• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42742
+
-

سراج: مقداری کوتاه می‌آییم

رئیس سازمان بازرسی گفته است: به همه دستگاه‌ها و مدیران کتبا ابلاغ کردیم و آنها هم گزارش‌های خود را در این رابطه ارسال می‌کنند. ما هم پیگیر این موضوع هستیم؛ مگر جایی که ابهام وجود داشته باشد. برای اینکه حق کسی ضایع نشود، مقداری کوتاه می‌آییم تا مسئله ابهام به‌طور کامل رفع شود. به گزارش مهر، قاضی ناصر سراج با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: ما قانون را اجرا کردیم و تقریبا تا جایی که بنده می‌دانم بازنشسته‌ای که با شرایط قید شده در قانون سرکار باشد، نداریم. سراج در پاسخ به این سؤال که این کوتاه آمدن یعنی بازه زمانی خاصی به این افراد داده می‌شود و آیا این مهلت تا زمانی است که قانون خاصی بیاید، گفت: خیر، اینطور نیست. این مهلت تا وقتی است که افراد مدارک و مستندات خود را ارائه دهند؛ مثلا فرض کنید کسی ادعا می‌کند که طبق قانون ماده ۶۰ می‌تواند اعاده به‌کار شود و دنبال این موضوع هستم ولی چند روز طول می‌کشد یا مثلا برخی‌ها ادعا می‌کنند که حقوق‌شان را از دستگاه‌های دولتی نمی‌گیرند و نهاد آنها زیرمجموعه شرکت‌ها و بانک‌ها شده و یا به‌نحوی به بخش خصوصی واگذار شدند. این موارد مشمول ابهامات می‌شود.

وی در عین حال از رسانه‌ها خواست اگر کسی از مسئولان دولتی که مشمول این قانون می‌شود و هنوز مشغول به‌کار است را می‌شناسند به سازمان بازرسی معرفی کنند.

 سراج در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع متفاوت از بحث شکایت مدعیان به دیوان عدالت اداری است، تصریح کرد: ما اینها را هم لحاظ کرده و اقدام می کنیم. اگر دیوان بعدا رای به نفع فردی دهد، قطعا حکم اجرا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید