• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 6 دی 1397
کد مطلب : 42507
+
-

رؤیای ما و این 23 نفر

فهرست نهایی تیم‌ملی برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد

تیتر یک
رؤیای ما و این 23 نفر

 شمارش معکوس برای آغاز یک ماراتن فشرده. بعد از همه جنجال‌ها و کشمکش‌ها بالاخره لحظه موعود فرا‌رسید و تیم ملی چهره نفرات نهایی خود را شناخت. با وجود بدشانسی‌ها و مصدومیت نگران‌کننده یکی دو مهره مهم بی‌شک این تیم ملی یکی از پرامید‌ترین تیم‌ها برای محقق کردن رؤیای چهل‌وچندساله ماست. رؤیایی که هرچقدر هم کی‌روش و منتقدان در جنگ و جدال بر سر اهمیتش باشند، خیلی خیلی به ما نزدیک است. فوتبال ملی ما سال‌ها چنین ثبات و اقتداری را در 8سال متوالی تجربه نکرده بود و حالا در سطحی از انرژی و انگیزه قرار دارد که همه می‌خواهند جام را در دستان بازیکنان تیم ببینند.
لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام‌ملت‌ها روز گذشته از طریق سایت فدراسیون اعلام شد؛ لیستی که نفرات خط‌خورده آن چند ساعت قبل از اعلام رسمی از طریق اینستاگرام مشخص شده بودند! از 2شب پیش خط خورده‌ها با پست‌های آرزوی موفقیت برای تیم ملی  و انتخاب شده‌ها با نوشتن شکر پروردگار در اینستاگرام تخمین فهرست نهایی را ساده می‌کردند. ما حالا نسبت به جام‌جهانی با 4تغییر به امارات می‌رویم. با مصدومیت ستاره‌هایی مثل عزت‌اللهی، قلی‌زاده و حتی علی کریمی، لیست تیم ملی با تغییراتی همراه شد که نگاهی به این تغییرات می‌اندازیم.
   دروازه‌بانان: 
1- علیرضا بیرانوند (پرسپولیس تهران)
2- امیر عابدزاده (ماریتیمو پرتغال)
3- پیام نیازمند (سپاهان اصفهان)
کی‌روش همانند جام‌جهانی روی نام حسین حسینی قلم قرمز کشید تا این دروازه‌بان جوان شانس حضور در دومین تورنمنت بین‌المللی‌اش را هم از دست بدهد. براساس شنیده‌ها گلی که حسینی از فلسطین خورده، تأثیر فراوانی در تصمیم جدید کی‌روش داشته است. با این اتفاق نام پیام نیازمند در فهرست نهایی قرار گرفت تا قهرمان نیم فصل فوتبال ایران در جام‌ملت‌های آسیا یک ‌نماینده داشته باشد. علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده هم دروازه‌بانانی هستند که پس از تجربه یک ‌جام‌جهانی، شانس حضور در جام‌ملت‌ها را پیدا کرده‌اند. رشید مظاهری هم که در جام‌جهانی دروازه‌بان سوم تیم کی‌روش بود، از سفر به امارات جا ماند.
   مدافعان: 
4-رامین رضاییان (الشحانیه قطر)
5- وریا غفوری (استقلال تهران)
6- پژمان منتظری (استقلال تهران)
7- محمدحسین کنعانی‌زادگان (ماشین‌سازی تبریز)
8- مرتضی پورعلی‌گنجی (یوپن بلژیک)
9- سیدمجید حسینی (ترابزون اسپور ترکیه)
10- احسان حاج صفی (تراکتورسازی تبریز)
11- میلاد محمدی (اخمت گروژنی روسیه)
کی‌روش در خط دفاع روی نام خانزاده قلم قرمز کشید و قید بازیکن محبوبش را زد؛ بازیکنی که با مربی پرتغالی شانس حضور در 2‌جام‌جهانی و یک‌جام‌ملت‌ها را پیدا کرده بود! این اتفاق در حالی رخ داد که خانزاده فصل خوبی را در لیگ قطر و باشگاه الاهلی پشت سر گذاشته بود و پیش‌بینی می‌شد یکی از مسافران قطعی جام‌ملت‌ها باشد. جالب اینکه با خط خوردن خانزاده، دیگر بازیکن محبوب کی‌روش به فهرست نهایی راه یافت! کنعانی‌زادگان که امسال در ماشین‌سازی فصل خوبی داشته به‌عنوان دفاع وسط به تیم ملی دعوت شده تا در کنار منتظری ذخیره مهره‌هایی مثل پورعلی‌گنجی و حسینی باشد. به این نکته هم باید اشاره داشت که پیش از خانزاده، صادق محرمی از تیم ملی خط خورده بود. با این اتفاق وریا غفوری هم که یکی از بزرگ‌ترین خط خورده‌های تیم ملی برای جام‌جهانی بود، به امارات سفر می‌کند تا دومین جام ملت‌هایش را با کی‌روش تجربه کند.
   هافبک‌ها:
12- روزبه چشمی (استقلال تهران)
13- امید ابراهیمی (الاهلی قطر)
14- احمد نوراللهی (پرسپولیس تهران)
15- وحید امیری (ترابزون اسپور ترکیه)
16- اشکان دژاگه (تراکتورسازی تبریز)
17- مسعود شجاعی (تراکتورسازی تبریز)
با مصدومیت عزت‌اللهی و علی کریمی نام روزبه چشمی از بین مدافعان خارج شد و با نظر کی‌روش در بین هافبک‌ها قرار گرفت. با این اتفاق شانس به نوراللهی هم چشمک زد تا او مسافر جام‌ملت‌ها شود. به این ترتیب امید ابراهیمی، روزبه چشمی و احمد نوراللهی، هافبک‌های دفاعی تیم کی‌روش هستند که در این میان شانس ابراهیمی برای حضور در ترکیب اصلی از سایرین بیشتر است. فراموش نکنیم عزت‌اللهی گزینه اول کی‌روش برای بازی در پست هافبک دفاعی به‌حساب می‌آمد اما مصدومیت مانع سفر این بازیکن به امارات شد.
   مهاجمان:
18- مهدی ترابی (پرسپولیس تهران)
19- مهدی طارمی (الغرافه قطر)
20- سامان قدوس (آمیان فرانسه)
21- علیرضا جهانبخش (برایتون انگلیس)
22- کریم انصاریفرد (ناتینگهام فارست انگلیس)
23- سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)
خارج شدن نام قلی‌زاده از فهرست تیم ملی، بزرگ‌ترین شوک پیش از سفر تیم به امارات به‌حساب می‌آید. این بازیکن که قرار بود پدیده تیم ملی در جام‌ملت‌ها باشد، درست مثل عزت‌اللهی به‌دلیل مصدومیت شانس حضور در امارات را از دست داد تا کی‌روش مجبور شود نام مهدی ترابی را در جمع مهاجمان قرار دهد. علی علیپور آقای گل فصل گذشته فوتبال ایران هم که مقابل فلسطین بازی کرده بود، دیگر خط‌خورده بزرگ تیم ملی به‌حساب می‌آید. رضا قوچان‌نژاد تنها مهاجمی است که در جام‌جهانی حاضر بوده و جام‌ملت‌ها را از دست داده است.

   علی کریمی؛ باز هم دور از ترکیب
علی کریمی هفت‌ماه قبل به‌دلیل آسیب دیدگی حضور در جام جهانی روسیه را از دست داد ولی امیدوار بود پس از حضور موفقی که این فصل در استقلال داشت، جام ملت‌های آسیا را تجربه کند ولی باز هم شانس با این هافبک دفاعی جوان یار نبود و او در دومین تورنمنت متوالی مهم حاضر نخواهد بود. ظهر سه‌شنبه گذشته سعید عزت‌اللهی در پیامی اعلام کرد که به‌دلیل آسیب‌دیدگی قادر به همراهی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا نخواهد بود و دیشب هم علی کریمی، دیگر هافبک دفاعی ایران با انتشار پیام «موفق باشین بچه‌ها، به امید قهرمانی» خبر غیبت خود در فهرست نهایی کارلوس کی‌روش را اعلام کرد. کریمی نیز همانند عزت‌اللهی به‌دلیل آسیب‌دیدگی حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داده است.
   لبخند فاتحانه وریا و کنعانی، پیام‌های تسلی به علیپور
قبل از اعلام رسمی لیست نهایی تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش روز گذشته تعدادی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی در قطر، در پیام‌هایی اینستاگرامی خبر از دعوت یا خط‌خوردن خود از فهرست جام ملت‌های آسیا را دادند.
اما در ادامه پیام‌های اینستاگرامی، وریا غفوری مدافع- وینگر استقلال و همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع میانی ماشین‌سازی تبریز با تصاویری که با پیراهن تیم ملی لبخند بر لب دارند و شکرگزار خداوند هستند، خبر از حضور در فهرست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا را دادند.
علی علیپور، مهاجم پرسپولیس و آقای گل فصل اخیر لیگ برتر که جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست داده بود، اکنون از لیست منتخب کی‌روش برای جام ملت‌های امارات نیز کنار رفته و در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت. همسر علی علیپور با انتشار عکسی از این بازیکن، عنوان کرد که لیاقت او بیش از این است و پس از آن هم شجاع خلیل‌زاده، هم‌تیمی این مهاجم در استوری خود نوشت: «همه هوادارها می‌دونن بهترینی.»
   واکنش اینستاگرامی خانزاده به خط خوردنش از تیم ملی 
محمد‌رضا خانزاده مدافع سابق پرسپولیس که سابقه حضور در پدیده مشهد را در کارنامه دارد، در این فصل راهی لیگ ستارگان قطر شد و در کنار امید ابراهیمی در ترکیب تیم‌الاهلی این کشور حضور یافت. لژیونر‌شدن او باعث شده بود تا برخلاف گذشته گمانه زنی درباره حضورش در کاروان ایران برای جام ملت‌ها افزایش یابد اما در اتفاقی عجیب و البته جالب توجه او در نهایت نتوانست در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش برای حضور در امارات قرار گیرد. خانزاده در واکنش به خط‌خوردن خود از لیست تیم ملی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: موفق باشید بچه‌ها. ان‌شاءالله قهرمانی.
   نوراللهی:خدا را شاکرم که تلاش‌هایم نتیجه داد
احمد نورالهی هافبک ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به قرار‌گرفتن نامش در لیست نهایی تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌ها گفت: خدا را شاکر هستم که تلاش‌هایم در اردوی تیم ملی نتیجه داد چون در بازی دوستانه هم تمام تلاشم را انجام دادم. وی درخصوص دیدار دوستانه تیم ملی مقابل فلسطین گفت: بازی با فلسطین برای من خوب بود ولی متأسفانه در دقایق آخر گل تساوی را دریافت کردیم. او افزود: بازی‌های دوستانه برای محک زدن بازیکنان تیم وکادر فنی است، ما در این بازی خوب کار کردیم و تلاش زیادی انجام دادیم، حتی موقعیت‌های زیادی خلق کردیم اما تبدیل به گل نشد. نوراللهی درخصوص اینکه کی‌روش این روزها به او اطمینان کرده است گفت: خدا را شاکر هستم که تلاش‌هایم نتیجه داد. من در بازی دوستانه هم تمام تلاشم را انجام دادم و بازی کردنم دست سرمربی تیم ملی است.
   قدوس هم به قطر رسید
مهاجم تیم فوتبال کشورمان به اردوی تیم ملی اضافه شد. سامان قدوس آخرین لژیونری که به اردوی تیم ملی دعوت شده بود دیروز به جمع شاگردان کی‌روش اضافه شد. تیم ملی در کمپ اسپایر قطر تمرینات خود را دنبال و روز دوشنبه هفته آینده با تیم ملی قطر دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید