشتند جواب دهند به چماق متوسل می‌شدند. شما وقتی کسی حرف می‌زند جواب دارید، جواب می‌دهید، جواب نداشته باشید، می‌گویید خفه شو! می‌گوید آقا من خفه می‌شوم ولی حرف من را جواب بده. یا نه مشت می‌زند دندانتان را می‌شکند تا نتوانی حرف بزنی. این آقایان که بحث اشراف و اشرافیت را مطرح می‌کردند به خدا قسم زندگی اندرونی اینها به مراتب کثیف‌تر از این بود.

   پاسخ آخوندی به نقوی‌حسینی

وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به بدون نتیجه ماندن شکایت خود از یک نماینده مجلس به ایسنا گفت: آقای نقوی حسینی در تاریخ ۱۹مهر امسال در ادعایی رسانه‌ای اعلام کرد که آخوندی ۱۳۰شرکت دارد که اداره آنها نیاز به یک دستگاه عریض و طویل دارد و بسیاری از آنها را با خود به وزارت راه برده و این شرکت‌ها در این وزارتخانه مشغول و فعال هستند. این ادعا از ابتدا و کاملا دروغ محض بود و به هیچ عنوان صحت نداشت. عباس آخوندی افزود: بنده پس از انتشار این صحبت‌ها در تاریخ ۲۱مهر در نامه‌ای به رئیس مجلس از ایشان خواستم با توجه به آنکه به من تهمت زده شده باید موضوع در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود. یا نامبرده ادعایش را اثبات و یا رسما تکذیب و عذرخواهی کند. با گذشت حدود 3ماه هنوز نوبت رسیدگی به این موضوع در این هیأت نرسیده، لیکن موضوع در فضای مجازی همچنان در حال بازنشر است. پس از آن نیز در شکایتی رسمی، از قوه قضاییه خواستم که این مسئله را بررسی کند که متأسفانه هیچ‌یک از این 2درخواست تاکنون اجرایی نشده و راه به جایی نبرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید