• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42179
+
-

دستیاران پروفسور

پرسپولیس بعد از سال‌ها درجا زدن با آمدن برانکو متحول شد و حالا چهارمین فصل متوالی است که در قامت مدعی اصلی قهرمانی ظاهر می‌شود. سرخپوشان با پروفسور در اکثر مواقع فوتبال زیبا و شناوری بازی کردند و از لحاظ بدنی هم سرحال و قبراق بودند و در اکثر مسابقه‌های این 4 فصل حریفان را تحت فشار و پرس شدید قرار دادند. شکی وجود ندارد این تداوم موفقیت و آمادگی محصول یک کار تیمی است. برانکو روی نیمکت دستیارانی داشته که نقش پررنگی در موفقیت‌های سرخپوشان داشته‌اند.
  کریم، بی‌ادعا و مسئول دفع حواشی
 از همان سال اول حضور برانکو در پرسپولیس کریم باقری به عنوان دستیار ایرانی او انتخاب شد. باقری به عنوان اسطوره سرخپوشان همیشه اعلام کرده که به سرمربیگری علاقه‌ای ندارد و از سمت خود کاملا راضی است. بزرگ‌ترین مسئولیت کریم، مدیریت حواشی درون تیم و حتی بیرون تیم بوده است. باقری در اتفاقاتی مانند ماجرای پیام صادقیان، درگیری علیپور و رامین رضاییان و همچنین در چند مورد درخصوص اعتراض بازیکنان درباره شرایط مالی تیم نشان داد که هنر مدیریت کردن حاشیه‌ها را به خوبی بلد است.
  مرد ترسناک سرخ‌ها
 زمانی که برانکو به پرسپولیس پیوست با خودش تی‌هومیر را به عنوان مربی بدنساز پرسپولیس معرفی کرد. مرد یخی کروات اما در سال اول از پرسپولیس جدا شد و جای خود را به مارکو داد. بعدا مشخص شد مربی بدنساز سرخپوشان در واقع استاد تی‌هومیر بوده است. مارکو که به جز حرفه خود مربی اسکی هم است در طول این سال‌ها آنقدر خوب کار کرد که شاید باید یک سوم از موفقیت تیم را به نام او نوشت. پرسپولیس باتوجه به محرومیت از نقل و انتقالات، بازیکنان محدودی برای استفاده در ترکیب اصلی داشت اما مارکو با همین موجودی اندک طوری کار کرد که بازیکنان پرسپولیس در هر بازی تا آخرین دقایق دوندگی زیادی داشته باشند.
  آنالیزور ایرانی با سبک ایتالیایی
آنالیزورها در فوتبال امروز نقش مهمی را برای استراتژی تیمی بازی می‌کنند. برانکو از فرزاد حبیب اللهی در این پست استفاده کرد؛ روزنامه‌نگاری که علاقه و جدیت ویژه‌ای برای حضور پررنگ‌تر در عرصه فوتبال داشت. او که مدتی در ایتالیا زندگی کرده، تابستان گذشته با شرکت در یک کلاس حرفه‌ای آنالیز در ایتالیا زیر نظر فدراسیون این کشور توانست اطلاعات خودش را تکمیل کند و شاید عملکرد دفاعی تحسین‌برانگیز سرخ ها ناشی از تاثیر تفکرات ایتالیایی روی نیمکت باشد.
  ایگور دوست داشتنی
 مربی دروازه‌بانان پرسپولیس یکی از یاران باوفای برانکو در طول این سال‌ها بوده است. ایگور در کنار مربیگری دروازه‌بانان پرسپولیس رفاقت بسیار خوبی هم با سرخپوشان دارد و گاهی حتی پیش از تمرین با بازیکنان کشتی می‌گیرد که البته در بیشتر این مبارزات هم پیروز شده است. ایگور در سال‌های حضور در پرسپولیس در کنار رفاقت با بازیکنان نشان داده که به‌خوبی از دروازه‌بانان تیمش هم حمایت می‌کند و این را می‌توان از حمایت او از سوشا مکانی در سال اول حضورش در پرسپولیس به خوبی دید.
   دست راست تنها پاشنه آشیل
 برانکو می‌گوید دستیار اول مانند دست راست سرمربی است. اما برانکو در طول این سال‌ها هر قدر که خوب نتیجه گرفته از دستیار اول شانس نیاورده است. برانکو زمانی که به ایران آمد آندره پانادیچ را به عنوان دستیار اول معرفی کرد. اما سال بعد پانادیچ به‌خاطر بیماری پدرش راهی کرواسی شد و به همین دلیل سرمربی سرخپوشان از سرتن چوک رونمایی کرد. چوک در کنار دستیاری برانکو نشان داد آنالیزور بزرگی هم است. با این حال ابتدای سال گذشته چوک هم با پیشنهاد فدراسیون کرواسی از پرسپولیس جدا شد و این‌بار برانکو از برادرش زلاتکو که سابقه خیلی درخشانی هم ندارد برای حضور به عنوان دستیار اول دعوت کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید