• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 6 دی 1397
کد مطلب : 42476
+
-

اتفاق خوب هفته

اتفاق خوب هفته
اتفاق خوب هفته


هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌. د‌ر اینجا، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.

   نخستین کتاب داستان کودکان اوتیستیک



کتاب‌های «پسری که به‌دنبال باد رفت» و «خط‌خطی‌های من» نخستین کتاب‌های داستانی هستند که در ایران برای بچه‌های اوتیستیک منتشر شده است و امروز در باغ کتاب رونمایی می‌شود. مخاطب این دو کتاب داستان هرچند همه بچه‌ها هستند اما زیرنظر انجمن اوتیسم ایران منتشر شده‌اند. لیدا هادی، مترجم این کتاب‌هاست. در این کتاب‌ها سعی شده به بچه‌های مبتلا به اوتیسم آموزش داده شود که آنها هیچ مشکلی ندارند و تنها ویژگی‌‌هایی دارند که با کودکان دیگر متفاوت است و می‌توانند به‌راحتی با ویژگی‌های خود کنار بیایند و در کنار کودکان دیگر زندگی کنند. پسری که به‌دنبال باد رفت، نوشته میشل وردینگتون درباره پسری اوتیستیک است اما درکتاب اشاره مستقیمی به این بیماری نشده و خط‌خطی‌های من،  نوشته شاینا رادولف است که در انتهای کتاب راهنمای خوانش دارد. این دو کتاب را لیدا هادی ترجمه و انتشارات کتاب پارک منتشر کرده است. به گفته هادی انجمن اوتیسم ایران هم روی ترجمه کتاب و هم روی انتشار و طرح و رنگ جلد کاملا نظارت داشتند و با نظر کارشناسان انجمن و با توجه به ویژگی‌های کودکان اوتیستیک، این دو کتاب منتشر شده است.

  دانش‌آموزان زلزله زده  رتبه‌های زیر 100 ‌کنکور را درو کردند



موفقیت در کنکور و رسیدن به دانشگاه و رشته دلخواه آرزوی خیلی از نوجوانان است؛ آرزویی که حالا 12نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی با وجود شرایط سخت روحی که سال گذشته در جریان زلزله برایشان پیش آمده بود توانستند به آن برسند. دانش‌آموزان ممتاز و تیزهوش کرمانشاه هرچند سال گذشته روزهای خوبی نداشتند و روزهای زیادی را در ترس و غم به‌سر بردند اما هدفشان را فراموش نکردند و دست از تلاش نکشیدند و حالا در بهترین دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مورد علاقه‌شان تحصیل می‌کنند. فاطمه میرزابیگی از   قصر شیرین رتبه 100زبان، فاطمه بهشتی‌زاده از   پاوه رتبه 22علوم‌تجربی، علیرضا جلیلیان از   اسلام آباد رتبه 85 علوم تجربی، محمدمهدی بازیار از   اسلام‌آباد رتبه 69ریاضی فیزیک، امیررضا مرادی از   اسلام‌آباد رتبه 58 علوم‌تجربی، شهلا آذرکردار از   اسلام‌آباد رتبه 30ریاضی فیزیک، هانیه بابایی از   سرپل ذهاب رشته 100علوم تجربی، علی حسینی از   سرپل ذهاب رتبه 61علوم تجربی، سحر دارابی از   اسلام‌آباد رتبه 13علوم تجربی، امیررضا رضایی از   اسلام‌آباد رتبه 77 علوم‌تجربی، علی عزیزی از   اسلام‌آباد رتبه 46 علوم‌تجربی و ژینا نوری از   جوانرود رتبه 73 علوم‌تجربی را به‌دست آورده‌اند.

  طلبه‌های گنابادی پاکبان شهر شدند



هــمیـشه حـرکـت‌های دسته‌جمعی تأثیر بیشتری دارد به‌ویژه که این حرکت‌ها با نیت خوب همراه باشد. حتما شما هم این هفته عکس‌های طلبه‌هایی که با لباس پاکبانان و عمامه به‌سر در حال تمیزکردن خیابان‌ها هستند را دیده‌اید. این عکس‌ها مربوط به بیش از ۷۰ طلبه و استاد مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان گناباد است که در حرکتی جهادی و خودجوش، یک شب را برای کمک به حفظ محیط‌زیست و پاکیزگی شهرشان، به‌جای پاکبانان زحمتکش شهرداری، به نظافت شهر پرداختند. 24گروه سه نفره از طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان گناباد با این حرکت تلاش کردند که نارنجی‌پوشان خستگی‌ناپذیر، یک شب را در جمع خانواده‌های خود باشند و طلاب، به‌عنوان جایگزین آنها در جمع‌آوری زباله و رُفت و روب شهر همکاری کنند. طلاب حاضر در این برنامه بعد از جمع‌آوری زباله‌ها، تا صبح خیابان‌ها را جارو زدند. هرچند این حرکت تنها برای یک شب و نمادین بود اما فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به محیط‌زیست و قدردانی از پاکبانان فراهم کرد.

  توپ جمع‌کن‌ها زیر چتر مهربانی پلیس



این روزها چشم‌مان بیشتر دنبال دیدن زیبایی‌ها و مهربانی‌ها می‌گردد. برای همین هم انتشار یک عکس و دیدنش آنچنان حالمان را خوب می‌کند که بارها و بارها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود و تبدیل به یک خبر خوب و پربازدید می‌شود. عکسی که یک مأمور نیروی انتظامی را نشان می‌دهد که کنار زمین فوتبال چترش را روی سر پسرک توپ جمع‌کن گرفته است. این عکس مربوط به سرگرد قبادی است. مأمور نیروی انتظامی بوکان که در جریان بازی سردار بوکان و خوشه طلایی ساوه در یک اقدام انسان‌دوستانه از توپ جمع‌کن‌های بازی فوتبال حمایت کرد. در این بازی که در رقابت‌های لیگ دسته دوم بود، پس از شروع بارش باران مأمور نیروی انتظامی با چترش مانع از خیس شدن توپ جمع‌کن‌های استادیوم شد. این اقدام تصویری جالب و زیبا از انسان‌دوستی را به ثبت رساند و همانطور که خیلی از حاضران در استادیوم این صحنه را دیدند به واسطه عکسی که یکی از تماشاگران ثبت و منتشر کرد، این تصویر دلنشین به‌دست کاربران فضای مجازی رسید و بعد هم در رسانه‌های مختلف خبری منتشر و باعث شد فرمانده نیروی انتظامی بوکان نیز از این مأمور تقدیر کند.


  مدال نقره نصیرشلال بعد از 6سال طلایی شد



به‌دست‌آوردن مدال طلا آن هم در مسابقات المپیک افتخار بزرگی است که آمال و آرزوی خیلی از ورزشکاران دنیاست. درخشش در رقابت‌هایی که همه دنیا به آن چشم دوخته‌اند قطعا شیرینی و مزه‌ای دارد که به سال‌ها تلاش سخت و گذشتن از تفریحات و گاهی حتی داشتن یک زندگی روزمره معمولی می‌ارزد. و حالا هرچند دیر و با 6سال تأخیر اما این افتخار نصیب وزنه‌بردار کشورمان نواب نصیرشلال شد و مدال نقره‌ای که او 6سال پیش از لندن با خود به تهران آورد حالا با اثبات دوپینگ حریف اوکراینی‌اش به رنگ طلایی درآمده است. آلکسی تورختی- وزنه‌بردار دسته 105کیلوگرم اوکراین- در بازی‌های المپیک 2012 لندن با مجموع 412کیلوگرم مدال طلا گرفته بود و نصیرشلال نیز با 411 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود. پس از قطعی شدن مدال طلای نصیرشلال، تعداد مدال‌های کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن به 6طلا، 5نقره و 2برنز می‌رسد و در رده 13رده‌بندی توزیع مدال‌ها قرار می‌گیرد؛ یعنی بهترین رنکینگ ایران در مسابقات المپیک. این اتفاق باعث شد تا بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران در المپیک ۲۰۱۲ رقم بخورد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید