• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42750
+
-

ساز آبنمای موزیکال رشت کوک نیست

 مهسا طالبی|  رشت-خبرنگار:

 بیش از یک سال است که آبنمای موزیکال رشت تعطیل است. این آبنما با وسعت 5هزار متر‌مربع که از آن به عنوان بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال در کشور و دومین آبنما در خاورمیانه یاد می‌شود با پرتاب آب از فواره‌ها همراه با موزیک و رقص نور، زیبایی و جذابیت خاصی به پارک ملت در منطقه3 رشت می‌داد. سال گذشته قبل از عید قرار بود این پروژه که فاز دوم آن در حال اجرا بود، افتتاح شود، اما عملا این اتفاق نیفتاد و تعطیلی این آبنما به دومین سال خود نزدیک می‌شود. 


نیاز به هزار کیلووات برق

پیش از این معاون عمرانی منطقه۳ رشت در گفت‌وگو با همشهری از مشکلات اعتباری شهرداری سخن گفته بود. «علی رضاپور» اعلام کرده بود: فاز دوم پروژه به هزار کیلووات برق نیاز دارد که تقریبا به اندازه برق مورد نیاز یک مجتمع مسکونی بزرگ است. دراین زمینه مکاتبات و رایزنی‌هایی با اداره برق شهرستان رشت داشتیم و مناقصه نیز برگزار کردیم که همزمان با انتخاب شهردار جدید شد. تا قرارداد مناقصه به امضای شهردار برسد، زمان از دست رفت و مدت زمان تکمیل پروژه کمی طول کشید، اما از لحاظ زیرساختی و تجهیزات، بلندگوها و فیلتراسیون آبنما مشکلی وجود ندارد و با تامین برق مورد نیاز، پروژه نهایی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، برای فاز اول مجموعه حدود ۷۰ کیلووات برق نیاز بود، اما با توجه به مشکلات اعتباری در شهرداری رشت برای تامین بودجه بعید است برای تامین برق هم بودجه تامین شود. 


تخریب اموال عمومی

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز با انتقاد از وضعیت آبنمای موزیکال اظهار کرد: اعتراض مردم برای وضعیت به وجود آمده در بوستان ملت بجاست. در استخر بوستان ملت که اکنون برای آبنمای موزیکال استفاده می‌شود، متاسفانه شاهد تخریب اکوسیستم طبیعی هستیم و مردم حق دارند معترض باشند. «رضا رسولی» با اشاره به تجهیزاتی که میلیاردها تومان ارزش دارد، افزود: به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات آبنما و رها شدن آن در واقع اموال عمومی شهر در حال تخریب است.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو برای راه‌اندازی این پروژه ادامه داد: تامین برق آبنما از معضلاتی است که باعث شده مردم از این طرح محروم باشند. نوسانات ارزی در این مدت هم از عوامل تامین نشدن تجهیزات مورد نیاز برای برق این پروژه است که باید چاره‌ای برای حل مشکل اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت، نحوه استفاده از تجهیزات را دارای اهمیت دانست و افزود: برای نگهداری و نحوه استفاده از تجهیزات با یک سیاست درست و استفاده از پیمانکار می‌توان از وقوع برخی اتفاقات جلوگیری کرد.رسولی با اشاره به معضل ترافیک در اطراف بوستان ملت پس از راه‌اندازی این پروژه اظهار کرد: با بازدیدهای میدانی از سوی کمیسیون عمران شرایط و مشکلات ترافیکی در منطقه بررسی و راه‌حل‌های آن نیز ارائه شد.


دلایل تاخیر در افتتاح پروژه 

مدیر پروژه آبنمای موزیکال رشت هم با اشاره به دلایل تاخیر در افتتاح پروژه بیان کرد: مشکلات درون شهرداری و تامین نشدن برق از مواردی است که باعث تاخیر در اجرای فاز دوم و افتتاح فاز اول است.
«معصوم موسوی» گفت: تا وقتی برق مورد نیاز تامین نشود، نمی‌توانیم تجهیزات را از پیمانکار تحویل بگیریم. وی آسیب‌دیدگی و حتی نابودی تجهیزات آبنما را از اثرات تاخیر در اجرای پروژه دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید