• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42182
+
-

زمستان آمد

زمستان آمد

با آغاز تعطیلات زمستانی لیگ‌های اروپا که حدود 2هفته تعداد بازی‌های باشگاهی را کم خواهد کرد، هواداران فوتبال باید سر خودشان را بیشتر به اخبار فصل نقل‌وانتقالات گرم کنند. پنجره زمستانی لیگ‌های فوتبال در انگلیس، آلمان و چین از اول ژانویه باز می‌شود. اسپانیا با یک روز تأخیر استارت می‌زند و پنجره نقل‌وانتقالاتی ژانویه در ایتالیا و پرتغال روز سوم سال نو میلادی باز خواهد شد. باشگاه‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی تا پایان‌ماه ژانویه فرصت دارند تا ترکیب خود را با خریدهای جدید تقویت کنند. در ایتالیا اما تنها تا 18ژانویه پنجره باز است. پیش‌بینی‌ها از این حکایت دارد که بازیکنانی مثل ایسکو، اوزیل، خامس، الکسیس سانچس، براهیم دیاز، رمزی، پپه، ریبری، لوکاکو، آرناتوویچ و... در این پنجره به باشگاهی دیگر منتقل شوند.
   در میان آنها بازیکنانی وجود دارند که قراردادشان تا تابستان آینده یعنی پایان فصل فوتبالی به اتمام می‌رسد و آنها می‌توانند به‌صورت رایگان به هر تیمی که دل‌شان خواست بروند. بنابراین احتمال اینکه چنین بازیکنانی در همین زمستان فروخته شوند تا مبلغی از فروش آنها به باشگاه‌ها برسد و باشگاه متبوع این بازیکنان زیاد ضرر نکنند بیش از سایرین است. یکی از این بازیکنان آرون رمزی- کاپیتان آرسنال- است که تا ژوئن2019قرارداد دارد. یوونتوس، اینتر و میلان و حتی بایرن‌مونیخ او را می‌خواهند اما هنوز مشخص نیست کدام باشگاه حاضر است دستمزد سالی 9میلیون پوندی او را تقبل کند.
   نام یوونتوس در شایعات نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل بیش از بقیه باشگاه‌ها شنیده می‌شود. بازیکنانی مثل لوکاکو و ایسکو هم به این باشگاه تورینی لینک شده‌اند. یووه حاضر است پیانیچ را در ازای ایسکو بدهد. آرسنال هم تمایل دارد اوزیل را با این ستاره اسپانیایی رئال‌مادرید معاوضه کند. شنیده می‌شود آرسنال برای خرید نیکولاس پپه 23ساله از لیل فرانسه 72میلیون پوند آماده کرده است.
   فکیر -ستاره لیون- هم جزو بازیکنانی است که در پایان فصل آزاد می‌شوند. شاید لیون در همین یک‌ماه آینده او را بفروشد. رئال و آرسنال و چلسی باشگاه‌هایی هستند که اخبار مربوط به این ملی‌پوش فرانسوی را دنبال می‌کنند.
   ریبری که آخرین فصل قراردادش را در بایرن سپری می‌کند ممکن است زودتر و در ازای رساندن سود اندکی به باشگاه از مونیخ برود. روبن هم وضعیت مشابهی دارد. او احتمالا به سوپرلیگ چین خواهد رفت.
   گالاتاسرای احتمالا باشگاه مقصد او خواهد بود. بشیکتاش در کنار باشگاه دیوید بکام که هنوز شکل نگرفته است خواهان جذب اوزیل هستند. به‌نظر نمی‌رسد باشگاه ترکیه‌ای بتواند از پس دستمزد نجومی سالی 18.2میلیون پوندی این بازیکن آلمانی ترک‌تبار برآید. اوزیل جزو بازیکنانی نیست که قراردادشان رو به اتمام است؛ بنابراین جدا از دستمزد بالای او باشگاه خواهان این بازیکن باید با آرسنال هم بر سر مبلغ انتقال کنار بیاید.
   جردن سانچو، پدیده این فصل بوندس‌لیگا که از سیتی به دورتموند آمده باشگاه‌های بزرگی را خواهان خود می‌بیند که بارسا، رئال و بایرن تعدادی از این باشگاه‌ها هستند. رشفورد هم کلی مشتری دارد که شایعات حاکی از علاقه بارسا و رئال به این مهاجم جوان انگلیسی است.
   فوتبال‌لیکس اخیرا فاش کرده که یوفا قصد دارد به‌زودی حکمی علیه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن صادر کند که به موجب این حکم باشگاه پاریسی مجبور خواهد بود تا تابستان سال آینده مبلغ 17میلیون یورو از راه‌های فوتبالی و نه از طریق اسپانسرهای غیرواقعی و پولشویی درآمدزایی کند. اگر این حکم اعلام شود، پی‌اس‌جی از میان نیمار و امباپه باید یکی را بفروشد و این بهترین خبر برای فلورنتینو پرس- رئیس باشگاه رئال مادرید- است که عاشقانه این دو بازیکن را دوست دارد.
   توبی آلدرویرلد- مدافع مستحکم تاتنهام- آخرین فصل خود را در این باشگاه لندنی سپری می‌کند اما بعید است پوچتینو و لوی راضی به فروش او در زمستان بشوند و ترجیح می‌دهند تا آخرین روز قرارداد، این بازیکن بلژیکی را در تیم نگه دارند. رئال مادرید تابستان گذشته او را می‌خواست. موسی دمبله- هافبک بلژیکی تاتنهام- هم قراردادش رو به پایان است. مقصد احتمالی او چین خواهد بود. فرتونگن، سومین بازیکن بلژیکی تاتنهام است که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود. پی‌اس‌جی به‌شدت او را می‌خواهد.
   ماریو بالوتلی یک دردسر به‌تمام معناست. پاتریک ویرا که این فصل سرمربی نیس شده، گفته اگر همبازی بالوتلی بود او را به قصد کشت کتک می‌زد. روابط بین این دو خوب نیست و ماریو فقط تا آخر فصل با باشگاه فرانسوی قرارداد دارد. حالا اگر یک باشگاه حاضر شود دردسرها و حاشیه‌های این مهاجم ایتالیایی را متقبل شود، باشگاه نیس با کمال میل او را در ژانویه می‌فروشد. شاید این باشگاه مارسی باشد.
   گری کیهیل مدت‌هاست جایی در ترکیب چلسی ندارد و داوید لوییس و رودیگر جای او را در ترکیب گرفته‌اند. میلان و گالاتاسرای آماده‌اند تا این مدافع را در زمستان به خدمت بگیرند. قرارداد داوید لوییس هم در پایان فصل 
تمام می‌شود.
   براهیم دیاز که از او به مسی اسپانیا یاد می‌شود تصمیم قطعی خودش را گرفته اما در زمستان جایی نمی‌رود. او صبر می‌کند فصل تمام شود تا بدون چانه‌زنی و هزینه‌ای راهی رئال مادرید شود.
   رابیو تحت هیچ شرایطی حاضر نشده قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید کند و برای همین قرار است تا آخر فصل روی نیمکت بنشیند. بارسلونا بی‌صبرانه منتظر پایان قرارداد این هافبک فرانسوی است اما آرسنال هم شرایط او را دنبال می‌کند.
   به فابرگاس هم زیرنظر ساری بازی نمی‌رسد. بازیکنانی مثل لوفتوس‌چیک که در ترکیب قرار نمی‌گیرند چاره‌ای جز ماندن ندارند مگر آنکه باشگاهی حاضر شود با رقم مناسبی آنها را از چلسی بخرد. اما اوضاع سسک فابرگاس فرق دارد. او به واسطه نزدیک شدن به پایان قراردادش احتمالا در همین نیم‌فصل راهی میلان یا والنسیا خواهد شد. ژیرو هم قراردادش رو به پایان است اما بعید است در زمستان جدا شود.
   معلوم نیست چرا اتلتیکو حاضر نشده قرارداد گودین را تمدید کند. این فرصت مناسبی برای یووه و منچستریونایتد است تا روزهای باقی‌مانده تا پایان فصل را بشمرند و این مدافع اروگوئه‌ای را جذب کنند. قرارداد فیلیپه لوییس هم تمدید نشده. خوان فران هم به پایان سلام خواهد کرد. به این ترتیب سیمئونه در پایان فصل 3مدافع باتجربه‌خود را از دست خواهد داد.
   اررا و فیل جونز هم فقط 6ماه دیگر با من‌یونایتد قرارداد دارند و در پایان فصل آزاد می‌شوند. اررا دوست دارد برای فصل ششم هم در اولدترافورد بماند اما جونز احتمالا جدا می‌شود.
   10 فصل برای ونسان کمپانی کافی است. نه او نه من‌سیتی دیگر خواهان ادامه قرارداد نیستند. این مدافع بلژیکی همیشه‌مصدوم 6ماه دیگر صبر می‌کند تا به‌طور رایگان به هر باشگاهی که دلش خواست برود.
   خوان ماتا هم با وجود اصرار مورینیو قراردادش تمدید نشده. از والنسیا به‌عنوان مقصد احتمالی بعدی این هافبک اسپانیایی یاد می‌شود مگر آنکه اونای امری پیشدستی کند و هموطن خود را به آرسنال ببرد. آنتونیو والنسیا هم تنها 6ماه دیگر قرارداد دارد.
   جیمز میلنز بعد از رسیدن به 500 بازی در لیگ برتر ممکن است تعداد بازی‌هایش را در تیمی دیگر افزایش دهد. این روزها در لیورپول به او کمتر بازی می‌رسد. قرارداد میلنز در تابستان به پایان می‌رسد و بعید است او در 32سالگی اعلام بازنشستگی کند. استوریج هم رفتنی است.
   بارسلونا بعد از تمدید قرارداد آلبا که هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده، ممکن است ناچو مونرئال را از آرسنال برای رزرو این مدافع چپ در اختیار بگیرد. قرارداد مونرئال هم رو به پایان است. بارسا تا تابستان صبر می‌کند.
   بوفون فقط یک فصل با پی‌اس‌جی قرارداد دارد. معلوم نیست باشگاه او را همچنان بخواهد. بعید است بوفون که در برابر بازنشستگی مقاومت می‌کند در سن 41سالگی هم حاضر به خداحافظی از فوتبال باشد. دنی آلوس هم فقط تا ژوئن 
قرارداد دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید