• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 10 دی 1397
کد مطلب : 42887
+
-

باحکم رهبر معظم انقلاب اسلامی

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

خبر
آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آیت‌الله آملی لاریجانی را به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

آیت‌الله جناب آقای حاج شیخ‌صادق آملی لاریجانی دامت توفیقاته،

با توجه به نقش بی‌بدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره و قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عنایت به ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله هاشمی شاهرودی ر‌حمة‌الله‌علیه و ضرورت سامان‌یابی هرچه سریع‌تر ارکان مجمع، جنابعالی را به ریاست آن مجمع مهم و تأثیرگذار و نیز به عضویت فقهای شورای محترم نگهبان منصوب می‌کنم.همانطور که پیش از این در حکم دوره جدید آمده است، مجمع در این دوره عهده‌دار مسئولیت مهم و اساسی تغییرات در ساختار و محتوای آن نهاد مؤثر و مهم نیز است که با توجه به سابقه برجسته و ارزشمند جنابعالی در شورای نگهبان و مدیریت پرتلاش و عالمانه و مخلصانه بر قوه قضاییه، امید می‌رود با حضور فعال و عالمانه اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایفای نقش مؤثر دبیرخانه و دبیر محترم در انجام وظایف خود تحت نظارت و اشراف ریاست مجمع، مسئولیت‌های محوله در این دوره در کمال اتقان و به بهترین وجه به انجام برسد. با عنایت به اهمیت مسئولیت‌ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می‌رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضاییه، در مسئولیت‌های خطیر یادشده مُتَمحّض گردید. از خداوند متعال توفیق وافر و کمک همه‌جانبه‌اش را برای آن جناب و همکاران مسألت می‌نمایم.
 
تکرار جانشینی

 هفته گذشته با درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، بحث در خصوص جانشینی او قوت گرفته بود و برخی پیش بینی ها در این زمینه صورت می گرفت.

محسن رهامی فعال اصلاح‌طلب در این زمینه گفته بود: آملی لاریجانی محتمل‌ترین فرد برای ریاست مجمع است. این تحلیل بر اتمام دوره ریاست آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه مبتنی بود. در همین خصوص گمانه زنی هایی درباره جانشینی ابراهیم رئیسی به جای آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه شده است.

با فقدان آیت الله هاشمی شاهرودی که خود عضو فقیه شورای نگهبان هم بود، گزینه هایی هم برای این مسئولیت مطرح می شد که رهبر انقلاب روزگذشته این مسئولیت را به آیت الله آملی لاریجانی واگذار کردند. آیت الله آملی لاریجانی در سال ۱۳۸۰ و قبل از قبول قوه قضاییه  هم با حکم مقام معظم رهبری به عنوان عضوی از فقهای شورای نگهبان منصوب شده بود و این سمت را تجربه کرده است. وی پیش ازاین یک‌بار دیگر هم  جانشین آیت الله شاهرودی شده بود. او در ۲۴ مرداد سال ۱۳۸۸ توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب و جانشین آیت الله شاهرودی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید