• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 43006
+
-

دانشگاه ضابطه‌مند


روزنامه همشهری روز شنبه و به دنبال سخنان رئیس جمهور حسن روحانی درباره ضرورت انحلال و ادغام دانشگاه های وابسته به نهادها و وزارتخانه های مختلف و شکل گیری یک آموزش عالی منسجم در کشور با تعدادی از کارشناسان گفت و کرده و گزارشی با عنوان «دانشگاه‌های بی‌ضابطه» به همراه طرحی منتشر کرد که بازتاب زیادی از سوی نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما که در زیر مجموعه خود دانشکده دارد و در طرح روزنامه از آن نام برده شده بود، داشت. در این گزارش روزنامه همشهری صرفا به ضرورت اجرای سخنان رئیس جمهور و اجرای نظر کارشناسان پرداخت. در ادامه توضیحات صدا و سیما را درباره این گزارش می خوانید:
 با عنایت به مطلب انتشار یافته در صفحات نخست و 22 آن روزنامه در تاریخ 8/10/97 تحت عنوان «دانشگاه‌های بی‌ضابطه» و اشاره به دانشگاه صدا و سیما در تصویر صفحه نخست، خواهشمند است دستور فرمایید برابر قانون مطبوعات، جوابیه زیر در همان صفحه و با همان فونت تحت عنوان «دانشگاه صدا و سیما، دانشگاهی قانونی و ضابطه‌مند» درج گردد:
1- دانشگاه صدا و سیما قدمتی نزدیک به 50سال داشته و در طول سالیان متمادی به‌تربیت و آموزش نیروهای متخصص و هنرمندان در حوزه‌های رادیو، تلویزیون و سینما اهتمام گمارده و باتوجه به اهمیت و ضرورت فعالیت این دانشگاه، حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقطع تعطیلی دانشگاه‌ها (انقلاب فرهنگی) این مرکز به‌کار خود ادامه داد.
2- فعالیت این مرکز آموزشی از سال1362 مستظهر به مصوبه مجلس شورای اسلامی است. مجلس شورای اسلامی در تاریخ27/7/62 در ماده12 اساسنامه سازمان صدا و سیما این سازمان را موظف به تکمیل و گسترش دانشکده صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در رشته‌های هنری و تخصص‌های فنی نموده است، بر همین اساس در سال1392 براساس مجوز شورای گسترش آموزش عالی، دانشکده صدا و سیما به دانشگاه ارتقا یافته و در تاریخ23/6/92 شورای مذکور اساسنامه دانشگاه صدا و سیما را تصویب و ابلاغ نمود.
3- این دانشگاه با پشتوانه قانونی مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی و برخورداری از هیأت امنا که منصوب وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری هستند، در حال حاضر دارای 5دانشکده و 1000دانشجو، یک ‌استادتمام، 9دانشیار و 42مربی و استادیار مشغول فعالیت در حوزه آموزش و پژوهش بوده و جای بسی تعجب است که آن مطبوعه محترم این دانشگاه را در زمره دانشگاه‌های بی‌ضابطه قلمداد نموده و در این رابطه مطالبی غیرکارشناسی منتشر می‌نماید!
4- چگونه می‌توان دانشگاهی که دارای رشته‌های اختصاصی و منحصربه‌فرد نظیر تهیه‌کنندگی رادیو، تهیه‌کنندگی تلویزیون، مهندسی صدا، صدابرداری و... بوده و با در اختیار داشتن مجهزترین استودیوها و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فنی به‌تربیت و آموزش نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد برای حضور فعال در جنگ رسانه‌ای می‌پردازد را به بی‌ضابطه بودن متهم و فرجام آن‌را تعطیلی بلافصل رقم زد؟! آیا در این شرایط حساس فرهنگی و هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان نیاز کشور به این تخصص‌ها به‌طور کامل مرتفع شده است؟
5- در پایان ضمن تأکید بر ارجاع خبرنگاران محترم آن روزنامه به مستندات قانونی، از جنابعالی و تمامی دست‌اندرکاران رسانه‌ای دعوت می‌شود، نیم‌روزی را به بازدید از این دانشگاه تخصصی حوزه تولید رادیو تلویزیون و ارتباطات اختصاص دهید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید