• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 6 دی 1397
کد مطلب : 42499
+
-

اتوبوس فرسوده حادثه دانشگاه آزاد معاینه فنی نداشت

 نواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران درباره حادثه دانشگاه آزاد گفت: در پی استعلام از سامانه سیمفا مشخص شد که اتوبوس واژگون شده ساخت شرکت شهاب، تولید سال۸۱ بوده است که متأسفانه با اینکه در سن فرسودگی قرار داشت اما معاینه فنی نداشته است. 
به‌گزارش همشهری، حسینی منش با بیان اینکه در شهریور‌ماه امسال استاندار سابق تهران بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه سرویس خودروی کارکنان همه دستگاه‌ها ملزم به دریافت معاینه فنی هستند، صادر کرد، تصریح کرد: متأسفانه این حادثه نشان داد که دستگاه‌ها به بخشنامه استاندار بی‌توجه بودند. او با اشاره به اینکه در اخبار منتشره اعلام شد که نقص فنی ممکن است علت وقوع این حادثه باشد، گفت: اگر این اتوبوس معاینه فنی داشت، قطعا در معاینات فنی نقص فنی خودرو مشخص می‌شد. حسینی‌منش افزود: در یک سال گذشته حدود ۹۴۳۰وسیله نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که بررسی‌ها نشان داد 10درصد از این خودروها نقص فنی داشته‌اند و اگر این خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کرد و ایراد آن مشخص می‌شد قطعا دیگر حالا شاهد مرگ 10نفر در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات نبودیم.
همچنین سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اعلام کرد که با هماهنگی دادستان تهران و دستور او 3تیم کارشناسی خبره برای این موضوع تعیین کرده‌ایم. این 3 تیم شامل گروهی از کارشناسان تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تیم کارشناسان فنی و مکانیک خودرو برای مشخص کردن اشکالات فنی احتمالی خودرو و همچنین یک تیم نیز از کارشناسان فنی و مهندسی در حوزه راه که از وزارت راه و شهرسازی با ما همکاری کرده‌اند، می‌شود. صبح دیروز این 3تیم به محلی که خودرو نگهداری می‌شود و نیز محل وقوع تصادف اعزام شدند تا به موضوع رسیدگی کنند. او ادامه داد: در تاریخ 22 آذر معاینه فنی این خودرو منقضی شده و در زمان تصادف معاینه فنی نداشته، ضمن اینکه سن فرسودگی اتوبوس‌های شهری 10سال است که این خودرو تولید سال1381 است و از سال1391 در سن فرسودگی قرار داشته است. مهماندار درنهایت یادآور شد: این اتوبوس‌ها سرویس داخلی دانشگاه هستند و دانشگاه آنها را به‌عنوان پیمانکار استخدام کرده تا بین دانشکده‌های مختلف کار سرویس‌دهی را انجام دهند. درواقع این اتوبوس‌ها مربوط به حمل‌ونقل درون‌شهری نیستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید