• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42269
+
-

مگر می‌شود با رتبه ۱۰۰‌هزار به رشته پزشکی راه یافت؟


عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تأکید بر اینکه ورود افراد با رتبه بالای ۱۰۰ هزار ولو با استفاده از سهمیه ایثارگری به رشته پزشکی امکان‌پذیر نیست، توضیحاتی را در پاسخ به انتقاد وزیر بهداشت در رابطه با عملکرد مجلس پیرامون وضع سهمیه‌ها ارائه داد.
محمدحسین قربانی  در مورد بخشی از سخنان وزیر بهداشت که اشاره کرده بود انتظار نمی‌رود با وضع یک‌سری سهمیه‌، رتبه‌های اول کنکور در کنار رتبه‌های 114هزار در رشته داروسازی یا رتبه 84هزار در رشته پزشکی بنشینند، ادامه داد: در رابطه با سهمیه‌هایی که گلایه دارند، در حوزه تأمین نیروی متخصص پزشکی در نقاط محروم با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه بودیم؛ به این صورت که پزشکان متخصص و حتی پزشکان عمومی به نقاط محروم نمی‌رفتند. ما در سال 94-93 سهمیه 30درصد بومی پزشکی برای وزارت بهداشت درنظر گرفتیم که بسیاری از افراد بومی که با بهره‌مندی از این سهمیه در رشته پزشکی تحصیل کرده، فارغ‌التحصیل می‌شوند و تعهد می‌دهند که به‌مدت 10تا 15سال الزاما در مناطق محروم حضور داشته باشند و برای ارائه خدمات به مردم در آنجا بمانند و حق نقل و انتقال هم ندارند.
قربانی تأکید کرد: همانطور که مستحضرید در سال‌های گذشته پزشکان متخصص طرح خود را می‌فروختند و در مناطق برخوردار و کلانشهرهایی همچون تهران فعالیت می‌کردند که در این شرایط نمی‌توانستیم عدالت تأمین نیروی انسانی و ارائه خدمت در حوزه بهداشت و درمان را ایجاد کنیم، بنابراین برای رفع این مشکل در همین مجلس و کمیسیون بهداشت فضا را برای آقایان در وزارت بهداشت تلطیف کردیم.
وی بیان کرد: اینکه برخی شعار می‌دهند فردی با رتبه 100هزار وارد رشته پزشکی شده است را اساسا رد می‌کنم، چرا که یک دروغ محض است، هر چند ممکن است سیستم سازمان سنجش چند اشتباه کرده باشد، کما اینکه در سال‌های گذشته اشتباهات وافر این سازمان را دیدیم و این اتفاق فاحشی بود که در رشته‌های دستیاری و حتی امتحانات بورد نیز افتاد و برای نظام و کشور هزینه‌های سنگینی ایجاد کرد، اما مگر می‌شود با رتبه 100هزار ولو با سهمیه ایثارگری به رشته پزشکی راه یافت؟ وی یادآور شد: قطعا این حرف آقای قاضی‌زاده هاشمی زیر سؤال‌بردن مجلس نیست. (خانه ملت)

این خبر را به اشتراک بگذارید