• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 11 دی 1397
کد مطلب : 42998
+
-

بوکس، هر روز یک حاشیه جدید

بوکس، هر روز یک حاشیه جدید

حواشی فدراسیون بوکس تمامی ندارد. از زمانی که حسین ثوری هدایت فدراسیون را برعهده گرفته حواشی اطراف فدراسیون آنقدر زیادشده که کارهای اساسی فدراسیون را تحت‌الشعاع قرار داده است. یک روز سفر رئیس فدراسیون به همراه مترجمش به روسیه خبرساز می‌شود، روز دیگر نصب عکس امیر علی‌اکبری در مسابقات قهرمانی کشور، اعتراضات جامعه بوکس را به همراه دارد. حسین ثوری خبر از تشکیل 2تیم ملی(الف و ب) می‌دهد و پیشکسوتان این رشته به‌شدت این اقدام را محکوم می‌کنند. رئیس فدراسیون، دبیر فدراسیون را به سمت سرپرستی لیگ بوکس منصوب می‌کند و در مواجه با انتقادات می‌گوید این انتصاب موقتی است. اینها تنها برخی از حواشی این روزهای بوکس است که از روز گذشته با صحبت‌های علیرضا استکی این حاشیه‌ها وارد مرحله جدیدی شده است. استکی در صحبت‌هایش تلویحا به آوردن مربی خارجی برای تیم بزرگسالان اشاره کرده است که این مسئله یعنی پایان کار اکبر احدی در سمت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان.
    استکی: مدیر تیم ملی باید بی‌طرف باشد
علیرضا استکی- سخنگوی شورای فنی فدراسیون بوکس- با تأکید بر نیاز بوکس ایران به مربی خارجی گفت:«به‌نظر من بهترین تصمیمی که هم‌اکنون می‌توانیم در بوکس ایران بگیریم، استفاده از مربی خارجی در تیم بزرگسالان است تا شرایط پیشرفت بوکس ایران را فراهم کنیم. حضور مربی خارجی در تیم بزرگسالان باعث خواهد شد از حاشیه‌ها نیز کم شود اما باز هم این موضوع به تصمیم مسئولان فدراسیون بوکس بستگی دارد. باید شخصی را برای این پست انتخاب کنیم که برای تیم ملی حاشیه ایجاد نکند. از طرفی مدیر تیم‌های ملی باید بی‌طرف باشد و جرأت مطرح کردن اشکالات و شهامت دیدن نقاط مثبت را داشته باشد. مدیر تیم‌های ملی باید رابط مسئولان فدراسیون با کادرفنی تیم ملی نیز باشد». یکی دیگر از انتصابات عجیب در فدراسیون بوکس مربوط به مدیر تیم‌های ملی است. حسین ثوری- رئیس فدراسیون بوکس- طی حکمی خودش را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کرده است! علیرضا استکی در پاسخ به این سؤال که رئیس فدراسیون بوکس می‌تواند مدیر تیم‌های ملی باشد، گفت: «در این خصوص خود ثوری باید توضیح بدهد و نیازی نیست که من حرفی بزنم. ثوری بهتر از هر کسی می‌تواند در این خصوص با صراحت صحبت کند و حتما هم‌اکنون نیز توانایی انجام مدیریت تیم‌های ملی را دارد که این پست را برعهده گرفتند». 
    مهدی هاشمی: من بودم جواب احدی و روزبهانی را می‌دادم 
در همین رابطه هم مهدی هاشمی- ملی‌پوش سابق بوکس- درباره حواشی این روزهای فدراسیون بوکس و به خدمت گرفتن یک مربی کوبایی در رده پایه به میزان می‌گوید:«این یک اقدام مثبت است اما بوکس ایران در کوتاه‌مدت هم نتیجه می‌خواهد و اینکه در تمام صحبت‌ها گفته شود تا ۲۰۲۰ توقع مدال از تیم ملی نداشته باشیم، حرف درستی نیست. به‌نظر من مربی کوبایی را به‌عنوان سرمربی تیم‌های پایه و بزرگسالان بیاورند و سایر مربیان هم در کنار او کار یاد بگیرند». هاشمی در پاسخ به این سؤال که چرا رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور بدون حضور سرمربی کوبایی برگزار می‌شود، گفت:«این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و در قهرمانی کشور بزرگسالان هم شاهد بودیم که سرمربی تیم ملی تنها 2 روز مسابقات را از نزدیک تماشا کرد. حواشی این روزها در بوکس زیاد است مثلا چند روز قبل در یک برنامه زنده صحبت‌هایی از سوی سرمربی و تیم ملی و دوست خوبم احسان روزبهانی مطرح شد که زیاد جالب نبود. این خیلی بد است که مشکلات درون خانوادگی را رسانه‌ای کنیم و وقتی مهمان یک برنامه هستیم، کسی که روی خط تلفنی برنامه می‌آید را اینگونه مورد هجمه قرار دهیم. قصد طرفداری از شخص خاصی را ندارم اما با نهایت احترام، اگر من در آن برنامه حضور داشتم جواب احدی و روزبهانی را می‌دادم».

این خبر را به اشتراک بگذارید